Käytätkö lisävaloja?
Re: Jep.
Havaittu on. Vastaan tulee ensin valomeri, jonka kadottua menee hetki, jonka jälkeen tulee näkyviin satku ;).meverkko kirjoitti:Meillä nähdään. :wink:
Tonnarin keulalla sumarien paikalla lisäpitkät. Ei noilla paljoa merkitystä ole, mutta tulee käytettyä kun ovat olemassa. Voisi jossain vaiheessa vaihtaa nuo Optilux-randombonkit ihan oikeisiin lisäpitkiin (Hella tms) - tosin samaan paikkaan (ulkonäkösyistä :/, ei saa olla kaksia lisäpitkiä ja viistokeulatonnari on ruma ilman valoja puskurin alla, eikä sumareilla tee mitään).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Kyllähän nuo on. Sirionin 12.5 ja Philipsin +30% Preriumilla. Kyllä täytyy sanoa, että ehkä elämäni parhaiten käytetyt 30e. tuli nimittäin reilusti valoa lisää.
Kuva:
http://www.geocities.com/saabinsti/kuva.jpg
Kuva:
http://www.geocities.com/saabinsti/kuva.jpg
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Teemu kirjoitti:Lisävalot, mitä ne on? Tarviiko niitä oikeesti johonkin? (toki tuningmielessä tarvii)
Saabin vakiovalot on toistaiseksi riittäny...
Kyllä niitä tarvii....voin sanoa. Oli itsellä muinoin tommoset pienet hellan comet 500 lisäpitkät sabassa... siinä sitten yks liitin hiukan pätki, ja jopa niillä vanhoilla pikkuvaloilla ero oli kuin yöllä ja päivällä!! Mä katson kyllä kieroon sellaisia ihmisiä jotka väittää lisävaloja turhiksi!
Ja mun autossa niillä ei ole mitään tekemistä tuningin kanssa (sumavaloja en käytä koskaan, kun ei ole vielä sellasta sumukeliä tullut vastaan, eikä liiemmin pitkiin tule sinisiä lasejakaan)!!! Minä en autoani tuunaa, enintään sitten tekniikan puolelta! Kyse on täysin turvavarusteesta... seuraava auto on "tuunattu" tehtaalla valmiiksi... siinä on nahkaa ja 16"superaerot...ja Hellan Rallye 3000-valot!!!!
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Totta! Voihan ne valot tuninkiikin olla, mutta kyllä yleensä (ainakin mulla) kysymys on turvallisuudesta. Ellei sitten ole sitä mieltä kuin yksi tuttava (Mondeonsa) valoista: "mulle riittää kun keskiviivan näkee".
Ai niin itsellä Hellan H4 "aura-autovalot". Parikyt tuhatta kilsaa kasitiellä, ja pois en vaihtais.
Ai niin itsellä Hellan H4 "aura-autovalot". Parikyt tuhatta kilsaa kasitiellä, ja pois en vaihtais.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Valot on tuuninkia siinä vaiheessa kun aletaan asenteleen jotain äärivaloja tai värillisiä parkkeja/sinisiä ym ledejä. sumuvalojen turha käyttö lienee kai jotain tuningin suuntaan....ulkonäköähän sillä haetaan. Lisäpitkät ei missään tapauksessa ole tuuninkia...no ehkä jollain sinertävillä xenon-look-a-like polttimoilla voidaan jo sitä hiukan lähennellä. Valot kirkkailla laseilla ja kirkkaalla valolla!!!
monentenakos päivänä jumala loi valon??? Ei sitä nyt kuitenkaan sitä ihan turhaan luonut!!!
monentenakos päivänä jumala loi valon??? Ei sitä nyt kuitenkaan sitä ihan turhaan luonut!!!
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Katso vaan kieroon, niin kaikki vastaantulijatkin tekee . Missä niitä lisäpitkiä pääsee yleensä polttamaan? No kaupunkialueella ei ainakaan, eikä yleensä maanteilläkään. Tietty jos paljon ajelee öisin niin siitä en sitten tiedä.Money For Nothing kirjoitti:Teemu kirjoitti:Lisävalot, mitä ne on? Tarviiko niitä oikeesti johonkin? (toki tuningmielessä tarvii)
Saabin vakiovalot on toistaiseksi riittäny...
Kyllä niitä tarvii....voin sanoa. Oli itsellä muinoin tommoset pienet hellan comet 500 lisäpitkät sabassa... siinä sitten yks liitin hiukan pätki, ja jopa niillä vanhoilla pikkuvaloilla ero oli kuin yöllä ja päivällä!! Mä katson kyllä kieroon sellaisia ihmisiä jotka väittää lisävaloja turhiksi!
Ja mun autossa niillä ei ole mitään tekemistä tuningin kanssa (sumavaloja en käytä koskaan, kun ei ole vielä sellasta sumukeliä tullut vastaan, eikä liiemmin pitkiin tule sinisiä lasejakaan)!!! Minä en autoani tuunaa, enintään sitten tekniikan puolelta! Kyse on täysin turvavarusteesta... seuraava auto on "tuunattu" tehtaalla valmiiksi... siinä on nahkaa ja 16"superaerot...ja Hellan Rallye 3000-valot!!!!
Pitäis kai kokeilla jotain lisävaloja joskus, niin sitten tietäis paremmin. Kun ei ole tietoa paremmasta niin on nykyiseen tyytyväinen..näin kai se menee
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Naulan kantaan! Jos ajaa taajamassa/ruuhkateillä niin eihän niitä tarvitsekaan! Mutta jo yksi reissu Lappiin niin alkaa mieli muuttua. Ja ainakin täällä länsirannikolla voidaan ihan oikeasti puhua lisäpitkien käytöstä.Teemu kirjoitti:Katso vaan kieroon, niin kaikki vastaantulijatkin tekee . Missä niitä lisäpitkiä pääsee yleensä polttamaan? No kaupunkialueella ei ainakaan, eikä yleensä maanteilläkään. Tietty jos paljon ajelee öisin niin siitä en sitten tiedä.Money For Nothing kirjoitti:Teemu kirjoitti:Lisävalot, mitä ne on? Tarviiko niitä oikeesti johonkin? (toki tuningmielessä tarvii)
Saabin vakiovalot on toistaiseksi riittäny...
Kyllä niitä tarvii....voin sanoa. Oli itsellä muinoin tommoset pienet hellan comet 500 lisäpitkät sabassa... siinä sitten yks liitin hiukan pätki, ja jopa niillä vanhoilla pikkuvaloilla ero oli kuin yöllä ja päivällä!! Mä katson kyllä kieroon sellaisia ihmisiä jotka väittää lisävaloja turhiksi!
Ja mun autossa niillä ei ole mitään tekemistä tuningin kanssa (sumavaloja en käytä koskaan, kun ei ole vielä sellasta sumukeliä tullut vastaan, eikä liiemmin pitkiin tule sinisiä lasejakaan)!!! Minä en autoani tuunaa, enintään sitten tekniikan puolelta! Kyse on täysin turvavarusteesta... seuraava auto on "tuunattu" tehtaalla valmiiksi... siinä on nahkaa ja 16"superaerot...ja Hellan Rallye 3000-valot!!!!
Pitäis kai kokeilla jotain lisävaloja joskus, niin sitten tietäis paremmin. Kun ei ole tietoa paremmasta niin on nykyiseen tyytyväinen..näin kai se menee
Toisaalta massiiviset pitkät ja surkeat lähivalot on miltei vaaralllinen yhdistelmä. Siksi kahdennetut lähivalot+pitkät 55w-polttimoilla on oma valinta. Minkähän takia noi tuli laittomiksi 1.1.1980 alkaen? Sumareita sen sijaan saa asennella ja poltella kuinka huvittaa. Myöskään väärin suunnatut valot ei tunnu kiinnostavan kuskeja/poliiseja.
Itselläni on käytännön kokemusta aika ääripään esimerkeistä mitä autojen valoihin tulee. Kirjaimellisesti kysymys on kuin yöstä ja päivästä. Turvallisuus ja tavallaan mukavuustekijäkin. Kolme-neljä tuntia autossa pimeellä niin paljon rennommin pystyy ajamaan kunnon valoilla.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84