Vakiosuuttimet vakiolla pa-paineella riittää E85:lla n. 255hv aivan maksimissaan. Uusi Aeron vakiokytkin puolestaan alkaa luistaa n. 500Nm kohdalla, tähän tarvitaan n. 1,5 bar ahtopaine E85:lla tonnari aerossa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Pikkasen samat tunnelmat noista lukemista...
Eilen säädettiin dynossa aerotonnariin jossa 875 ruutat, isompi putki ja ic 305hp/4800rpm ja 480Nm/3500rpm (kiekat suuntaa antavia ulkomuistista, dynolappu omistajalla) E85:lla. Ja noita lukemia puserrettiin tosissaan, sytkä 20 asteen paikkeilla tehomaksimissa ja ahtopaine 1,4 vääntömaksimissa eikä oikein tuntunut enää kompura jaksavan enempää. Seokset 13-14.
Huipputehoa hakiessa tehokierrosluku tuli koko ajan alaspäin eli tukkoonhan se menee. Suuttimien kapasiteetti 2/3 käytössä
62 heppaa ollut joskus uutena 30 vuotta ja x kilometriä sitten. Otsapinta-alaa on noin 5 neliömetriä ja siitä suuri osa ihan pystysuoraa seinää. Täytyy sanoa, että vaihdekeppi tulee tutuksi tämän auton kanssa, varsinkin jos on yhtään kuormaa päällä. Tästä autosta on kyse.
Ei hajuakaan, rullilla pitäis käyttää. Boksissa Maptunin Stage 5-ohjelma joten kaippa sinne 350hp paremmalle puolelle pitäis mennä, ainakin esinahka liikkuu siihen malliin kaasua painaessa