Bensa versus diesel
Kohta poijjat väittelöö kumman isi voittaa tappelun
Äänestin diesel.
Mielestäni mukavampi maantiellä ajellessa. Vähemmän kierroksia, enemmän voimaa käytettävissä. Lyhkäiset välityksetkään eivät vaivaa. Tehollinen kierrosalue kuitenkin on suurinpiirtein sama, 1000 kierrosta alempana.
Ja nyt joku väittää, ettei diesel kierrä. Tervetuloa kuuntelemaan kuinka reilu 3 litrainen 6-sylinterinen diesel ottaa ~6500rpm
Harrastusvehkeessä sitten bensa.
Huomatkaa paino sanoilla _mielestäni_ ja _suurinpiirtein_.
Äänestin diesel.
Mielestäni mukavampi maantiellä ajellessa. Vähemmän kierroksia, enemmän voimaa käytettävissä. Lyhkäiset välityksetkään eivät vaivaa. Tehollinen kierrosalue kuitenkin on suurinpiirtein sama, 1000 kierrosta alempana.
Ja nyt joku väittää, ettei diesel kierrä. Tervetuloa kuuntelemaan kuinka reilu 3 litrainen 6-sylinterinen diesel ottaa ~6500rpm
Harrastusvehkeessä sitten bensa.
Huomatkaa paino sanoilla _mielestäni_ ja _suurinpiirtein_.
--
Ville Harju
#2611
Ville Harju
#2611
Painaa sitä kaasupedaalia, niin ei tarvitse jännittää sen alaväännön puutteesta? Mutta hei, mitenkäs tässä topicissa ei ole vielä verrattu 1.4 bensakonetta 2.0 tdi pataan ja näin osoitettu dieselin ylivoimaisuutta?Kaupparatsu kirjoitti: Tuollaisella avatarisi malmilla jäät kyllä alaväännöissä armotta kakkoseksi. Lyön vetoa, että ei sinulla ole edes automaattiakaan
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Kyllä noissa näyttäisi "nykydieseleissä" todellakin olevan jotain kehittämisen tarvetta, meinaa aina tukehtua kun joku klonksvagon tms. td-nokivasara edessä yrittää polettaa...ja tämä siis ihan ihan oman kirjoitukseni pohjalta perustettua mutu-tuntumaa.Alavääntö-Ari kirjoitti:no tietysti diesel, sitä sentään voi kehittää toisinku noit pieniä bensakoneita (tämä ihan oman kirjoituksesi pohjalta perustettua tietoa).Tri-Lo kirjoitti:Asiallisemmin:
Perus-dieselkonetta on kehitettävä paljon pidemmälle että pystyisi edes vertailemaan bensakoneeseen. Eikö se sitten kerro jo kumpi on koneena parempi..?
9000CSE, 9000CS, 9000CC, 99GL *kaek on myyty*
periaatteestakin näin.. ei tommosella dieseli kiesillä nykiminen niin kauheen lepposta ole verrattuna bensakoneen laajaan vääntöön.
Ja kuka noille TDI miehille on opettanut, että dieselissä on sitä "oikeeta" voimaa.. roikkuvat aina puskurissa..
työajossa tdi... ristus että saa hämmentää sitä keppiä.
nautiskeluun 2.3 TA tosimies ei hehkuta eikä hämmennä..
ja mitenniin dieselissä sama tehollinen kierrosalue.. ei nyt sentään.. voimaa tuossa dieselissä on just 1500 justiin jaksaa kiihtyä, - 2500, ja sitten loppuu kuin seinään.. Bensakoneella automaattikin vaihtaa yli 1000 väleillä, ja sehän ei edes käytä alavääntöä..
Ja kuka noille TDI miehille on opettanut, että dieselissä on sitä "oikeeta" voimaa.. roikkuvat aina puskurissa..
työajossa tdi... ristus että saa hämmentää sitä keppiä.
nautiskeluun 2.3 TA tosimies ei hehkuta eikä hämmennä..
ja mitenniin dieselissä sama tehollinen kierrosalue.. ei nyt sentään.. voimaa tuossa dieselissä on just 1500 justiin jaksaa kiihtyä, - 2500, ja sitten loppuu kuin seinään.. Bensakoneella automaattikin vaihtaa yli 1000 väleillä, ja sehän ei edes käytä alavääntöä..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Kannatan kumpaakin pihassa kolme diesel autoa ja neljä bensa autoa joista kolme saabbeja kyllähän tuo V8 dieselin ääni on ihan mahtava näissä kylmäkäynnistyksissä mutta kyllä silläkin pääsee kulutuksen puolesta 9.8l/100km j konehan on sentään 6.2 diesel mutta itse ajan bensa-autolla nyt ja tulevaisuudessa
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98