Miten haluaisit autoverotuksen uusiutuvan?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Miten haluaisit autoverotuksen uusiutuvan?
Kiinnostaisi tietää Saabistien kanta kyseiseen asiaan. Mihin suuntaan mielestäsi verotuksella pitäisi ohjata autoilijoita, jos verotusta muutetaan?
Perustelut kiinnostavat erityisesti.
Perustelut kiinnostavat erityisesti.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Ei mitään muutoksia... ei yhtikäs mitään.
Tosin vanhoista kaasarivehkeistä ja loppuunajetuista nokivasaroista voisi alkaa maksamaan kunnollista tapporahaa... esim kohtuullinen autoveron palautus jos ostaa uuden auton ja samalla päästää kärsimyksistään jonkin ruosteenraiskamaan veteraanikulkuneuvon.
Tosin vanhoista kaasarivehkeistä ja loppuunajetuista nokivasaroista voisi alkaa maksamaan kunnollista tapporahaa... esim kohtuullinen autoveron palautus jos ostaa uuden auton ja samalla päästää kärsimyksistään jonkin ruosteenraiskamaan veteraanikulkuneuvon.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Jostakin muistelen lukeneeni, että nykyinen autovero- ja alv kertymä saataisiin kasaan korottamalla polttoaineiden valmisteveroja 11 c/l koko maan polttoaineenkulutuksen perusteella.
Eli vaikka autot saataisiin verovapaiksi, niin polttoaineen hintaa ei tarvitsisi korottaa kohtuuttomasti. Syy nykyiseen käytäntöön on työllisyyspolitiikka, tarvitaanhan virkamiehille puuhastelua, etteivät sotke tärkeämpiä asioita.
Eli vaikka autot saataisiin verovapaiksi, niin polttoaineen hintaa ei tarvitsisi korottaa kohtuuttomasti. Syy nykyiseen käytäntöön on työllisyyspolitiikka, tarvitaanhan virkamiehille puuhastelua, etteivät sotke tärkeämpiä asioita.
Mikäli vanhojen autojen käyttö kallistuisi ja uusien halpenisi, olisi hieman vähävaraisemmilla hankalempi löytää itselleen autoa. Uuteen autoon ei ole varaa, kun taas sitten vanhan kustannukset ovat liian korkealla. Ääni meni siispä vanhojen pitämiseen ennallaan ja uudempien sitten päästöjen mukaan.
- Gouldenwind
- "Hirsch"
- Viestit: 906
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
- Paikkakunta: PORI
Ihan tarpeeksi maksetaan jo nyt!
noita wanhoja öljynpolttajia raakattaisiin pois kovalla kädellä muutaman kerran ajanut sellaisten loppuunajettujen perässä ja ohitusreaktio tulee heti tai jätän kerrankin reilun turvavälin.
Toisaalta tarvitseeko jokainen hesassa asuva työmatkoilla yms. omaa autoa kun kaikenmaailman metroa ja muuta häkkyrää kulkee kokoajan..
kyllähän niitä hyviä ideoita varmaan olisi monellakin mutta niitä kiertäjiä aina löytyy niin käytännössä vaikea toteuttaa.
noita wanhoja öljynpolttajia raakattaisiin pois kovalla kädellä muutaman kerran ajanut sellaisten loppuunajettujen perässä ja ohitusreaktio tulee heti tai jätän kerrankin reilun turvavälin.
Toisaalta tarvitseeko jokainen hesassa asuva työmatkoilla yms. omaa autoa kun kaikenmaailman metroa ja muuta häkkyrää kulkee kokoajan..
kyllähän niitä hyviä ideoita varmaan olisi monellakin mutta niitä kiertäjiä aina löytyy niin käytännössä vaikea toteuttaa.
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
- Gouldenwind
- "Hirsch"
- Viestit: 906
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
- Paikkakunta: PORI
Itse pääsisin periaatteessa työmatkat melko helpostikin julkisilla, mutta kommunistikuljetuksella liikkuminen ei vain huvita, kun omalla Saabilla kyyti on paljon mukavampaa, aikataulut joustavampia eikä tartte jonottaa istumapaikkoja . Lisäksi aika usein tietää jo aamulla lähtiessä, että töistä on suunta jonnekin muualle kuin suoraan kotiin, jolloin pitää väkisinkin lähteä autolla ja bussiliput on pääkaupunkiseudulla hinnoiteltu siten, että kuukausilippua ei kannata työmatkoihin ostaa, jollei sitä myös hyödynnä joka ainoa päivä ja kertalippujen hinnoista ei kannata edes puhua.Gouldenwind kirjoitti:niin tarkoitan nyt että jos on töissä hesassa ja asuu myös hesassa ja julkinen pysäkki samanmatkan päässä kun parkkipaikalla oleva oma auto.
#1970
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Hankintavero uusista pois, käyttövero myös tai max. kympin pari vuodessa ("leimavero"...). Diesel- yms. keinotekoiset käyttövoimaverot kuuluvat myös historiaan. Polttoaineen hintaan lisää veroa, julkisen liikenteen puutteen tai aikataulujen vuoksi omaa autoa työmatkoihin käyttäville nykyistä tuntuvampi verovähennys oman auton käytöstä per kilometri, jos kikkailla halutaan, niin katalysaattoriautoille vielä vähän isompi vähennys.
Näin maksetaan pelkästä "saastuttamisesta", eli palaneesta polttoaineesta ja pakon edessä saastuttavat eivät kärsi kohtuuttomasti.
P.S: Mitään oikeuksia ylläkirjoitettuun ei pidätetä, ehdotus vapaasti päättäjien käytettävissä.
Näin maksetaan pelkästä "saastuttamisesta", eli palaneesta polttoaineesta ja pakon edessä saastuttavat eivät kärsi kohtuuttomasti.
P.S: Mitään oikeuksia ylläkirjoitettuun ei pidätetä, ehdotus vapaasti päättäjien käytettävissä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
joka päivä
Päivittäinen työmatkani on 98 km sivu. Yli 50 tkm vuodessa joista ei makseta kilometrikorvausta vie jo paljon rahaa. Jos sen ajaisi uudella autolla, olisi polttoainekulut kuitenkin pikku juttu auton arvon alenemiseen ja huoltoihin verrattuna.
Vähän lyhyempikin työmatka varmasti on perusteltua kulkea omalla autolla, koska julkisissa kulkuneuvoissa ei saa valita matkaseuraansa. Kun perjantaina palaa iltavuorosta kaupungin bussilla niin ei siellä montaa selvää ole kuskin lisäksi. Tulee väkivaltaisia ajatuksia kun katselee humalaista teinilaumaa ja matkaa omalle pysäkille on vielä.
Jos siis vanhat autot verotetaan hengiltä, joudun ottamaan lopputilin. Asuinpaikan valinta ei ole aina pelkästään itsestä kiinni.
Vähän lyhyempikin työmatka varmasti on perusteltua kulkea omalla autolla, koska julkisissa kulkuneuvoissa ei saa valita matkaseuraansa. Kun perjantaina palaa iltavuorosta kaupungin bussilla niin ei siellä montaa selvää ole kuskin lisäksi. Tulee väkivaltaisia ajatuksia kun katselee humalaista teinilaumaa ja matkaa omalle pysäkille on vielä.
Jos siis vanhat autot verotetaan hengiltä, joudun ottamaan lopputilin. Asuinpaikan valinta ei ole aina pelkästään itsestä kiinni.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Sehän tässä on syvältä, että jos verotukseen muutoksia tehdään, niin täysin muutosten toteutustavasta riippumatta autoilijan kokonaisrasitus tulee takuuvarmasti vain kasvamaan nykyisestäkin, niinhän se aina menee .
Kohta halvin tapa autoilla on hankkia kymmenkunta museoautoa riviin pihalle; niissä ei verot tai vakuutukset paljoa ole ja kuukaudenhan saa vuodessa ajaa yhdellä museoautolla .
Kohta halvin tapa autoilla on hankkia kymmenkunta museoautoa riviin pihalle; niissä ei verot tai vakuutukset paljoa ole ja kuukaudenhan saa vuodessa ajaa yhdellä museoautolla .
#1970
Tallin rakennuskustannuksiin kun sais vielä jotain helpotusta niin tuossa olis ideaa.. . Saiskohan alvittomana jos perustais samoihin tiloihin kavereille näyttelytilan.ah79 kirjoitti:...Kohta halvin tapa autoilla on hankkia kymmenkunta museoautoa riviin pihalle; niissä ei verot tai vakuutukset paljoa ole ja kuukaudenhan saa vuodessa ajaa yhdellä museoautolla .
#1430