Oletko tyytyväinen Saab:in päätymisestä Koenigsegg:ille?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 37
- Liittynyt: La Heinä 19, 2008 15:37
Oletko tyytyväinen Saab:in päätymisestä Koenigsegg:ille?
Eli mitä olet mieltä siitä kun Saab päätyi Koenigsegg:in hoiviin? Hyvä kiva braa, vai jotain muuta, mitä?
Re: Oletko tyytyväinen Saab:in päätymisestä Koenigsegg:ille?
Tosi hieno homma!
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1099
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: Oletko tyytyväinen Saab:in päätymisestä Koenigsegg:ille?
Paremmin ei olisi voinut päättyä .
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Re: Oletko tyytyväinen Saab:in päätymisestä Koenigsegg:ille?
Ei oikein asialliselta kuulostava omistaja, jos meinaavat karsia henkilökuntaa, pienentää tuotantomääriä, ja nostaa autojen hintoja, jne.
Todella suuri harmi ettei Fiat suostunut Saabia ostamaan, etenkin tälläisten uutisten jälkeen:
http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/ ... nimoottori
No ei mahda mitään, jotenkin luulen että Saab tulee olemaan uudestaan myynnissä aika piankin.
Todella suuri harmi ettei Fiat suostunut Saabia ostamaan, etenkin tälläisten uutisten jälkeen:
http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/ ... nimoottori
No ei mahda mitään, jotenkin luulen että Saab tulee olemaan uudestaan myynnissä aika piankin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Oletko tyytyväinen Saab:in päätymisestä Koenigsegg:ille?
Parantaa tekniikkaa ja laatua..ng900aero kirjoitti:Ei oikein asialliselta kuulostava omistaja, jos meinaavat karsia henkilökuntaa, pienentää tuotantomääriä, ja nostaa autojen hintoja, jne.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Oletko tyytyväinen Saab:in päätymisestä Koenigsegg:ille?
Mitenköhän siihen pystyisi jokin muutaman miehen autotallipaja joka valmistaa vuositasolla 20kpl muovikotteroita? Toivottavasti eivät ainakaan itse ala suunnittelemaan Saabeja, voiko esim rumempaa sisustaakaan olla olemassa:Rafu kirjoitti:
Parantaa tekniikkaa ja laatua..
http://www.egmcartech.com/wp-content/up ... _ccx_6.jpg
Ladan ratti ja penkit, keskellä vaivattavan puhelimen numerovalitsin, ja metrin pituinen vaihdekeppi
Eiköhän design kannattaisi jättää suosiolla italialaisille
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Oletko tyytyväinen Saab:in päätymisestä Koenigsegg:ille?
Tuulilasi näyttäs ainakin olevan niinkuin og-Saabeissa
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Oletko tyytyväinen Saab:in päätymisestä Koenigsegg:ille?
Ei ihan parasta mahdollista antia ng900aero:lta trollauksen suhteen. Yritä vähän kovempaa.
#3418
Re: Oletko tyytyväinen Saab:in päätymisestä Koenigsegg:ille?
Kyllä tuo oli mukava ja helpottava uutinen, että löytyi omistaja, jolla on ainakin paremmat edellytykset ymmärtää Saabia kuin GM:llä. Toivottavasti rahat eivät heti lopu kesken.
Jos nykyisissä kokoluokissa halutaan jatkaa, tarvitaan vielä saman kokoluokan autoja valmistava yhteistyökumppani, jonka kanssa mm. tuotekehityskuluja ja komponentteja voi jakaa. Saab on yksin liian pieni eikä Koenigsegg sitä asiaa muuta. Onneksi yhteistyö ei edellytä omistussiteitä, joten yhteistyön jatkaminen Opelin kanssa ei ole poissuljettua - toisaalta muutkin suunnat ovat nyt mahdollisia (kun GM ei ole rajoittamassa), esim. BMW, Fiat, PSA.
Jos nykyisissä kokoluokissa halutaan jatkaa, tarvitaan vielä saman kokoluokan autoja valmistava yhteistyökumppani, jonka kanssa mm. tuotekehityskuluja ja komponentteja voi jakaa. Saab on yksin liian pieni eikä Koenigsegg sitä asiaa muuta. Onneksi yhteistyö ei edellytä omistussiteitä, joten yhteistyön jatkaminen Opelin kanssa ei ole poissuljettua - toisaalta muutkin suunnat ovat nyt mahdollisia (kun GM ei ole rajoittamassa), esim. BMW, Fiat, PSA.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Oletko tyytyväinen Saab:in päätymisestä Koenigsegg:ille?
Laatu tulee varmasti parantumaan - toivon todella niin, ja toivottavasti ei hinta nousisi aivan järjettömäksi. Olisihan se kiinnostavaa ja jännää nähdä kilpailukyky tulevaisuuden KoenigSaabilla vs. BMW:n parhaimmistoon.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Oletko tyytyväinen Saab:in päätymisestä Koenigsegg:ille?
grrrreat!
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
Re: Oletko tyytyväinen Saab:in päätymisestä Koenigsegg:ille?
Olen käsittänyt, että täällä on kerrottu jotain siihen suuntaan, että Koenigsegg aikonee kallistaa Saabbia? Jos tulee kalliimpia autoja, niin kait se jotenkin laatuun vaikuttaa, mitä sitten laatu onkaan.9-5T kirjoitti:Laatu, mitä tarkoitat tällä? Työn laatua miten joku osa on ruuvattu paikoilleen? Maalaamon laatua? Laadunvalvontaa joka ei paljasta tuleeko joku osa kestämään pitkään vaan onko se oikea osa, toimii sillä hetkellä ja oikein laitettu paikoilleen. Osien laatua? tämä ei ainakaan muutu sillä osat tulee pitkään samoilta alihankkijolta samoilla ohjeilla/vaatimuksilla/mitoilla yms.juhokare kirjoitti:Laatu tulee varmasti parantumaan - toivon todella niin, ja toivottavasti ei hinta nousisi aivan järjettömäksi.
Miten joku paja voi parantaa Saabin laatua kun se tehdään samoilla työntekijöillä mutta pienemmällä porukalla samassa paikassa samoista osista. DI-kasetti ei kestää yhtään kauemmin vaikka sen laittaisi silkkihanskoilla paikalleen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: Su Syys 03, 2006 21:06
Re: Oletko tyytyväinen Saab:in päätymisestä Koenigsegg:ille?
Otsikkoon viitaten, ja otsikkoon liityvän keskustelun jatkamiseksi.
Kyllä olen.
Toivotaan ettei hinnat nouse tuon nimen takia. Todennäköisesti tullaan näkemään jäätävän kalliita luksushybridiautoja..
Pitäisivätpä jäitä hatussa ja autot ostajien kukkaroiden ulottuvilla.
out
Kyllä olen.
Eiköhän ihan samalla vahvuudella vedetty läpi saab 9000 V8ng900aero kirjoitti:muutaman miehen autotallipaja
Toivotaan ettei hinnat nouse tuon nimen takia. Todennäköisesti tullaan näkemään jäätävän kalliita luksushybridiautoja..
Pitäisivätpä jäitä hatussa ja autot ostajien kukkaroiden ulottuvilla.
out
9-5 Aero Hirsch -06
Omistetut: 9-5 Aero (Stage 1) -04, 9-5 Aero (Stage ?) -01, 9-3 Aero -00, 9-5 Aero -06 perheauto, OG900T16-84, 9000 CC T16 -87. OG900S -91, 900i -90 , 9-5 2,3t Arc -02
Omistetut: 9-5 Aero (Stage 1) -04, 9-5 Aero (Stage ?) -01, 9-3 Aero -00, 9-5 Aero -06 perheauto, OG900T16-84, 9000 CC T16 -87. OG900S -91, 900i -90 , 9-5 2,3t Arc -02
Re: Oletko tyytyväinen Saab:in päätymisestä Koenigsegg:ille?
Vois toivoa nyt kun V*lvo meni Kiinaan ja Saab ruotsiin, että ruotsalaiset suosisivat kotimaista ja vaihtaisivat ne kartano V*lvonsa uusiin 9-5 farkkuihin...
#3834