dimebak kirjoitti:Sitten tapasin tulevan vaimoni ja taisin olla niin päästä sekaisin, että tuosta vain aloin taas käyttämään vöitä (että kaikkea sitä mies tekee...).
Loistava kouluttaja..
Kuinkahan monella on turvavyöleikkuri autossa?
Autokoulun kauhuvaiheessa kerrottiin tapauksesta, jossa mummu ja pappa olivat viruneet yön yli pöpelikössä katolleen menneessä autossa, koska eivät osanneet/pystyneet irroittaa itseään turvavöistä..
Ei varmaankaan kovin mukavaa, joskus itse sitä Vihdin radalla Volvossa kokeilleena...
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93 Perheessä myös Mr. S
Löytyy leikkuri (ja EA -pack) molemmista autoista.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
On joo. On sitä vieläkin Sinänsä toi oli ihan kornia, kun ensimmäistä kertaa tuo sinkkunainen (siis vaimoni) tuli kyytiini laitoin vyön kiinni. Jotenkin voisin arvailla, että olis varmasti asiasta sanonut.
Kaikista korneinta on se, että Anni temppuilee vaimolle vaikka miten ja minä menen, että mikä ***tana taas sitä autoa vaivaa ja ei mitään, ei yhtikäs mitään vikaa
Aerochick kirjoitti:Kuinkahan monella on turvavyöleikkuri autossa?
Löytyy..
Ja turvavyötä käytän aina. Siitä on tullu vaan jotenkin tapa. Et kun meet autoon, niin ekaks vyö kiinni. Kerran menin irrottaan mankkaa autosta ja kun sain mankan irti ja koitin nousta autosta, niin huomasin et, olin ensi töikseni köyttänyt itseni vöillä..
Aina vyö kiinni. Volvossa on kyllä tehokas se turvavyö muistutin. Ei voi olla ärsyttävämpää kuin se releen naksutus ja räppivät "strobo" valot katossa.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
skae kirjoitti:Aina on remmi kiinni...edellisessä autossa ei kyllä olis sitä varoitusääntä kuunnellut sikakaan vinkumatta.
Volvo?
Eipäs ollutkaan tämä maanteiden traktori, vaan Mazda 6. Ääni alkoi piipityksenä ja tiheni siitä katkeamattomaksi piinaksi...muistutti EKG:n ääntä sydänpysähdyksessä.
Saabismi voi näköjään tarttua...itämisaika oli vaan pitkä.
9-5 Aero -02
Jope kirjoitti:Laitan vyön kiinni ennenkuin auto liikahtaa mihinkään.. Vaikka olis 10m matka maaseudulla keskellä yötä ilman että kukaan näkee.
En ajatellut opetella poiskaan tuota tapaa, joten menköön automaattisena jatkossakin.. Ei se niin suuri vaiva ole sitä kiinnittää.
Vetäisen myös vyöstä aina löysät pois kun kiinnitän.
Samat on tavat. Huvittaa aina kun näkee sitä, että heti kun autoon noustaan, väännetään salamannopeasti auto käymään ja liikkeelle ja sitten koitetaan siinä ekaa mutkaa lähestyessä yhtäaikaa vilkuttaa, kääntää rattia ja taivutella vyötä kiinni.. Niinkö paljon siinä menettää aikaa, ettei sitä voi ensin laittaa kiinni?
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Vyö on kiinni aina. Itsellä ja matkustajilla. Ei sillä, että itse meinaisin kolaria ajaa mutta kun siellä liikenteessä on niitä muitakin. Ja niistä kun ei tiedä...
Leikkurit löytyvät. Samoin sammutin, ea-laukku, pieni kirves, 60 cm sorkkarauta ym. pientä raivauskalustoa.