Oletko sammuttanut sammuttimella
Heitin viimeksi täyden misoniputelin hondamobiiliin, kun oli pullonavain vieressä, ja sammuttimelle matkaa. autohan sammui hetkessä. Paska homma oli se, että putelin venttiili jäätyi aukiasentoon, ja pihisi itsensä tyhjäksi.
Oli kaasufirman kavereilla hauskaa, pullon vaihton väli alle vuorokauden. Honda tuntui aika viileältä, kun palolaitos puhalsi paikalle. 800m etäisyyttä ja kännykkä kädessä.
Muutaman autopalon nähneenä tiedän, että aikaa ei ole.
Oli kaasufirman kavereilla hauskaa, pullon vaihton väli alle vuorokauden. Honda tuntui aika viileältä, kun palolaitos puhalsi paikalle. 800m etäisyyttä ja kännykkä kädessä.
Muutaman autopalon nähneenä tiedän, että aikaa ei ole.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
Sammuttimella harjoiteltu useaan otteeseen koulussa ja töissä kurssien yhteydessä, samoin tulityökurssilla tuli halailtua roihuvaa tynnyriä sammutuspeitteellä , tämä vasta jotain olikin
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Harjoittelemaan en ole päässyt, käytännössä kyllä kokeillut (ja eihän se mitä sammunut, useita sammuttimia/sammuttajia oli paikalla mutta oli auto senverran palanut että aina syttyi jostain uudelleen).
Savusukellustakin päässyt valitettavasti kokeilemaan, onneksi oli "onnellinen loppu". Itse olen ihmetellyt miten en ole (ainakaan vielä) onnistunut hätääntymään missään tilanteessa, ei auta kuin toivoa että näin on jatkossakin...
Savusukellustakin päässyt valitettavasti kokeilemaan, onneksi oli "onnellinen loppu". Itse olen ihmetellyt miten en ole (ainakaan vielä) onnistunut hätääntymään missään tilanteessa, ei auta kuin toivoa että näin on jatkossakin...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Intin PePa-koulutus tuli käytyä silloin aikoinaan.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
-
- "Kaasari"
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ma Kesä 21, 2004 21:23
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Kerran sammuttelin kun tuli tulityökortti hankittua. Ei oo tarvinnu muuten.
http://www.modificars.fi FK, JOM, Bilstein, Eibach, G&M, Koni, KW, Continental, Martelius, Oettinger......
On tullut muutaman kerran töissä pöhäytettyä..
Kerran paukasti eräästä siirtotasosta hyd. letku.
Vieressä 900+ -asteinen uunin kita = leimahdus oli kiitettävä ja itse noin alle metrin päässä. Vaistomaisesta käsi kasvojen eteen, muutapa en juuri muistakkaan. Työkaveri sanoi, että kyllä se hallia valaisi kivasti se leimahdus. Tuuria sinänsä, ettei tarttunut vaatteisiin tuli. Suunnittelija ollut viisas mies, kun laittanut järjestelmään huonosti palavat öljyt...
Ainoastaan alavartaloon tuli roiskeita, eräs kiinnikelevy esti onneksi.
"Hauska" sattuma sinänsä myös, että oli rakennustyö silloin kesken, lähdin juoksemaan ympäri hallia mutta paloposti oli purettu ja 2 muussa paikassa sammutin siirretty pois... Viimein löysin.
Siinä tuumattiin, että jos ois ukkoon tulet ottanut niin oisin varmasti ehtinyt kekäleeksi palaa työkaverin etsiessä sammutinta. Itse sen löysin suht äkkiä, kun olin varastolta käynyt vasta yhden "pöllimässä" ilman mitää lupia... Onneksi niin.
Tuskin tuli olisi paljoa levinnyt, mutta jälkisammuttaa piti.
Kerran paukasti eräästä siirtotasosta hyd. letku.
Vieressä 900+ -asteinen uunin kita = leimahdus oli kiitettävä ja itse noin alle metrin päässä. Vaistomaisesta käsi kasvojen eteen, muutapa en juuri muistakkaan. Työkaveri sanoi, että kyllä se hallia valaisi kivasti se leimahdus. Tuuria sinänsä, ettei tarttunut vaatteisiin tuli. Suunnittelija ollut viisas mies, kun laittanut järjestelmään huonosti palavat öljyt...
Ainoastaan alavartaloon tuli roiskeita, eräs kiinnikelevy esti onneksi.
"Hauska" sattuma sinänsä myös, että oli rakennustyö silloin kesken, lähdin juoksemaan ympäri hallia mutta paloposti oli purettu ja 2 muussa paikassa sammutin siirretty pois... Viimein löysin.
Siinä tuumattiin, että jos ois ukkoon tulet ottanut niin oisin varmasti ehtinyt kekäleeksi palaa työkaverin etsiessä sammutinta. Itse sen löysin suht äkkiä, kun olin varastolta käynyt vasta yhden "pöllimässä" ilman mitää lupia... Onneksi niin.
Tuskin tuli olisi paljoa levinnyt, mutta jälkisammuttaa piti.
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola
Yhden puimurin liekit pääsin sumuttamaan, kun jemmari oli tullut pellolta ja jarrut laahasivat ilmeisesti päällä ja kuumuus sytytti palon....
Olenkin etsiskellyt nyt sopivaa pulloa autoon pantavaksi niinkuin ennen vanhaan..... Tuohon rakenneltuun satkuun sellainen on pakko hommata, kun omat letkuviritykset lisääntyy....
Olenkin etsiskellyt nyt sopivaa pulloa autoon pantavaksi niinkuin ennen vanhaan..... Tuohon rakenneltuun satkuun sellainen on pakko hommata, kun omat letkuviritykset lisääntyy....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa