oletko tankannut Shell 99+ bensaa?
-
- "Viggen"
- Viestit: 542
- Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
Kyllä eron huomasi :(
Huomasin eron juu, kulutuksessa. Nimittäin odotin, että kulutus olisi ollut 11,5 - 12 l /100km (200 km asuntovaunu perässä ja 70km sekalaista ajoa), eli sama mitä vastaavassa ajotyylissä ennenkin, mutta olikin 13,6 l /100km, eli 1,5 - 2 l / 100km nousi kulutus.
No, onneks ei tarvii enää kolmatta kertaa tankata, kun vain syyskuun sain tiistaisin samaan hintaan kun 95
Normaalisti kun ei tarvii tankata kun kerran kuussa, nyt poikkeuksellisesti tankkasin pari kertaa, että sai tuota maagista ihmelitkua tankkiin
TERO
No, onneks ei tarvii enää kolmatta kertaa tankata, kun vain syyskuun sain tiistaisin samaan hintaan kun 95
Normaalisti kun ei tarvii tankata kun kerran kuussa, nyt poikkeuksellisesti tankkasin pari kertaa, että sai tuota maagista ihmelitkua tankkiin
TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 96 GL V4 super -1979 (harraste)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Saab 96 GL V4 super -1979 (harraste)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Olen melkein koko syyskuun tankannut tuota 99+:aa. Ennen ajotietokone kertoi keskikulutukseksi 9.9 l/100km sekalaisessa ajossa, kehäteillä ja vähän kaupungissa. Nyt viime kuun kulutus on ollut 10.4 l/100km.
Toisaalta, ajossakin on eroa, sillä auto on nyt ollut puolison työmatkakäytössä. Hän on päivittäin ajanut 200km, pääosin moottoritietä, 130 km/h nopeudella.
Toisaalta, ajossakin on eroa, sillä auto on nyt ollut puolison työmatkakäytössä. Hän on päivittäin ajanut 200km, pääosin moottoritietä, 130 km/h nopeudella.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Tulee V-powerilla ajeltua, kaasarisatku käy sillä huomattavasti paremmin kuin 98:lla, luulen että tuo on ns. katsastussäädöissän eli käy liian laihalla tms. Kylmänäkin rykii ferraribensalla huomattavasti vähemmän.
Eli tuo 99 sopii wanhanaikaisiin kaasaripeleihin, mainostaisivat sitä mieluumin niin eikä minään formula-bensana
Eli tuo 99 sopii wanhanaikaisiin kaasaripeleihin, mainostaisivat sitä mieluumin niin eikä minään formula-bensana
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hirsch"
- Viestit: 801
- Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
- Paikkakunta: Lappeenranta
Kerran kokeilin OG900 aerossa 99+:aa, ja koukkuun jäätiin, sekä kuski että auto. Tämän yhden kerran jälkeen ei aeroon muuta laitettukaan. Selkeä parannus, paineet pysyi korkeammalla pidempää. Nakutusta ilmeni vain harvoin 99:llä, kun 98:lla sai melkein samat ahdot mutta nakutti herkemmin, 95:llä ei tarvinnut edes naapurin traktorista yrittää ohi, ellei nakuvalodiscoa halunut
Superfiksusti tankkasin kovakattoseen kolkkiin 99+:aa ennen ruotsinreissua, eikä mitään eroa ollut havaittavissa kulutuksessa. Tämän pohjalta täysin yliarvostettua bensaa... Pörinät oli kyllä mahtavat
Eli, käyttökohteesta riippuen, hyvää/huonoa
Nykypeleihin en kyllä viitsis ++hintaisena tankata, mutta silloin kun sitä sai 95:n hinnalla niin sitä meni joka peliin. Varakannussa taitaa edelleen olla 10l edullista 99+:aa
Superfiksusti tankkasin kovakattoseen kolkkiin 99+:aa ennen ruotsinreissua, eikä mitään eroa ollut havaittavissa kulutuksessa. Tämän pohjalta täysin yliarvostettua bensaa... Pörinät oli kyllä mahtavat
Eli, käyttökohteesta riippuen, hyvää/huonoa
Nykypeleihin en kyllä viitsis ++hintaisena tankata, mutta silloin kun sitä sai 95:n hinnalla niin sitä meni joka peliin. Varakannussa taitaa edelleen olla 10l edullista 99+:aa
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
On tankattu muutaman kerran. Kulutus vaan kasvaa ku pitää kans polkea sit joka hörpyn edestä
Tosiaan Tuulilasihan uusimmassa testasi, että 1,6 FSI golffiin tuli pari kilowattii lisää ja sanoivat, että turbomoottorisissa autoissa tehon lisäys pitäisi olla suhteessa suurempi.
Jos laskis vaikka että golffin 85kW:n mehulinkoon se toi tehoa lisää 2,4%, niin tällöin mun 200kW:n pataan pitäis vähintäänkin tulla 4,8kW lisää. Plus vielä se turbon lisä. 4,8kW => 6,53hv, ja jos tohon vielä turboa suhteutettas niin aika huima tehon lisäys tällä laskumenetelmällä kyllä tulis
Oletteko samaa mieltä / kukaan lukenut lehden ja laskenut?
Tosiaan Tuulilasihan uusimmassa testasi, että 1,6 FSI golffiin tuli pari kilowattii lisää ja sanoivat, että turbomoottorisissa autoissa tehon lisäys pitäisi olla suhteessa suurempi.
Jos laskis vaikka että golffin 85kW:n mehulinkoon se toi tehoa lisää 2,4%, niin tällöin mun 200kW:n pataan pitäis vähintäänkin tulla 4,8kW lisää. Plus vielä se turbon lisä. 4,8kW => 6,53hv, ja jos tohon vielä turboa suhteutettas niin aika huima tehon lisäys tällä laskumenetelmällä kyllä tulis
Oletteko samaa mieltä / kukaan lukenut lehden ja laskenut?
En tiedä liekkö pelkästään sattumaa, mutta kun Shellin 99+:lla ajoin tuolla Aerolla yhden tankillisen, niin silloin löi paineet fuelcutiin asti, eli reilusti punaisen takalaitaa kohti!
Ahdot palasivat normaaleiksi, kun vaihdoin takaisin 98:iin.
Voi tietysti johtua aivan muustakin, mutta ilmiö loppu heti kun siirryin takaisin 98:n...
Tuolla kesäkulkineella en huomannut 99+:lla mitään selkeää eroa verrattuna 98:iin.
Ahdot palasivat normaaleiksi, kun vaihdoin takaisin 98:iin.
Voi tietysti johtua aivan muustakin, mutta ilmiö loppu heti kun siirryin takaisin 98:n...
Tuolla kesäkulkineella en huomannut 99+:lla mitään selkeää eroa verrattuna 98:iin.
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
onhan siinä eroa tavalliseen 98iin ja v-powerin hinta muodostuu siitä että
se tuotetaan helsingin laajasalossa ja kuljetuskustannukset nousee isommiksi ympäri maata... ja tietenkin kaiken aineen sotkeminen
itse huomasin omassa mitsussani että moottoritiellä kun ajaa tasan 120
niin 95lla kierrokset olivat 5-vaihteella 3500 , 2den v-power tankin jälkeen
ovat enää 3200...
jää jokaisen arvailun varaan että säästääkö siinä sitten
mutta jos mun täytyy käyttää 98a niin kyllä mää sit tota käytän
se tuotetaan helsingin laajasalossa ja kuljetuskustannukset nousee isommiksi ympäri maata... ja tietenkin kaiken aineen sotkeminen
itse huomasin omassa mitsussani että moottoritiellä kun ajaa tasan 120
niin 95lla kierrokset olivat 5-vaihteella 3500 , 2den v-power tankin jälkeen
ovat enää 3200...
jää jokaisen arvailun varaan että säästääkö siinä sitten
mutta jos mun täytyy käyttää 98a niin kyllä mää sit tota käytän
99 VM.81
selli
Mulle sitä vakuuteltiin yhdestä pajasta mistä noita romuja on tullut autoon hankittua, että se on hyvää tavaraa ja sitten kun menet penkittämään ton sun koslan niin sellin ysiysii pönttöön...no penkissä ei oo vieläkään käyty ja muilla keitoilla on ajeltu edelleen vaikka pitikin jo kauan sitten...
Saakohan siitä enempi irti kun mistätahansa ysikasista, en oo koittanut mutta kokeillahan se täytyy? Toivottavasti on mainostuksen / hintansa arvoista!
Ääni annettu!
Saakohan siitä enempi irti kun mistätahansa ysikasista, en oo koittanut mutta kokeillahan se täytyy? Toivottavasti on mainostuksen / hintansa arvoista!
Ääni annettu!
Yamaha FZ1-N -08