Autosta on loppunut kaksi kertaa.
Ensimmäinen kerta oli asuessani jenkeissä. Cadillac hyytyi maantien varteen. Kävin kolkuttelemassa maatalon ovella, mutta ei näkynyt ketään missään. Takaisin autolle, ja sainkin koneen käyntiin, ja menovesi riitti vielä kolmeen-neljään mailiin lähimmälle bensikselle. En tiedä siis lasketaanko tätä, kun ei se bensa ihan kokonaan loppunutkaan, vaan hörppäsi vain ilmaa?
Toinen kerta oli pari vuotta sitten, kun olin viemässä Oldsia talvisäilöön. Koitin ajaa tankin mahdollisimman tyhjäksi, ja sen vuoksi mukana oli myös varakannu bensaa. En päässyt tallille asti, joten varakannulle tuli käyttöä. En tiedä siis lasketaanko tätäkään, kun olin varautunut ja tavoite olikin ajaa tankki mahdollisimman kuiviin?
Moottoripyörällä on loppunut kaksi kertaa.
Ensimmäinen oli kun olin juuri pyörän ostanut, enkä tiennyt tarkalleen paljonko se vie. Ajattelin että mennään tankki loppuun asti ja kurvaillaan sitten varatankilla (5L) lähimmälle asemalle. Varatankilla pääsikin sitten vain kymmenkunta kilsaa. Paikalliselta maatalolta sain muutaman litran bensaa, jolla selvittiin asemalle. Myöhemmin bensahanaa tutkiessani totesin sen olevan rikki: normaaliasennossakin se imee alemmasta reijästä, eli käytännössä varatankkia ei ole.
Toinen kerta oli, kun ajelin Helsingistä Länsiväylän ja Salon kautta kohti Turkua. Riskillä ajattelin tankata vasta tietyllä asemalla jossain Inkoon paikkeilla, mutta pyörä sammui 300 m ennen asemaa. Onneksi oltiin kahdella pyörällä liikkeellä, joten ei joutunut nolosti kävelemään maantien laitaa
Eli onhan noita sattunut
Tänään mentiin taas höyryillä. Hain '65 Kuplan talvisäilöstä, jonne vein sen viime syksynä tankki mahdollisimman kuivana. Hyvin riitti menovesi parin kilsan matkaan bensa-asemalle. Mukana ei ollut varakannua, ja vähän kiire katsastukseenkin, eli matkalle jääminen olisi oikeasti ollut jonkin tason ongelma.