Hidastetöyssyt tarpeen vai tarpeettomia?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Hidastetöyssyjä:

Äänestys päättyi To Marras 25, 2004 07:41

tarvitaan lisää
19
30%
ei tarvita lisää
15
24%
ei tarvita ollenkaan
29
46%
 
Ääniä yhteensä: 63

Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

niin, tai vanhuksesta pakarin takapönttö (serkulla hajos).
Onhan noi tarpeellisia, mutta jotain rajaa tosiaan niiden korkeuteen. Kyllä se vähä matalempikin hidaste rajottaa nopeuksia (pl. toi viereinen risteys missä kolisee töyssyistä ja kolmiosta huolimatta harva se päivä)
Samoin toi merkintä on myös pikkasen puutteellinen... muutaman kerran alkuun tuli ajettua vähän kovempaa tollaseen kun kahden kilometrin matkalla oli 3 töyssyä, reunoilla vain siniset tolpat... ne ei erotu "tuntemattomassa" paikassa tarpeeksi hyvin. Kyllähän sen ekan oppi muistamaan, mut ne pari muuta...
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ei noita "irto" töyssyjä kyllä tarvita ollenkaan!
korotettu suojatie on oikeassa paikassa ihan ok.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Tosi ikäviä hidasteita ovat , varsinkin kun ajaa hälytys ajoneuvolla hälytys tehtävässä kyllä ottaa pannuun.
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Kun ajaa Pieksämäellä Hiacella 450 kg kuormalla niin kyllä ottaa pannuun :evil: Ajat vaikka miten niin pakari naukuu asfalttiin, prkle :evil:
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Hyödyllisiä asuinalueiden pikkukaduilla. Joutuvat bemari-mul*ut, taksit ja muut vastaavat kaaharit ajamaan vähän sivistyneemmin.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Ässä kirjoitti:Hyödyllisiä asuinalueiden pikkukaduilla. Joutuvat bemari-mul*ut, taksit ja muut vastaavat kaaharit ajamaan vähän sivistyneemmin.
tosin ku seuraa niin taksikuskit ainakaan paljo välitä...

ja sit toi menee sellaseks kiihdytys jarrutus kiihdytys jarrutus meiningiks ja se on talvel melkein vaarallisempaa
BMW 525iA Touring Executive
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Kai se on loppujen lopuksi sama, tömähtääkö alla korotettu suojatie vai jalankulkija.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Tuo kiihdytys-jarrutus asia on ihan tosi, pari kertaa oli talvella todella lähellä ettei takanatullut paukahtanut perään kun hidastin töyssyyn.. toki takanatulija voisi pitää vähän enemmän väliä ja ennakoida toisten menoa (ja hankkia renkaat jotka myös puree jarruttaessa)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin