miksi ohitat???
Yleensä tulee ohitettua ne, jotka saan kiinni. Päällimäisinä syinä ovat tasainen ajonopeus (cruise) ja tien vapaanapitäminen. Jos kiinnisaadun ohittaa heti tilaisuuden tullessa, ei jonoa pääse pahemmin kertymään. Vaan jos hiukan hitaammin ajavan perään jää pari "no, ei mulla nyt kiire ole" kuskia, tarvii sen seuraavan kiinnisaajan ohittaa kolme autoa. Pidemmällä tähtäimellä ajoissa ohittaminen parhaimmillaan voi siis vähentää ohitusten määrää.
Mutta pakko myöntää, että välillä (lähinnä kesäisin) tulee suoran auetessa haettua pientä nautintoa, kun vaihtaa nelosen silmään ja antaa paineen nousta... :)
Mutta pakko myöntää, että välillä (lähinnä kesäisin) tulee suoran auetessa haettua pientä nautintoa, kun vaihtaa nelosen silmään ja antaa paineen nousta... :)
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Tästä on tainnu olla puhetta aikaisemminkin, mutta nuo nopeusnäytöt ei ole ihan viimeisen päälle tarkkoja. TM oli tutkinut juttua ja muistaakseni virhe noissa nopeusnäytöissä oli jotain +/- 6 km/h. Tämä nyt ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö sun mittarisi olisi tarkka.9-5T kirjoitti:
Talladega kirjoitti:
yleensä henkilöauton todellinen nopeus mittarinnäyttämällä 100 on 95 ja saabeissa, kuten kaikki tiedämme, näyttämä on tarkka.
Näin oli Saabeissa aina vuoteen 1999 asti(9-5)
Kyllä se mittari on tarpeeks tarkka vm2000 9-3:kin.
100km/h mittarissa niin 97km/h näyttää nopeusnäyttö tienvarressa (mitattu Jyväskylässä ja Nurmossa) ja sama virhe kesät talvet.
Aika varma keino selvittää oman mittarin absoluuttinen tarkkuus on lukema sakkolapussa - tai ainakin vaadittava tarkkuus !
9-3 Viggen #1487
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Kyllä toi Gps:ssä on tarkka..... vielä kun käytössä oli Differentiaali Gps (yhdistetty kannettavaan + karttapohjat)... Mittauksia ei tehty silloin saabilla...607 Patongilla, jossa mittarivirhe vaihteli 3-4km/h... ja mittauspisteet olivat tarkkoja (eli se +/- 1kmh).... 3 mittauspistettä olen gps:llä mitannut, ja kaikki ovat olleet samalla tarkkuudella... Tosin, ilman gps:ää ajettaessa olen jollain mittauspisteillä havainnut heittoa verrattaessa toisiin, ehkä noin 2km/h verran. Mutta kyllä mä tuohon gps:ään luottaisin melko hyvin!
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
- Gouldenwind
- "Hirsch"
- Viestit: 906
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
- Paikkakunta: PORI
Samat sanat uusista puntoista tms.ei tunnu tuota kaasupoljinta löytyvän niin...kauheeta riskaamista ohitella tallaisella vanhalla kaasarilla, mutta riskaampaa olisi jäädä sen papan tai mummelin taaksekkaan kun 100km/h alueella täytyy jurrata 80-90 väliltä. ALLE LUJAAmoksu kirjoitti:tässähän toi on osuvasti sanottuMyrkky kirjoitti:Yksinkertaisesti palaa käämit, kun joku tollo veivaa karvahattu vinossa ladallaan 10-20 alle rajoituksen.. puhumattakaan jostain mummosta joka köröttelee uudenkarhealla pärekorin kokoisella pokemonin näköisellä japanilaisella käytännönpilalla tasaista neljääkymppiä olipa rajoitus vaikkapa se sata.
Vähänkin jos on pidempää matkaa menossa, niin ei jaksa paljoa perässä roikkua. Eniten melkein ottaa päähän ne jotka ei voi millään ajaa tasaisesti kun rajoitus pysyy samana Tuli mieleen motarilla kerran kun yks jannu jollain ns. sporttisella kopilla ajoi ohi kun mulla oli cruise päällä. Muutama sata metriä eteenpäin oli pakko mennä ohi ettei olis tarvinu himmata
Sillä tais sitten joku egon tapanen kärsiä kun sitten kyllä painettiin taas ohi niin paljon kun purkista lähti
Ennätys taitaa ruiskusatkulla olla kerralla joku 5-6 autoa suoralla tiellä ja muutama siihen heti lisää kun kävin omalla puolella vastaantulijan takia. Ajelivat satasen alueella jonossa 80-90 Tontulla nuo olis ehtiny heittää ohi varmaan kerralla, kun vauhtia olis ollu joku 140-160
Motarilla tulee monesti vedettyä cruise päällä sallittua vauhtia vasemmalla kaistalla jopa muutama kymmenen km. Mitä sitä suotta aina kaistaa vaihtamaan Silloin tällöin takaa tulee kyllä niitä joille tarvii antaa tilaa...
Sillä tais sitten joku egon tapanen kärsiä kun sitten kyllä painettiin taas ohi niin paljon kun purkista lähti
Ennätys taitaa ruiskusatkulla olla kerralla joku 5-6 autoa suoralla tiellä ja muutama siihen heti lisää kun kävin omalla puolella vastaantulijan takia. Ajelivat satasen alueella jonossa 80-90 Tontulla nuo olis ehtiny heittää ohi varmaan kerralla, kun vauhtia olis ollu joku 140-160
Motarilla tulee monesti vedettyä cruise päällä sallittua vauhtia vasemmalla kaistalla jopa muutama kymmenen km. Mitä sitä suotta aina kaistaa vaihtamaan Silloin tällöin takaa tulee kyllä niitä joille tarvii antaa tilaa...
Viimeksi muokannut Pahis, Ma Tammi 31, 2005 15:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000cs -96 vapari
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
#1397
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
#1397
Ajan säästön takia. Jos ajaa jotain 600km matkaa ja rupeaa jonkun 70 ajavan papan perässä laskemaan keskinopeuksia ja matka-ajan kasvua, niin ratkaisu on helppo... Eikun ohi. Okei, myönnetään, kesällä tulee välillä ohiteltua ihan vain sen hauskuuden takia.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Eräs tuttu on laskenut muinoin (asuu ruotsissa): Hänen työmatkansa on 90kilometriä suunta... eli päivässä tulee vajaa 200kilometriä... jos hän onnistuu joka päivä säästämään 10 minuuttia työmatkassa (eli ohittelee ja ajaa sitten muutaman kilometrin kovempaa kuin sallittu), hän kerkeää vuodessa olla yli viikon enemmän kotona
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Eipä se siitä ole kiinni kuinka uusi tai vanha auto on, siis tuo nopeusmittarin heitto.
OG900:ssa on tarkka mittari, omassa turbossa se heitti 2-3km/h riippuen kesä- tai talvirenkaista.
5km/h on suurin heitto mitä olen OG900:ssa nähnyt siis että olen itse ajanut.
Joskus vaan unohtuu se kun ajaa välillä idän ihmeellä, jossa valehtelee 10km/h mittari ja sitten ajaa taas satkulla, niin hupsista
OG900:ssa on tarkka mittari, omassa turbossa se heitti 2-3km/h riippuen kesä- tai talvirenkaista.
5km/h on suurin heitto mitä olen OG900:ssa nähnyt siis että olen itse ajanut.
Joskus vaan unohtuu se kun ajaa välillä idän ihmeellä, jossa valehtelee 10km/h mittari ja sitten ajaa taas satkulla, niin hupsista
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Yleensä tulee ohiteltua vain rekkoja , koska mökkimatkat (H:ki-J:kylä) tulee tehtyä iltasella tai yöllä. Tuohon nopeusmittarin tarkkuuteen täytyy todeta että kyllä ne aika tarkkoja on suurehkoissa nopeuksissa. Sain kesällä 2003 valtion sinipukuiselta virkamieheltä todistuksen joka kertoi mittarini(900s -96) olleen tismalleen oikeassa. Todistus tosin maksoi kuukausipalkkaa suuremman summan mutta olipa oikeassa......
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Jos haluatte mittarivirheenne tietoon, hankkikaa se gps... se kyllä kertoo todella luotettavasti nopeutenne!!! Ei ne mittarivirheet kummoisia monessa uudessa autossa ole. Ei tarvi sitten jossitella näyttikö se nopeusnäyttötaulu oikein....ja jos ette nyt niihin nopeusnäyttöihin luota, niin tulka tänne kokeilemaan, ne on itse nyt mitattu ja hyviksi todettu!!! teretulemast, kyl tänne aina pari saabia lisää mahtuu
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Viimekesänä tuli kokeiltua nopeusmittarin paikkansapitävyyttä tie 66:lla siinä "keskisen kyläkaupan lähettyvillä". Mittarissa tasan 100 (neula ei edes väpätä) ja "tutkan" näyttö oli 98 km/h.
Pienempiä nopeuksia testasin Pakkalassa. Tutkan nopeusnäytössä näyttää 38 km/h ja auton mittari vastaavasti näyttää 40 km/h.
Sörnäisten rantatiellä "tutka" näytti 60 ja nopeusmittari tasan samaa.
Eli kyllähän toi mielestäni ihan riittävän tarkka on. Uskon noiden nopeusnäyttötaulujen näyttämään, koska kaikki antaa noin lähelle oikean tuloksen.
Silti pitäis varmaan GPS:llä mittailla, niin sais kaikki mittarin osa-alueet testattua. Mittarin heitto alkaa varmaan yli 100 km/h nopeuksissa. Esim. 120 näyttämä moottoritiellä voi olla jo pielessä
Pienempiä nopeuksia testasin Pakkalassa. Tutkan nopeusnäytössä näyttää 38 km/h ja auton mittari vastaavasti näyttää 40 km/h.
Sörnäisten rantatiellä "tutka" näytti 60 ja nopeusmittari tasan samaa.
Eli kyllähän toi mielestäni ihan riittävän tarkka on. Uskon noiden nopeusnäyttötaulujen näyttämään, koska kaikki antaa noin lähelle oikean tuloksen.
Silti pitäis varmaan GPS:llä mittailla, niin sais kaikki mittarin osa-alueet testattua. Mittarin heitto alkaa varmaan yli 100 km/h nopeuksissa. Esim. 120 näyttämä moottoritiellä voi olla jo pielessä
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.