T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

0-50tkm
2
3%
51-99tkm
6
8%
100-199tkm
22
29%
200-249tkm
18
24%
250tkm-
27
36%
 
Ääniä yhteensä: 75

Avatar
torque
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo/Espoo

T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja torque » La Huhti 27, 2013 11:47

Aihe : Ollut juttua alkup. GT17 turbon kestävyydestä.

Gallupin tarkoitus hieman antaa kuvaa kuinka pitkälle tuo on kestänyt.
Oli mm. jokin huhu että vain erä näitä olisi jossa jokin valmistusvika.
Moni muu seikka tietty vaikuttaa kuinka hyvin/huonosti se kestää.
Gallupissa ei väliä onko alkuperäinen tai jälkeenpäin uusittu.
Viimeksi muokannut torque, Ti Touko 21, 2013 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A, ´07
V70 2.5 FT A, ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon | 9-3 SE 2.0t A bp ´01

Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2907
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing » La Huhti 27, 2013 16:18

180tkm. Koneesta sihti tukossa, parit laakerit oli finaalissa, jakopään kiristin paskana, hajoamiselta kuitenkin vältyttiin. :roll:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Regent Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."

Avatar
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 1652
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja vfr » La Huhti 27, 2013 18:34

Myydessä oli mittarissa 215tkm ja alkuperäinen garret. Käynnistäessä joskus pienen pieni sininen pöllähys. Pääsääntöisesti ajo oli pitkää matkaa ja yleensä käytin hetken tyhjäkäynnillä ennen sammutusta.
Saab 96 -76, Saab 9-5 2.3t -00, Saab NG9-3 2.0T MY04 cab, Saab NG9-5 MY11.

Avatar
Timppa
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: To Touko 27, 2004 11:40
Paikkakunta: Hattula

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja Timppa » Ke Touko 01, 2013 20:38

187tkm, stage ykköstä kesti jotain 10tkm. Femmasta vaihdettiin ehjänä 140tkm kohdalla mitsuun, savuttaakin männänrenkaiden takia eikä turpon.
Kauas on pitkä matka. #2587

9-5 2,0t BP ARC -02 stg 1
9-3 SS 2,0T Aero -03 BSR stg 1
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11

KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1080
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto » To Touko 02, 2013 19:41

Toisesta autosta vaihdettiin käynnistys pölläyttelyn tähden 270 tkm paikkeilla, toiseen väljyyden tähden vajaan 170 tkm paikkeilla. Kumpikaan ei ollut vielä hajonnut, olisi voineet kestää hyvänkin aikaa. En tiedä, onko tämä nyt loppujen lopuksi ihan mahdoton ongelma, yleensä varmaankin riittää yksi turbon vaihto auton ajovuosien aikana. Onko 200 vai 300 tkm kohdalla, saman se maksaa, eivätkä ikuisia tunnu olevan.

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5302
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja Eski » Ma Touko 20, 2013 09:13

9-5 M2007 185hv orkkisvirillä ja noin 75tkm ajettuna alkoi öljyn hävikki. Öljyt (Mobil 0W-40) vaihdettin aina 10tkm välein ja pysyivät aina tuohon saakka ylämerkissä vaihtovälin.

Eski

Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 510
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Merimasku

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja tosu » Ma Touko 20, 2013 20:57

Tuolla allekirjoituksen 2002 mallisella ysivitosella (tehdasviri 185 hp) pääsi vajaa 90 tkm, sitten alkoi öljyt vähetä vaihtojen välillä ja laitettiin uusi turbo. Öljyt vaihdettu aina 10 tkm välein, lähtö lämpimästä tallista ja yleensä ajettu vähintään 15 km suuntaansa.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt tallissa
2010 NG 9-5 Vector Hirsch A ja 2010 9-3 SC Aero BioPower A
Löytyy myös 2002 9-5 Arc A "kesäauto".

Bazzet
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 19:43
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja Bazzet » Ti Touko 21, 2013 19:23

Ensimmäinen kesti 150.000 kilometriä ja toinen 75.000 kilometriä :D

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8006
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja AZP » Ke Kesä 05, 2013 12:17

N. 230 tkm oli lasissa kun sauhut tuli ulos. Yllätyksekseni Turbon päiväys vastasi auton valmistusaikaa, eli taisi olla alkuperäinen. Ensimmäiset 200 tkm ajettu 1. omistajan toimesta ilman huohotinpäivitystä ilmeisesti pitkää maantieajoa. Sen jälkeen omistajan ja ajomatkojen muutos sekä huohotinpäivitys. 220 tkm kohdalla Stage 1-päivitys ja piakkoin sen jälkeen siirtymienn etanoliin.

Tarinan opetus: vanhemmalla herrasmiehellä maantieajossa Garretti kestää oikein hyvin, viritettynä pätkäajossa ei sitten niinkään.

Vaihtui käytettyyn Mitsuun, eiköhän sillä ajele yhtä kauan kuin tuolla korilla muutenkin.
Nyt: 2008 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 BioPower
Ennen: 2002 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: 1980 Oldsmobile Delta 88 468 cid | 1965 VW 1200 | 1973 VW 1303S | 1982 Honda CB750K

Avatar
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 619
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari » Ma Kesä 17, 2013 10:32

Täyttä varmuutta ei ole mutta ehkä oli alkuperäinen kun hajosi.
255068 km mittarissa. Nyt on Mitsu kiinni. 8)
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 276tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.

Avatar
McStadey
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja McStadey » Su Elo 16, 2015 13:29

222500 meni täysin varoittamatta.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 18179
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja nalleolut » Su Elo 16, 2015 13:39

315tkm eikä ollu edes loppu vielä , tiivisteet rupes falskaamaan.
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

henkkaw10
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 18:15
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja henkkaw10 » Ma Kesä 18, 2018 00:33

244000 km kesti alkuperäinen GT17. Turbossa oli päiväys 02/06, eli tehtaalla laitettu turbo oli tuon 12 vuotta ja 244000km vanha. noin 20 tkm kesti stage1 tehot.
Siipiakseli heilui vähintään sentin puolelta toiselle ja savutus oli luokkaa älytön.
Saab 95 2.3t autom.-06

Vastaa Viestiin