Tingitkö hintaa alemmas?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Tingitkö hintaa alemmas?

En ikinä tingi!
4
4%
Aina kun pystyy.
57
59%
Harvemmin
22
23%
Usein
14
14%
 
Ääniä yhteensä: 97

dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

9000CS... kirjoitti:Tämä sama ongelma on huuto.netissä.
Myyt esim. tuotetta, jonka lähtöhinta on nolla euroa ja tuotteen arvo on esim. viisi sataa ja kohteesta ei ole kukaan tarjonnut mitään, niin silti näitä kyselijöitä riittää.
Nämä "Paljox sul on hintavaraus" ja "mailaa tiukka hinta" kyselijät eivät ikinä tarjoa näistä tuotteista euroakaan :evil:
Kai siitä kyselemisestä jotain seksuaalista nautintoa saa :roll:
Siis mun mielestä hintavarauksen kyseleminen on ihan eri asia kuin tuo tiukka hinta -huutelu. Itseänikin jälkimmäinen ärsyttää suunnattomasti, siinä kun yleensä on jo se hinta mainittu että missä summissa liikutaan. Huuto.netissä kun vaikkapa auton pohjahinnaksi on laitettu 1 euro, siinä on hemmetin paha mennä sanomaan että onko kamppeeseen mitenkään varaa vaiko ei, eikä viitsisi huutoprosessia alkaa pohjalta asti ihan vaan asian selvittääkseen. Mielestäni lähtöhinnaksi pitäisi jo valmiiksi laittaa se minimihinta minkä tavarasta haluat, tai jos kaupantekoa haluat hieman kiihdyttää niin hieman alemmaksi ja hintavaraus siihen minimihintaan.
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Joutuu työnkin vuoksi ostelemaan kaikkea sälää monen tonnin edestä ja siitä johtuen on kaikissa tuotteissa sopimushinnat. Mutta siitä huokimatta tulee monen erikoisemman työkalun tai tarvikkeen kohdalla tingittyä hintaa vielä kohilleen, yleensä saa vielä sen 5 pinnaa pois tai jotain kytköstä.

Samoin uusien ostotukkujen hinnoittelu tulee tarkistettua alkuvaiheessa, vaikken tavaran ostohinnoissa säästettyä hintaa itselleni saakaan.
Monta kertaa tukkurit luulevatkin minua firman omistajaksi ja hänellä on joskus valtavia ongelmia tosittaa olevansa Suurin Päällikkö :twisted:

Autoharmikkeet ostan yleensä naapurin Henkalta tai Erpolta, koska hinnat on heillä pitemmässä seurannassa jääneet kokonaisuutena Motonetin tasolle ja hyvinvoivasta naapurista on vähemmän riesaa kuin sossuista tai demareista :idea:
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

dq kirjoitti: Siis mun mielestä hintavarauksen kyseleminen on ihan eri asia kuin tuo tiukka hinta -huutelu. Itseänikin jälkimmäinen ärsyttää suunnattomasti, siinä kun yleensä on jo se hinta mainittu että missä summissa liikutaan. Huuto.netissä kun vaikkapa auton pohjahinnaksi on laitettu 1 euro, siinä on hemmetin paha mennä sanomaan että onko kamppeeseen mitenkään varaa vaiko ei, eikä viitsisi huutoprosessia alkaa pohjalta asti ihan vaan asian selvittääkseen. Mielestäni lähtöhinnaksi pitäisi jo valmiiksi laittaa se minimihinta minkä tavarasta haluat, tai jos kaupantekoa haluat hieman kiihdyttää niin hieman alemmaksi ja hintavaraus siihen minimihintaan.
Täytyyhän jonkun aina tehdä se ensimmäinen tarjous. Muutenhan tuo huutokauppa-idea ei toimi 8)

En ole ikinä mitään tonnin arvoista tuollla myynyt, mutta muutaman kympin tai satasen tuotteista nuo kyselyt ovat täysin turhia mielestäni.
Ja tosiaan kun se tiukkaa hintaa kysyvä ei ikinä tarjoa mitään siitä tuotteesta.
Tuo on kyllä aivan totta, että jos kyseessä on vaikka parin tuhannen euron tuote ja lähtöhintana nolla euroa ja korotukset kymmenen sentin välein, niin toki tuo hinnan kysyminen on ihan suotavaa ja tarpeellistakin :)

Itse olen tehnyt lähiaikoina niin, että myymäni tuotteen lähtöhinnasta ensimmäinen tarjous ylittää hintavarauksen tai sitten ei hintavarausta ollenkaan.
Ostin juuri yhden levyn huuto.netistä, jossa oli lähtöhinta 16eur ja hintavarauksesta ei ollut tietoa. Laitoin myyjälle e-mailin, että mikäli hän myy tuotteen 17eur postikuluineen, niin hän voi sulkea tuon kaupan ja minä ostan levyn.
Myyjä sulki seuraavana päivänä kaupan ja rahat siirtyivät myyjälle ja nyt pitäisi levyn tulla postissa :)
Tuossa tarjouksen "ohi ostamisessa" on se huono puoli, että jää myynti- ja ostopalautteet saamatta molemmilta osapuolilta.

Nyt menin taas niin ohi alkuperäisestä aiheesta, että... :oops:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Täytyy sanoa että esim huuto.netissä ohitan suorilta kaiken missä on hintavaraus ja lähtöhinta naurettavan pieni... ei jaksa pelleillä turhanpäiten.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

9000CS... kirjoitti:Täytyyhän jonkun aina tehdä se ensimmäinen tarjous. Muutenhan tuo huutokauppa-idea ei toimi 8)

En ole ikinä mitään tonnin arvoista tuollla myynyt, mutta muutaman kympin tai satasen tuotteista nuo kyselyt ovat täysin turhia mielestäni.

Itse olen tehnyt lähiaikoina niin, että myymäni tuotteen lähtöhinnasta ensimmäinen tarjous ylittää hintavarauksen tai sitten ei hintavarausta ollenkaan.
Jatketaan samalla ot-linjalla. :roll: Juu siis eihän nyt vaikkapa jollain parinkympin konsolipelillä olekaan tuon suhteen väliä, juuri noiden autojen ja moottoripyörien kanssa tuo minuu risoo. :) Mutta että jos nyt vaikka 400 on minimi millä tuotteen myyt niin luulisi jo huutamisenkin lähtevän paremmin käyntiin, kun laittaa pohjiksi vaikka 300 ja hintavarauksen 400:aan, kun että nollasta startataan. Tuo "ensimmäinen tarjous ylittää" on kanssa ihan pätevä tapa, silloin asialla vaan ei huutokaupan kanssa ole paljoa tekemistä jos huutoja ei tule kuin se yksi. ;)

Pakko vielä avautua, lisäksi se tuolla risoo että se yksi henkilö laittaa sinne klassikkoautot-osastolle joka prkl:een mutterin eri ilmoitukseen, joka floodaa koko osaston, jonka takia sitä ei jaksa selata läpi. :evil:
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Itse tingin ja kilpailutan eri myyjiä/toimittajia, jos se vain on mahdollista.

Tietyissä hankinnoissa ei tietenkään voi tinkiä (mm. päivittäistavarakaupan elintarvikkeet ja alennetut viihde-elektroniikan hinnat), mutta sitten on myös kauppoja, joissa voi tinkiä (esim. autokauppa, kultasepänliike jne.).

Esimerkiksi kilpailuttamalla eri kultaseppiä saman korun hinnasta voi tehdä merkittäviäkin säästöjä.

Jotkut myyjät/toimittajat kilpailevat mielellään hinnalla, jotkut eivät laisinkaan. Tässä esimerkki: olin aikanaan ostamassa kultasepältä Kalevala -korua nimeltä "Aurinkoleijona". Kävin läpi puolen tusinaa kultasepänliikettä, jotka antoivat minulle aina vain parempia tarjouksia. Homma toimi niin, että koska kultasepänliikkeet olivat lähellä toisiaan, menin toiseen kultasepänliikkeeseen ja kerroin, että edellisessä kultasepänliikkeessä minulle tarjottiin kyseistä korua siihen ja siihen hintaan. Mainitsin todelliset hinnat, sillä mielestäni hommassa pitää kuitenkin olla sen verran reilu peli, ettei yritetä kusettaa toisia puolin ja toisin.

Menin sitten viimeiseen kauppaan, jossa kysyin, että mitä tuo koru teillä maksaa. Myyjä kertoi minulle OVH -hinnan, jonka jälkeen kerroin, että edellisessä liikkeessä minulle tarjottiin korua huomattavasti halvemmalla. Kerroin avoimesti, että ajattelin kilpailuttaa liikkeet, ennen kuin ostan mitään. Tähän myyjä, keski-ikäinen naishenkilö, sanoi, että "minä en lähde kilpailemaan muiden kanssa hinnoilla. Jos haluat korun, niin tilaan sen sinulle ja hinta on se, jonka juuri sanoin." Siinä vaiheessa oli pakko vähän "näpäyttää" myyjää, että "onneksi sentään eletään kapitalistisessa yhteiskunnassa, että voi kilpailuttaa myyjiä ja ostaa sieltä, mistä tuotteen saa halvimmalla. Koska Teillä ei ole halukkuutta tehdä minulle houkuttelevaa hintatarjousta, ei minunkaan intressessä ole enää ikinä ostaa Teiltä yhtään mitään, saati astua liikkeeseenne. Hyvästi!". Ai juma, että tuntui hyvältä :wink: Ja sen jälkeen menin ostamaan korun halvimman tarjouksen tehneeltä liikkeeltä.

Olen näissä kilpailutuksissa nähnyt viime aikoina sellaisenkin piirteen, että suomalaiset eivät enää välitä siitä, missä maassa tuote on tehty. Pääasia on, että tuote on mahdollisimman halpa. Itse ajattelen osaksi samalla tavalla, mutta jos on kyse esim. auton renkaista, niin kyllä sitä funtsii pari kertaa, ennen kuin ostaa halpaa :roll:
Viimeksi muokannut Turbo Sensonic, Ke Tammi 25, 2006 16:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
sponde
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Elo 18, 2005 20:29

Viesti Kirjoittaja sponde »

Usein, eli aina jos hinta on mielestäni korkea tai sitä vaan voisi saada alemmas. Jos saa jotain halvalla tai kohtuuhintaan niin aika turhaa, saattaa tavara mennä jollekin toiselle.
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Pyyntihinta ei ole koskaan myyntihinta.. Eli aina pitää tinkiä, vaik ois sitten euron ostos. No ruokakaupassa ei kehtaa tinkiä, muualla kyllä. Koulun ruokalassakin koitan tinkiä joka päivä ja kyl se on välillä kannattanutkin. On saattanu saada pari lihapullaa kaupan päälle. :wink:
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Aina kysyn hintaa, ja tietenkin "viimeistä hintaa" ja maksan sen verran. Tosin paikallisessa varaosaliikkeessä annetaan jo kysymättä tuo "viimeinen hinta" ts. näppäilyalennus.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Harvemmin kyllä...Riippuu aika paljon mitä ostaa ja mistä jne..
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Aina,siis ihan joka asiasta.
On vaan tullut tapa tuostakin.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Saabinsti kirjoitti:
gls kirjoitti:lähes aina pitää yrittää tingata kun jotain käytettyä ostaa.

autotarvikeliikkeestä myyvät 2,5" putkea mulle 4 euron metrialennuksella jo kyselemättä.. :lol:
Mulla on kanssa samanmoinen homma täällä paikallisessa koneliikkeessä.
Myyjä aina tokasee: (ostimpa mitä vaan) "se hinta on sitten jo alennettu" :lol: Silti voi aina yrittää tinkiä jos uskaltaa. :wink:

Olen muuten varmasti säästäny jo tuhansia :!: euroja tinkimisen avulla...
tänään taas kävin hakemassa putkea dp:n rakennukseen, myyjä muisti parin euron alennuksilla..

1m 2,5" putkea: 13e=10,50e
putkeen mutkapala: 11e=9,50e
pakoputkiliitoksen tiivistysmassa: 8e=5,90e

yhteensä alennusten kanssa: 25,90..siihen vielä meinasin että laitatko 25? myyjä meinas että kaiva kuvetta..! ja laitto 25e :lol:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

gls kirjoitti:
Saabinsti kirjoitti:
gls kirjoitti:lähes aina pitää yrittää tingata kun jotain käytettyä ostaa.

autotarvikeliikkeestä myyvät 2,5" putkea mulle 4 euron metrialennuksella jo kyselemättä.. :lol:
Mulla on kanssa samanmoinen homma täällä paikallisessa koneliikkeessä.
Myyjä aina tokasee: (ostimpa mitä vaan) "se hinta on sitten jo alennettu" :lol: Silti voi aina yrittää tinkiä jos uskaltaa. :wink:

Olen muuten varmasti säästäny jo tuhansia :!: euroja tinkimisen avulla...
tänään taas kävin hakemassa putkea dp:n rakennukseen, myyjä muisti parin euron alennuksilla..

1m 2,5" putkea: 13e=10,50e
putkeen mutkapala: 11e=9,50e
pakoputkiliitoksen tiivistysmassa: 8e=5,90e

yhteensä alennusten kanssa: 25,90..siihen vielä meinasin että laitatko 25? myyjä meinas että kaiva kuvetta..! ja laitto 25e :lol:
Nuo on kyllä parhaita! :lol: Esim. kun käy vaikka elektroniikka liikkeessä, ja keräilee (myyjä kokoajan mukana) esineen sieltä ja esineen täältä, pyytää kaikista yksittäisen alennuksen ja lopussa vielä sitten pakettina, niin kylläpä rahat säästyy! :lol:

Tämä vinkki toimii muuten yleensä aina!
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Oltiin kesällä menossa ulos syömään niin ihan hetken mielijohteesta käytiin pizzerian vieressä Expertillä. Oli jotku rekka-päivät. Säästöä tuli about yhden kodinkoneen verran, kun ostettiin 60cm liesi, liesituuletin, jääkaappi, astianpesukone ja pyykinpesukone. Kaksi ekaa merkkiä Gorenje ja loput Electroluxia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Lukittu