kristian kirjoitti:Jokusia vuosia sitten kierreltiin perheen kanssa Eurooppaa autona tuolloin W123-korinen Mersu ja palveli vanhaksi autoksi paremmin kuin hyvin. Mitä nyt Saksan autobahnilla vähän harmitti kun kaikki paineli ohi
Muutama vuosi sitten tuli itsekkin pyörähdettyä viikossa Saksan puol'väliin ja takaisin, ajoa tuli siinä viikossa n.3000km. Baanalla ei vanhalla MB:llä viitsinyt ajaa kuin maks. 160km/h, 140km/h oli hyvä marssivauhti. Vasemmalla kaistalla paineli tietysti aina joku ohi. Muutamaan ruuhkaankin tuli juututtua. Saksassa on mielestäni aika hyvä liikennekuri ja kulttuuri. Paluumatkalla Ruotsissa kaverin Saksasta ostama urheiluauto hajosi ja sitä tuli hinattua 300km verran (Ruotsin sukulaisten luokse).
marcusn kirjoitti:Mitenkä muuten parkkisakot, tarviikohan niitä maksaa? Seuraako ne perässä suomeen?
Ei kannata hankkia tai jättää maksamatta. Ovat kuulema kehittämässä semmoista systeemiä että suomen poliisi perii ulkomailla hankitut sakot suomalaisilta jos ei maksu suoriteta. Ties vaikka olisi jo valmis systeemi?
kristian kirjoitti:Jokusia vuosia sitten kierreltiin perheen kanssa Eurooppaa autona tuolloin W123-korinen Mersu ja palveli vanhaksi autoksi paremmin kuin hyvin. Mitä nyt Saksan autobahnilla vähän harmitti kun kaikki paineli ohi
En kyllä tiedä uskaltaisinko vanhalla satkulla lähteä vastaavalle reissulle...
Mikäpä satkulla lähteä, käytiin vuosi sitten hakemassa saksasta koira appiukon kanssa hannoverin lähistöltä ja matkaa tehtiin 4-veto hicella vuosimallia '86 tjms. Mittarissakaan ei ollut kuin reipas 450tkm.
Tuntui taukopaikalla kuin oltaisiin oltu romaaneja, vanhin auto tuo meidän hiace oli mitä bahn:lla näkyi. Hyvin pelitti!
Mikäs siinä, reissuun vaan ennakkoluulottomasti ja tutustu http://forum.saabsportclub.com/ -sivustoon. Tuolta kautta saat vinkkejä kuka korjaa ja varaosia paikalliseen tapaan.
Hienoa Näytä niille patonginpurijoille kunnon autoilun mallia Saapottimella, niin kohta saadaan olla myymässä kaikki latojen takana muhivat og-satkut fransmanneille
Tonnarilla tuli pyörittyä 2004 kesällä pari viikkoa Euroopassa Tallinna-Nizza akselilla, enkä kyllä huomannut isosta koosta ainakaan haittaa olevan. Eikä se edes porsinu kertaakaan n. 7000km ajorupeamalla vaikka happea annettiin koneelle ajoittain isollakin kädellä Välimeren Alppien serpentiiniteillä ja Germaanian autobaanoilla.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Noniin, nyt toimii ääkkösetkin taas. Tosiaan jos joku on lukenut uutisia niin täällä Ranskassa on satanut lunta, tosin ei vielä meidän kaupungissa. Paikalliset kertoivat että kun tulee lunta niin kaikki pysähtyy. Siitäkös meikäläinen riemastuu, mulla on sabassa talvirenkaat, buhahahah!