Mikä on ollut tylsin homma autosi laitossa?
Niin tuota, meikäläisen kohdalla kaikki autoon kohdistuvat toimenpiteet, pois lukien ajaminen, tökkää. Syynä lienee tympääntyminen entiseen työhön autonasentajana... Ei tahdo löytyä intoa mihinkään korjaus toimenpiteisiin ennenkuin meno loppuu kokonaan
Eipä sillä, tuo entinen CD:kin oli taas syksyllä katsastuksen edellä vain ja ainoastaan leimaa vailla. Eli kaikesta huolimatta sitä kai tulee oltua sormet "savessa" vaikka ei kiinnostaisikaan...
Eipä sillä, tuo entinen CD:kin oli taas syksyllä katsastuksen edellä vain ja ainoastaan leimaa vailla. Eli kaikesta huolimatta sitä kai tulee oltua sormet "savessa" vaikka ei kiinnostaisikaan...
-J-
9000 CS 2.3 kovassa ajossa
Suzuki RF 900 R "boys needs toys"
9000 CS 2.3 kovassa ajossa
Suzuki RF 900 R "boys needs toys"
Kaikki mihin liittyy hitsaamiset joilta vaaditaan edes kohtuullista saumaa, varsinkin auton alla väärässä asennossa - en vaan osaa migillä hitsata. Ja tietysti kaikki suuremmat toimenpiteet jotka on tehtävä ulkona vesisateessa. Sama homma kyllä välillä kun tuolla jarrikalla, ent. autonasentajan motivaatiot on usein kadoksissa.
Toisaalta lempihommat on maalaaminen (ihanat höy..eikun siis kiva nähä ku pintaa syntyy) ja sähköhommat, ainakin silloin kun se sininen savu ei pääse karkaamaan mistään liitännästä.
Toisaalta lempihommat on maalaaminen (ihanat höy..eikun siis kiva nähä ku pintaa syntyy) ja sähköhommat, ainakin silloin kun se sininen savu ei pääse karkaamaan mistään liitännästä.
saabia on aina mukava laitaa..mutta jos jotain täytyy mainita niin tykkivanteiden puolien välien puhdistaminen ei oikein nappaa..
kyllä nuo hommat sillontällön ottaa pannuun..nokkapukin pultti katkeaa kanteen, irroitat nokka-akselin ja sekoitat venttiilien säätölätkät..jotka tietenkin menee väärille paikoille kasattaessa..
kyllä nuo hommat sillontällön ottaa pannuun..nokkapukin pultti katkeaa kanteen, irroitat nokka-akselin ja sekoitat venttiilien säätölätkät..jotka tietenkin menee väärille paikoille kasattaessa..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Jaa-a. Tylsintä hommaa on hankala valita. Turhauttavalta tuntuu lähes kaikki n. puoleen väliin asti, mutta jälkikäteen en tosiaan osaa sanoa, mikä olisi ollut tylsintä - jokaisesta vähänkään mieleen jääneestä projektista voin hymyssä suin todeta "tulipahan sekin tehtyä" (mm. tonnarin akun vaihto yli 30C pakkasessa, pimeässä, kun se perhanan kiinnitysruuvi otti ja putosi jonnekin auton alle).
Ehkä tylsät hommat ovat niitä, jotka jäävät tekemättä ;). Mm. auton(kin) siivous ylttää meikäläisellä tähän kastiin aika helpolla...
Ehkä tylsät hommat ovat niitä, jotka jäävät tekemättä ;). Mm. auton(kin) siivous ylttää meikäläisellä tähän kastiin aika helpolla...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Yhdyn edelliseen, kevyesti v-maisinta puuhaa, varsinkin kun on joskus kaapinut kuupan alustan kokonaan puhtaaksi massasta, käsipelillä...Hessu kirjoitti:Massojen kaapiminen alustasta, paikkapalojen leikkuu ja sovittelu yms. Itse asiassa olisikin tiedossa tässä talven mittaa juuri tätä "mukavaa" puuhaa
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Alipainetoimisen cruisen ketjun asennus on niin mukavaa puuhaa, että olen tehnyt sen kolme kertaa. AAA-Maglite suussa pää polkimien välissä on hauska ronkkia. Vielä kun jää ottamatta ne pikkukivet sieltä pään alta. Nyt on onneksi niin hyvin jumitettu, ettei enää irtoa tahallaankaan.
Onneksi pääsee käyttämään nosturia, niin alustahommat tekee melkein mielellään, vaikka kädet puutuu.
Sähköhommat ovat yleensä ihan mukavia. Mittarilla tökkii vähän joka paikkaan ja pelleilee vähän johdoilla ja liittimillä. Yleensä vielä siistiä sisähommaa. Ja ainakin tällainen 173 senttinen kaveri mahtuu suht' hyvin räpeltämään. Onneksi on lähes täysvarusteltu tonnari, niin riittää sähköhommaa jo pelkkien polttimoidenkin vaihdossa.
Onneksi pääsee käyttämään nosturia, niin alustahommat tekee melkein mielellään, vaikka kädet puutuu.
Sähköhommat ovat yleensä ihan mukavia. Mittarilla tökkii vähän joka paikkaan ja pelleilee vähän johdoilla ja liittimillä. Yleensä vielä siistiä sisähommaa. Ja ainakin tällainen 173 senttinen kaveri mahtuu suht' hyvin räpeltämään. Onneksi on lähes täysvarusteltu tonnari, niin riittää sähköhommaa jo pelkkien polttimoidenkin vaihdossa.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470