Hidastetöyssyt tarpeen vai tarpeettomia?
Kyllä niitä on nyt aikalailla tarpeeksi, mutta kyllä itseä ainakin pistää v*ttumaan enemmän päällystevauriot kun mätkäyttää toista sataa sellaiseen kohtaa pimeällä, hidasteista yleensä kerrotaan aikasemmin ja niillä teillä ei tosin päästä toista sataa ajamaan, paitsi ihmemiehet
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
toi on kyl totta...kaameis kunnos täälpäin jotkut tiet. jopa 60km/h tekee pahaa mennä joistain kohdista....täälläkin oli tuos yks sellanen painauma tiessä niin auto vaan heilahti kun siitä meni, valtion viisaat miehet päättivät et se paikataan. se paikattiin aivan päin metsää ja nyt siitä mennäänkin sit räminällä yliTurbo16 kirjoitti:Kyllä niitä on nyt aikalailla tarpeeksi, mutta kyllä itseä ainakin pistää v*ttumaan enemmän päällystevauriot kun mätkäyttää toista sataa sellaiseen kohtaa pimeällä, hidasteista yleensä kerrotaan aikasemmin ja niillä teillä ei tosin päästä toista sataa ajamaan, paitsi ihmemiehet
BMW 525iA Touring Executive
Onhan niistä hyötyä ainakin periaatteessa. Itse olen ihan tyytyväinen että muksujen päiväkodin edessä on hidaste, hillitsee hieman nopeuksia pitkällä suoralla ja 40:n alueella. Tosin mitä olen katsellut ajosuorituksia juuri tuossa päiväkodin edessä niin ei sillä töyssyllä ole väliä jos on ÄO ja kengännumero samaa luokkaa. Linja-autot ja jakeluautot vetävät töyssyyn kuin jokela poriin, paunun kuskeilla on ilmeisesti kisa siitä kuka ensinnä saa tehtyä bussiinsa telin taakse, eikä henkilöautokuskeissakaan juuri sen fiksumpaa väkeä näytä olevan.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Hyödyllisiä koulujen ja tarhojen läheisyydessä. Viikko sitten olin hakemassa tytärtäni koulusta ja ajoin hiljaa hidasteen yli. Siitä takanatuleva hermostui niin että ampaisi ohi vauhdilla. Alueella 40km/h rajoitus ja 2 suojatietä koulun vieressä. Joskus ois kiva olla poliisi. Näin Tapiolassa.
Saab 9-5 2.0T vm 2003
move your mind
move your mind
Valitettavasti hidastetöyssyjä rakennetaan ja tullaan rakentamaan vielä joka pitäjään! Liikenteelliset asiat pitäisi ottaa huomioon jo kaavavaiheen esisuunnittelussa, näin ei valitettavasti ollut 50v sitten eikä ole vielä tänä päivänäkään.
Itse pyrin suunnittelemaan töyssyn tarvittaessa sellaiseksi, että siinä joutuu todellakin hiljentämään vauhtia alle nopeusrajoitusten...muutoin sen toiminnallisuus ei ole mielestäni perusteltua ( vrt. kesä- ja talviolosuhteet ).
Varsinkin asfaltista tehtyjen töyssyjen ongelmana on suuret deformaatiot. Lisäksi työteknisesti ( rakentamisen tarkkuus, kadun geometria ) töyssyt on vaikea saada samanlaisiksi.
Olisi mielenkiintoista saada tutkimustietoa, miten nopeudet alenesivat kaduilla, jos töyssyjen tilalle laitettaisiin liikennevalvontakamera isojen teiden tyyliin...??
Itse pyrin suunnittelemaan töyssyn tarvittaessa sellaiseksi, että siinä joutuu todellakin hiljentämään vauhtia alle nopeusrajoitusten...muutoin sen toiminnallisuus ei ole mielestäni perusteltua ( vrt. kesä- ja talviolosuhteet ).
Varsinkin asfaltista tehtyjen töyssyjen ongelmana on suuret deformaatiot. Lisäksi työteknisesti ( rakentamisen tarkkuus, kadun geometria ) töyssyt on vaikea saada samanlaisiksi.
Olisi mielenkiintoista saada tutkimustietoa, miten nopeudet alenesivat kaduilla, jos töyssyjen tilalle laitettaisiin liikennevalvontakamera isojen teiden tyyliin...??
mielenkiintoinen idea. kyllä siitä meteli nousisi jos taajamiin pystytettäisiin tuollaisia kameroita.9-3Tid kirjoitti: Olisi mielenkiintoista saada tutkimustietoa, miten nopeudet alenesivat kaduilla, jos töyssyjen tilalle laitettaisiin liikennevalvontakamera isojen teiden tyyliin...??
kameroiden vaikutusta en aliarvioi, eilen ajaessani hyvinkäältä nummelaan, jouduin köröttelemään pitkän jonon perässä seitsemääkymppiä koko matkan. nopeusrajoitus on 80. tielle on juuri laitettu valvontakamerat. kukaan ei uskalla ohittaa seitsemääkymppiä ajavaa, koska turvallista ohitusta on vaikea tehdä ylittämättä kahdeksan kympin vauhtia.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Töyssyt ovat syvältä
Espoon keskustassa on valmistunut kesän jälkeen tietyö, kyse on pätkästä jolla päästään Finnoontieltä (Muuralan Esson kohdalta) K-Raudalle, olisiko pätkällä jopa 500m pituutta. Ja nyt kun tie on viimeinkin oikaistu, laitettu hyvät kevyen liikenteen väylät, niin sinne on rakennettu ei yhdet, ei kahdet vaan kolmet töyssyt! Pikkumatka, joka ennen sujui ns. normaalisti on pelkkää *elvetin vedättelyä 1-2 -vaihteilla!!!
Liikenteen sujuvuus ei enää ilmeisesti ole minkäänlainen kriteeri Espoossa, kaikilla vähänkään pienemmillä teillä on enää harvoja pätkiä ilman töyssyjä. Kyllä teki hyvää, kun Aero on muutenkin matala ja talvirenkaat 185-sarjalaisia 195:en sijaan.
Liikenteen sujuvuus ei enää ilmeisesti ole minkäänlainen kriteeri Espoossa, kaikilla vähänkään pienemmillä teillä on enää harvoja pätkiä ilman töyssyjä. Kyllä teki hyvää, kun Aero on muutenkin matala ja talvirenkaat 185-sarjalaisia 195:en sijaan.
Siitä että jokin muu ratkaisu olisi parempi ovat kaikki varmasti liikuttavan yksimielisiä. Eivät nuo kenenkään, varsinkaan aurakuskin, elämää tee helpommaksi. Ikäväkyllä toistaiseksi taitaa olla helpompaa ja halvempaa valaa asfalttia tai betonia tiehen kuin järkeä autoilijoiden päähän.Speedou kirjoitti:Ite en tue, jokin muu ratkaisu pitäisi löytää hidastamaan vauhtia. Sen verran huonoja kokemuksia mokomista möllyköistä
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Tuossa Hyvinkään keskustassahan on kameravalvonta...lucaf kirjoitti: mielenkiintoinen idea. kyllä siitä meteli nousisi jos taajamiin pystytettäisiin tuollaisia kameroita.
kameroiden vaikutusta en aliarvioi, eilen ajaessani hyvinkäältä nummelaan, jouduin köröttelemään pitkän jonon perässä seitsemääkymppiä koko matkan. nopeusrajoitus on 80. tielle on juuri laitettu valvontakamerat. kukaan ei uskalla ohittaa seitsemääkymppiä ajavaa, koska turvallista ohitusta on vaikea tehdä ylittämättä kahdeksan kympin vauhtia.
Mun puolesta hidastetöyssyt voidaan myydä ruotsalaisille
Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
Täysin totta, mutta oltaisiin sitten tarpeeksi kauan ilmanJussi kirjoitti:Siitä että jokin muu ratkaisu olisi parempi ovat kaikki varmasti liikuttavan yksimielisiä. Eivät nuo kenenkään, varsinkaan aurakuskin, elämää tee helpommaksi. Ikäväkyllä toistaiseksi taitaa olla helpompaa ja halvempaa valaa asfalttia tai betonia tiehen kuin järkeä autoilijoiden päähän.
STCF #3
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä