Sivu 2/2

Re: NG Satku vai tonnari?

Lähetetty: To Tammi 17, 2013 17:00
Kirjoittaja Rattivaihde
Cruor kirjoitti:Myös kilometrien tuijottelu kannattaa unohtaa, itsellä ainakin noi +300tkm ajetut ollu paremmassa kunnossa mitä on tullut niitä vähän ajettuja "helmiä" ostettua. Se, miten autoa on pidetty on kyllä 95% auton kunnosta.
Tämä on tosiaan totta, yleiskunnolla ja huoltohistorialla jne. on enemmän merkitystä kuin kilometreillä jos verrataan esim. 180tkm ja 300tkm ajettuja. Omista satkuista ostettaessa 180tkm ajettuun ovat edelliset omistajat tehneet kaikki pikaviritykset ja ranetukset mitä nyt yleensä voi kuvitella radion johtojen katkomisesta silikoniruostepaikkoihin, kun taas vajaa 320tkm ajettu on edelleen hyvin siistissä kunnossa, radio on kiinni alkuperäisillä liittimillä, konehuoneessa ei ole mitään virityksiä tms.

Toisaalta taas vanhempien 9-3 ostettiin 10 vuotta vanhana ja 110tkm ajettuna, ja se oli ollut uudesta asti jollakin papalla joka ei ollut radiotakaan kerinnyt asentamaan kun oli ollut niin kova kiire kolhia auton kaikki kyljet kuhmuille. Sisustan siivoamiseenkaan ei ollut aikaa riittänyt, mutta kaikki huollot oli tehty ajallaan ja 10tkm välein. Teknisesti ollut hyvin huoleton peli ottaen huomioon että maksoi ~4500 euroa kaksi vuotta sitten, ja etanolisoftauskin onnistui mukavasti ilman mitään komplikaatioita.
Cruor kirjoitti:Kaikkihan tässäkin sitten riippuu siitä mitä haluaa. Toi ng900/og9-3 koppa nyt varmaan on se katu-uskottavampi vaihtoehto ja ulkonäkö-tuunaajan peli, kun taas tonnari on ajajan auto. Makuasioitahan nämä on. Jos tonnari toimii omaan silmään paremmin niin valitse se ehdottomasti.
Tämäkin on hyvä pointti, itse ehdottomasti suosittelisin tonnaria jos jokin viritys tai vastaava on mielessä, mutta toisaalta satku/kolkki on se tyypillinen nuorisotuningauto, ja tonnari on niin "virallinen", iso ja kulmikas että voi olla hankalampi tuunata niin ettei lopputulos ole jotain naurettavan ja itkettävän välimaastosta.

Re: NG Satku vai tonnari?

Lähetetty: To Tammi 17, 2013 21:26
Kirjoittaja Jusbe
Kun en tykkää mistään "tuningista" silleen. Joku Viggen, Jubi, Aero yms. on hienoja mutta mikään yyberthyning jynkytynky ei kiinnosta. Saab on mun mielestä muutenkin sen tyyppinen auto, että ei siihen sovi mikään järkyttävä tuninki.

Lähinnä sopivan matala alusta, tarpeeksi tehoa ja ajettavuutta. Puskureita ja helmoja voi vaihtaa kunhan se ei mene yli.

Ja tonnari on se auto mikä tulee :mrgreen:

Re: NG Satku vai tonnari?

Lähetetty: To Tammi 17, 2013 21:40
Kirjoittaja Kimm-o
Hyvällä maulla molemmista saa ihan fiksut pelit aikaseks.

Re: NG Satku vai tonnari?

Lähetetty: Pe Tammi 18, 2013 18:18
Kirjoittaja Mr_Who
Ergonomisempi tonnarilla ajella ku satkulla. Ja onha se nätti