Toyota vai Skoda
Joo pitää olla samaa mieltä ng900aeron kanssa. Ennemmin korjaan vaikka maailman tappiin asti 9-5 aeroa kuin ajan jollakin tuollaisella koppimopolla.
Huohotusongelmaa on minusta turha pelätä kun ostaa sellaisen jossa on moottoritakuuta muutama vuosi jäljellä ja tutkii ajoissa tilanteen ettei ongelmia ole. Ja tosiaan pitää järkeviä öljynvaihtovälejä kunnon öljyillä (ei long-life pelleilyä).
Tietysti jos vain haluaa päästä paikasta a paikkaan b eikä haittaa että kyseessä on parinkymmenen tuhannen euron koppimopo, niin saattaahan siihen joku tojota tai skoda olla omiaan. En nyt sitten tiedä mitä tekemistä sellaisilla päätöksillä on nimenomaan harrastefoorumin lukijoiden mielipiteiden kanssa.
No, asenteita on monia, mutta itse en ikinä edes harkitsisi uuden mauttoman & hajuttoman ja persoonattoman karvalakkiauton ostamista uutena, kun samaan rahaan saa hyvin varustellun, hyvännäköisen ja tehokkaan auton vielä varsin vähän ajettuna. Tietysti jos ei halua ikinä käsiään liata vaan käyttää merkkihuollossa takuuaikana, niin uudessa autossa on jotain hyvää, siitäkin vaan saa maksaa arvonlaskuna aika kovan hinnan loppujenlopuksi. Käyttöautonahan nyt luotettavuuden puolesta palvelee erittäin hyvin huomattavasti edullisempikin käytetty auto, kokonaiskustannukset jäävät lähes varmasti pienemmiksi.
Huohotusongelmaa on minusta turha pelätä kun ostaa sellaisen jossa on moottoritakuuta muutama vuosi jäljellä ja tutkii ajoissa tilanteen ettei ongelmia ole. Ja tosiaan pitää järkeviä öljynvaihtovälejä kunnon öljyillä (ei long-life pelleilyä).
Tietysti jos vain haluaa päästä paikasta a paikkaan b eikä haittaa että kyseessä on parinkymmenen tuhannen euron koppimopo, niin saattaahan siihen joku tojota tai skoda olla omiaan. En nyt sitten tiedä mitä tekemistä sellaisilla päätöksillä on nimenomaan harrastefoorumin lukijoiden mielipiteiden kanssa.
No, asenteita on monia, mutta itse en ikinä edes harkitsisi uuden mauttoman & hajuttoman ja persoonattoman karvalakkiauton ostamista uutena, kun samaan rahaan saa hyvin varustellun, hyvännäköisen ja tehokkaan auton vielä varsin vähän ajettuna. Tietysti jos ei halua ikinä käsiään liata vaan käyttää merkkihuollossa takuuaikana, niin uudessa autossa on jotain hyvää, siitäkin vaan saa maksaa arvonlaskuna aika kovan hinnan loppujenlopuksi. Käyttöautonahan nyt luotettavuuden puolesta palvelee erittäin hyvin huomattavasti edullisempikin käytetty auto, kokonaiskustannukset jäävät lähes varmasti pienemmiksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hirsch"
- Viestit: 801
- Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
- Paikkakunta: Lappeenranta
Sanoo ihminen jolla ei ole lapsia....tervetuloa vaan joskus isien jokkoon ihmettelemään kuinka vi*un paljon voi lastenistuin tarvita tilaang900aero kirjoitti:tarkoitin vaan sitä että porukka ostaa tilanahtauden vuoksi farkun jo 2 vuotta ennen tenavan syntymää, eli en vain käsitä mitä ihmettä pitää oikein kuljettaa mukana kersan lisäksi? Mutta jokaisen oma asia.
Jos joskus hankin itse jälkikasvua niin pitää ehdottomasti hankkia silloin ainoaksi kulkineeksi puhdasverinen 2d urheiluauto
En ole varma mutta voisn luulla niin....
Oletko varma että noilla kikottimilla pääsee 9-5:ttä huolettomammin?
Eriävät mielipiteet sallitaan....Ennemmin korjaan maailman tappiin asti 9-5:ttä kuin ajan metriäkään tuollaisilla vessoilla, sori kärkevä ilmisuni mutta koetan olla rehellinen
Kyllä nuo nyky ykskutosetkin jaksaa noita laatikoita liikuttaa eteen päin....ja pensan kulutuksen ja sen korkean hinnan vuoksi...jos haluaisin ison koneen en ostaisi mitää paskaa 2.6,vaan isolohko veekasin...Ja miksi ihmeessä suomalaiset haluavat valita koneeksi juuri aneemisen 1.6:n, miksei edes 2.6?
Niin ja huomattavasti todennäköisempää on se että esim. tonnari jättää tien päälle kuin 9-5.
Oisko noin?
Ei se mitn!
No saa kait sitä vähän provoillaPuistokemisti kirjoitti:Sanoo ihminen jolla ei ole lapsia....tervetuloa vaan joskus isien jokkoon ihmettelemään kuinka vi*un paljon voi lastenistuin tarvita tilaang900aero kirjoitti:tarkoitin vaan sitä että porukka ostaa tilanahtauden vuoksi farkun jo 2 vuotta ennen tenavan syntymää, eli en vain käsitä mitä ihmettä pitää oikein kuljettaa mukana kersan lisäksi? Mutta jokaisen oma asia.
Jos joskus hankin itse jälkikasvua niin pitää ehdottomasti hankkia silloin ainoaksi kulkineeksi puhdasverinen 2d urheiluautoEn ole varma mutta voisn luulla niin....
Oletko varma että noilla kikottimilla pääsee 9-5:ttä huolettomammin?Eriävät mielipiteet sallitaan....Ennemmin korjaan maailman tappiin asti 9-5:ttä kuin ajan metriäkään tuollaisilla vessoilla, sori kärkevä ilmisuni mutta koetan olla rehellinenKyllä nuo nyky ykskutosetkin jaksaa noita laatikoita liikuttaa eteen päin....ja pensan kulutuksen ja sen korkean hinnan vuoksi...jos haluaisin ison koneen en ostaisi mitää paskaa 2.6,vaan isolohko veekasin...Ja miksi ihmeessä suomalaiset haluavat valita koneeksi juuri aneemisen 1.6:n, miksei edes 2.6?
Niin ja huomattavasti todennäköisempää on se että esim. tonnari jättää tien päälle kuin 9-5.
Oisko noin?
Joo tenavia ei ole enkä sellaisia taida hankkiakaan ainakaan seuraavaan 20 vuoteen.
Kait ne nykyiset kersojen istuimet ovat aika möhköjä, samoin kuin muutkin varusteet.
Pienempikoneista kuormitetaan suhteessa paljon enemmän joten bensansäästö ei ole ollenkaan itsestäänselvyys. Tosin isompikoneiset maksavat yleensä kohtuuttoman paljon enemmän, se on totta.
Joka tapauksessa hinnanalennus kahtena ensimmäisenä vuonna on sitä luokkaa etten henk. koht. hankkisi uutta vaan muutaman vuoden ikäisien ja esim. 20tkm ajetun, tosin se ei ole silloin uusi eikä sillä ole takuuta.
Varmaan sitten ihan järkevä valinta tuo skooda, tuo toyo on aivan käsittämättömän ruma
Luotettavuus on aivan eri asia kuin ennakkoluuloihin perustuvat mielikuvat, kaveri osti vuonna 1999 tuliterän Citroen Xsara 1.9TD:n, nyt mittarissa 200tkm, vikoja ei ole ollut, takuuaikana oli vaihdettu vesipumppu, ja jarrulevyt ja palat on uusittu kerran, juuri hiljattain katsastuksessa oli huomautettu alapallonivelestä joka piti vaihtaa, siinä kaikki kerran vai pari tehdyn jakohihnan vaihdon lisäksi.
Vertasin 9-5:ttä ja tonnaria siksi että 9-5:t ovat uudempia jolloin todennäköisyys matkanteon katkeamiselle on pienempi, esim. bensapumpun käyttöikää on enemmän jäljellä jne.
Molemmissa on samanlaiset koneet ja kummassakin yhtälailla omat perustavanlaatuiset suunnitteluvirheensä.
Tavanomaisen, liian pienen vapari-rivikoneen konstruktio on niin onneton ettei itseäni lämmittäisi edes sen oletettava toimintavarmuus
Mutta kait selláisellakin johonkin ehtii jos lähtee matkaan hyvissä ajoin
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
On se silti melko vittumaista kökötellä hevonperseen puseikossa 3 tuntia vesisateessa ja odotella sitä tiepalvelumiestä... ja kolmen viikon jälkeen sama juttu... no, ylikolkkihan se oli...ng900aero kirjoitti:Mitäs kamalaa tielle jättävässä 9-5:ssä on, osakaskossa keskeytysturva, vakuutusyhtiön piikkiin korjaamolle ja valmistajan tai myyjäliikkeen piikkiin korjaus Ja eikait ne jätä tielle muuuten kuin sytytyskasetin hajotessa, ja sen nyt vaihtaa alle minuutissa.
Minä ainakin olen melko varma, vaikkei minulta kysyttykään...?
Oletko varma että noilla kikottimilla pääsee 9-5:ttä huolettomammin?
Varmaan totta... Ottaisin ihan mielelläni Sallan reissulle hiihtolomaksi alle vaikka sitten uuden Verson tai Skodan. Oikein hirvittää lähteä tuolla omalla niin pitkään reissuun....Niin ja huomattavasti todennäköisempää on se että esim. tonnari jättää tien päälle kuin 9-5.
On tottakait jokseenkin v-mäistä kökkiä pusikossa hajonneen auton kanssa. Minulla ei ole muistaakseni kuin kerran hajonnut auto niin ettei matkantekoa päässyt jatkamaan, ng900:n moniurahihnan rulla leikkasi kiinni talvella hämärässä ja lumisateessa, ei työkaluja mukana ja matkaa kotiin 150km.
Eipä oikein keksinyt mitä muutakana tehdä kuin soittaa hinuri ja viedä lavetilla 15km päähän merkkikorjaamoon jossa rulla samantien vaihtoon. Nyt kulkee mukana aina varahihna ja rullat, työkalujen kera
Minkälaiset ongelmat ylipäätäänkään katkaisevat matkanteon, mieleen tulee bensapumppu (joka kait sekin herää koputtelemalla), DI-kasetti? Sori meni OT:ksi
Eipä oikein keksinyt mitä muutakana tehdä kuin soittaa hinuri ja viedä lavetilla 15km päähän merkkikorjaamoon jossa rulla samantien vaihtoon. Nyt kulkee mukana aina varahihna ja rullat, työkalujen kera
Minkälaiset ongelmat ylipäätäänkään katkaisevat matkanteon, mieleen tulee bensapumppu (joka kait sekin herää koputtelemalla), DI-kasetti? Sori meni OT:ksi
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jos noista kahdesta tarttis valita, niin ehken kuitenkin tuo Skoda. Saattas ollaa käytössä näppärämpi...
Täällä jo aiemminkin väläytelty tuoreehkon isohkon käytetyn auton (esim. Saab tms.) hankinta olisi mielestäni kaiketi järkevin tapa hoitaa tämä asia kuntoon. Nykyautot kestävät nykyään huomattavasti paremmin kuin esim. jotkut 90-luvun alun katiskat joten siitä vain mietintämyssyyn...
Täällä jo aiemminkin väläytelty tuoreehkon isohkon käytetyn auton (esim. Saab tms.) hankinta olisi mielestäni kaiketi järkevin tapa hoitaa tämä asia kuntoon. Nykyautot kestävät nykyään huomattavasti paremmin kuin esim. jotkut 90-luvun alun katiskat joten siitä vain mietintämyssyyn...
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.
niipä
Kukinhan päättää omista lähtökohdistaan ja siten tietää ajokilta vaadittavat ominaisuudet. Noitten konsernien tuotteista ostaisin itse enemmin käytetyn (oma taloustilanne) Camryn tai Passatin mutta jos ei tiloja pahemmin tarvi...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Mä luotan kyllä tuohon 1.8i:hin, ainakin niin kauan kunnes jakopään hihna menee poikki. No ei vaineskaan, ei maalata piruja seinilletevisu kirjoitti:Varmaan totta... Ottaisin ihan mielelläni Sallan reissulle hiihtolomaksi alle vaikka sitten uuden Verson tai Skodan. Oikein hirvittää lähteä tuolla omalla niin pitkään reissuun....
En tiedä, mikä noissa uusissa 9-3:ssa olisi arka paikka, mutta niissä ei ainakaan ole noita sytkäkasettiongelmia.
No tuota 1.8t:tä voi aina piristää, mutta 1.8i:tä valitettavasti ei. "Hengetönhän" se on, mutta varmaan ihan kiva ajaa talvipäivien jääradalla. Ei muuta kuin rohkeasti tyyppäämääntevisu kirjoitti:En uskalla... sukulaisen 9-3SS 1.8t tuntui jo sekin ihan hengettömältä.... Tokihan on myönnettävä, että 9-3SS on todella hyvä auto ajaa.Turbo Sensonic kirjoitti:Jos olet Teemu tulossa talvipäiville, niin tulepa ottamaan tyypit 1.8i:stä
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Miettiessäni (henkilö)autojeni hajoamisia tien päälle tulee mieleeni:
1. Opel, virranjakajan keskihiili paskana, tehty uusi fikkarin patterin vastaavasta. Samasta laitteesta hajosi tasauspyörästä revityksen seurauksena, korjattu hitsaamalla parkkipaikalla että pääsee kotiin.
2. Volvo, säipän laakeri alkoi kolista ja kesti 120 km ennen kuin mäntä alkoi hakkaamaan kanteen. Korjaus irroittamalla tahtipuikot kolinan vaimentamiseksi ja ajettu viimeiset 35 km kotiin.
3. WV, polttoaineputken klemmari ruostui 5 vuotta vanhasta autosta, ja heitti fuilit maantielle. Takana ajanut hinaustauto vei pajalle.
4. Lancia, jakohihnan kiristin hajosi menomatkalla verstaalle hihnan ja kiristimen vaihtoon
Samasta masiinasta hajosi pensapumppu eturenkaan heittämästä kivestä, jolloin myös tankki tyhjeni.
5. 9k, siirtopumppu hajosi, ajettiin kilometri kerrallan huoltsikalle josta tankki täyteen jolloin toimi aina puoleen tankkiin.
6. Toinen 9k, Se ainoa pumppu hajosi, uusi oli kyydissä ja tarkoituksena vaihtaa seuraavana viikonloppuna.
7. Kolmas 9k, Pumput oli kyydissä ja tuli vaihdettua motarin rampilla.
Ei kuitenkaan käynnistynyt Strobolla kokeilemaan sytkää ja huomasin uudehkon jakajan kannen alla olevan vanhan hajonneen pyörijän Kaverin kyydillä himaan hakemaan varaosa-autosta toimiva ja ajoin autolla kotiin.
8. 9-5, Bensapumppu, vaihdetiin parkkiksella ja hinurille oli käyttöä.
Raskaalla kalustolla maantieremonttiin on ollut muunlaisia syitä, joita en viitsi luetella eli henkilöauto on hajonnut keskimäärin kerran joka 120 000 km välein.
1. Opel, virranjakajan keskihiili paskana, tehty uusi fikkarin patterin vastaavasta. Samasta laitteesta hajosi tasauspyörästä revityksen seurauksena, korjattu hitsaamalla parkkipaikalla että pääsee kotiin.
2. Volvo, säipän laakeri alkoi kolista ja kesti 120 km ennen kuin mäntä alkoi hakkaamaan kanteen. Korjaus irroittamalla tahtipuikot kolinan vaimentamiseksi ja ajettu viimeiset 35 km kotiin.
3. WV, polttoaineputken klemmari ruostui 5 vuotta vanhasta autosta, ja heitti fuilit maantielle. Takana ajanut hinaustauto vei pajalle.
4. Lancia, jakohihnan kiristin hajosi menomatkalla verstaalle hihnan ja kiristimen vaihtoon
Samasta masiinasta hajosi pensapumppu eturenkaan heittämästä kivestä, jolloin myös tankki tyhjeni.
5. 9k, siirtopumppu hajosi, ajettiin kilometri kerrallan huoltsikalle josta tankki täyteen jolloin toimi aina puoleen tankkiin.
6. Toinen 9k, Se ainoa pumppu hajosi, uusi oli kyydissä ja tarkoituksena vaihtaa seuraavana viikonloppuna.
7. Kolmas 9k, Pumput oli kyydissä ja tuli vaihdettua motarin rampilla.
Ei kuitenkaan käynnistynyt Strobolla kokeilemaan sytkää ja huomasin uudehkon jakajan kannen alla olevan vanhan hajonneen pyörijän Kaverin kyydillä himaan hakemaan varaosa-autosta toimiva ja ajoin autolla kotiin.
8. 9-5, Bensapumppu, vaihdetiin parkkiksella ja hinurille oli käyttöä.
Raskaalla kalustolla maantieremonttiin on ollut muunlaisia syitä, joita en viitsi luetella eli henkilöauto on hajonnut keskimäärin kerran joka 120 000 km välein.
96 M75 i12 5-speed
Ennenmmin vaikka porolla kun tojota korolla... no ei kun osta vaan ennemmin tuo Toyota, varmoja kilometrejä, ehkä vähän ahtaammin ja epämukavammin jne.mutta aina parempi vaihtoehto kuin Skoda tai jopa jonkun mainitsema Citikka. Ranskalaisia kannattaa ostaa vain nakkikioskilta
Saabista sen verran, että oman ceeässän konttiin menee isommat lastenvaunut kuin Avensiksen farmariin...
Saabista sen verran, että oman ceeässän konttiin menee isommat lastenvaunut kuin Avensiksen farmariin...
9000CSE, 9000CS, 9000CC, 99GL *kaek on myyty*