oletko tankannut Shell 99+ bensaa?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

oletko tankannut Shellin 99+ bensaa

kyllä
66
37%
ei
72
40%
aikeissa on
40
22%
 
Ääniä yhteensä: 178

saabistinet
"Viggen"
Viestit: 533
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Kyllä eron huomasi :(

Viesti Kirjoittaja saabistinet »

Huomasin eron juu, kulutuksessa. Nimittäin odotin, että kulutus olisi ollut 11,5 - 12 l /100km (200 km asuntovaunu perässä ja 70km sekalaista ajoa), eli sama mitä vastaavassa ajotyylissä ennenkin, mutta olikin 13,6 l /100km, eli 1,5 - 2 l / 100km nousi kulutus.

No, onneks ei tarvii enää kolmatta kertaa tankata, kun vain syyskuun sain tiistaisin samaan hintaan kun 95 :)

Normaalisti kun ei tarvii tankata kun kerran kuussa, nyt poikkeuksellisesti tankkasin pari kertaa, että sai tuota maagista ihmelitkua tankkiin :)

TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Taas tuli tuota litkua tankattua kun kerran sai 95 hinnalla :) 1.24 taisi olla 8)
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3858
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

En ole tankannut, mutta tarkoitus olisi kokeilla. :wink:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Olen melkein koko syyskuun tankannut tuota 99+:aa. Ennen ajotietokone kertoi keskikulutukseksi 9.9 l/100km sekalaisessa ajossa, kehäteillä ja vähän kaupungissa. Nyt viime kuun kulutus on ollut 10.4 l/100km. :?

Toisaalta, ajossakin on eroa, sillä auto on nyt ollut puolison työmatkakäytössä. Hän on päivittäin ajanut 200km, pääosin moottoritietä, 130 km/h nopeudella.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Nythän tuota "ferrari"-bensaa on näemmä testattukin Tuulilasissa, harmi vai, että testikalusto oli hieman "mopedisarjaa" eli ei yhtään turboa mukana.

Kuitenkin oli punainen bensa antanut hieman enemmän tehoa, kuin bio-98 rypälesekoitus :D .
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tulee V-powerilla ajeltua, kaasarisatku käy sillä huomattavasti paremmin kuin 98:lla, luulen että tuo on ns. katsastussäädöissän eli käy liian laihalla tms. Kylmänäkin rykii ferraribensalla huomattavasti vähemmän.
Eli tuo 99 sopii wanhanaikaisiin kaasaripeleihin, mainostaisivat sitä mieluumin niin eikä minään formula-bensana ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Puistokemisti
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Puistokemisti »

Bob kirjoitti:Kuitenkin oli punainen bensa antanut hieman enemmän tehoa, kuin bio-98 rypälesekoitus :D .

...niin klonksvagenin FSI- koneeseen tuli jopa 1,5kw lisää tehoa 8O (99+ vs. 98e biorypälemehu), mutta taas jototan VVT-i pataan biorypälemehu antoi enemmän tehua,kuin "kimibensa" :roll:
Ei se mitn!
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Kerran kokeilin OG900 aerossa 99+:aa, ja koukkuun jäätiin, sekä kuski että auto. Tämän yhden kerran jälkeen ei aeroon muuta laitettukaan. Selkeä parannus, paineet pysyi korkeammalla pidempää. Nakutusta ilmeni vain harvoin 99:llä, kun 98:lla sai melkein samat ahdot mutta nakutti herkemmin, 95:llä ei tarvinnut edes naapurin traktorista yrittää ohi, ellei nakuvalodiscoa halunut :)

Superfiksusti tankkasin kovakattoseen kolkkiin 99+:aa ennen ruotsinreissua, eikä mitään eroa ollut havaittavissa kulutuksessa. Tämän pohjalta täysin yliarvostettua bensaa... Pörinät oli kyllä mahtavat :roll:

Eli, käyttökohteesta riippuen, hyvää/huonoa :)

Nykypeleihin en kyllä viitsis ++hintaisena tankata, mutta silloin kun sitä sai 95:n hinnalla niin sitä meni joka peliin. Varakannussa taitaa edelleen olla 10l edullista 99+:aa :)
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

On tankattu muutaman kerran. Kulutus vaan kasvaa ku pitää kans polkea sit joka hörpyn edestä :D

Tosiaan Tuulilasihan uusimmassa testasi, että 1,6 FSI golffiin tuli pari kilowattii lisää ja sanoivat, että turbomoottorisissa autoissa tehon lisäys pitäisi olla suhteessa suurempi.

Jos laskis vaikka että golffin 85kW:n mehulinkoon se toi tehoa lisää 2,4%, niin tällöin mun 200kW:n pataan pitäis vähintäänkin tulla 4,8kW lisää. Plus vielä se turbon lisä. 4,8kW => 6,53hv, ja jos tohon vielä turboa suhteutettas niin aika huima tehon lisäys tällä laskumenetelmällä kyllä tulis 8O

Oletteko samaa mieltä / kukaan lukenut lehden ja laskenut?
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Tankattu on.. ei mitään mainittavaa vaikutusta.. Muuta kun HINTA!
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
hemimo
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 22:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja hemimo »

En tiedä liekkö pelkästään sattumaa, mutta kun Shellin 99+:lla ajoin tuolla Aerolla yhden tankillisen, niin silloin löi paineet fuelcutiin asti, eli reilusti punaisen takalaitaa kohti!
Ahdot palasivat normaaleiksi, kun vaihdoin takaisin 98:iin.

Voi tietysti johtua aivan muustakin, mutta ilmiö loppu heti kun siirryin takaisin 98:n...

Tuolla kesäkulkineella en huomannut 99+:lla mitään selkeää eroa verrattuna 98:iin.
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
Avatar
merlin
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: To Elo 10, 2006 20:15
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja merlin »

onhan siinä eroa tavalliseen 98iin ja v-powerin hinta muodostuu siitä että
se tuotetaan helsingin laajasalossa ja kuljetuskustannukset nousee isommiksi ympäri maata... ja tietenkin kaiken aineen sotkeminen :lol:

itse huomasin omassa mitsussani että moottoritiellä kun ajaa tasan 120
niin 95lla kierrokset olivat 5-vaihteella 3500 , 2den v-power tankin jälkeen
ovat enää 3200...
jää jokaisen arvailun varaan että säästääkö siinä sitten :P

mutta jos mun täytyy käyttää 98a niin kyllä mää sit tota käytän
96 vm. 1975
Haksu
"Viggen"
Viestit: 601
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Pitänee harkita josko siitä jotain todella hyötyä olisi.

Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

selli

Viesti Kirjoittaja api »

Mulle sitä vakuuteltiin yhdestä pajasta mistä noita romuja on tullut autoon hankittua, että se on hyvää tavaraa ja sitten kun menet penkittämään ton sun koslan niin sellin ysiysii pönttöön...no penkissä ei oo vieläkään käyty ja muilla keitoilla on ajeltu edelleen vaikka pitikin jo kauan sitten... :?:

Saakohan siitä enempi irti kun mistätahansa ysikasista, en oo koittanut mutta kokeillahan se täytyy? Toivottavasti on mainostuksen / hintansa arvoista!

Ääni annettu!
Yamaha FZ1-N -08
Aeronomi
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Tammi 31, 2004 19:53
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aeronomi »

Tankkasin pari tankillista 95-oktaanisen hintaan, vakiokuntoinen 900 Aero -90 ahtoi pari-kolme viisarinleveyttä ylemmäs kuin tavanomaisilla 98-oktaanisilla. Täytyy kokeilla ensi kesänä B-turbolla.
#1355 Pussihoususaabisti ja turbotuuningmies
99 900 9-3 9-5
Vastaa Viestiin