valoista kiihdytys

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

vaihto kierrokset

n.2500-2800
35
27%
n.2800-3200
32
24%
n.3200-3500
26
20%
n.3500-4000
16
12%
n.4500-5000
12
9%
rajoittimelle
10
8%
 
Ääniä yhteensä: 131

t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Alle 2500.
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Ismo
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 18:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ismo »

Harvoin ne jää alle 3000rpm normaaliajossa...
Moottoritielle mentäessä saattaa rajotin moikata.
Vaimot elävät miehiään pidempään, koska heidän ei tarvitse olla naimisissa naisen kanssa.
izengard@irc
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Varmaan siinä 2500 rpm:ssä tulee vaihdettua. Kun eivät nämä kaasaripelit niin hirveitä raketteja ole. Kiihdytettäessä lähinnä kuski kiihtyy, ja tankista kuuluu HÖRPS... :wink:
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Plus miinus 3000 kierrosta. Tällä lailla omalla autolla saa kakkosvaihteen jälkeen lopettaa kiihdyttämisen, kun kolmosella vauhti on jo noin 50 km/h.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Riippuu tilanteesta. Tämänhetkisen käyttöauton kanssa on vielä opettelemista "close ratio" lootan kanssa. Jos kiskaisee ykkösellä täydet eli noin 65km/h niin voikin vaihtaa suoraan viitoselle jolloin jengaa on siinä 1700 eli mukavasti esikaupunkikruisaukseen. :D
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Useimmiten jossain 2500-2800 kieppeitä, jos on tarvis liikkua ripeämmin niin 3500-4000 talvella.. kesällä sitten 6000-7000.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

jos laskee keski arvoa kiihytyksistä niin varmaan menee 4500-5000 ja monesti ylikin. Riippuu toki siitä ku siinä vieressä istuu, jos täytyy vaikka oma mummo viiä sunnuntai aamuna kirkkoon niin kierrokset tuskin nousee paljoo yli kahen ettei tarvii koko purkkia nitroja syyvä jo meno matkalla.
Taaskin jos yksin ajelee niin meno on aika eriä (jos on vaan auto kunnossa)
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

aika usein tolla i16 tulee jo vaihdettua siinä alle 2500.
turbolla menee ainaki kesäsin herkästi yli, ja muutenki se on niin lussu pienillä kierroksilla..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
saabt8
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: La Elo 23, 2003 19:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja saabt8 »

Moikka!
Riippuu tilanteesta,,,, jos joku kaivelee sieraimia ,,, on Hestecin starttinappula "sutimisenesto" viritetty 3200rpm :D ja kun sen irroittaa niin nousee 500rpm:n portaissa aika kiivaasti vaihtovalolle 4800 rpm :lol:
Saabismi on sairaus,,, mutta yx parhaimmista taudeista mitä olen kärsinyt.
Cyrus
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Pe Helmi 04, 2005 12:19
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Cyrus »

Kolmisen tonnia +/- 200 kiekkaa.
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

seurailtu on nyt ja siinä 2500 - 3000 on yleisin alue, ei oo niin kiire ja kun kone kerran vääntää matalalta ni turha sitä konetta on huudattaa pahemmin
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
JJK
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Joulu 18, 2003 13:42
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja JJK »

eipä oo kauheesti tullu vilkuiltua, mutta veikkaisin että vähän päälle kolmen tonnin tulee vaihdettua.
************************
#3274
Saab 9-3 2,0t SE Jubilee -01
************************
Viltzu
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ti Joulu 23, 2003 23:42
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Viltzu »

siinä about 2500-3000 välissä normaalisti ja jos kiirus tulee niin eiköhän se 6000 aika nopeasti sinne vierähdä
9-5 Aero -00 Wagon
christian80
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 14:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja christian80 »

Riippuu paljolti tilanteesta esim. jos on vain sata metriä seuraavaan punaiseen valoon niin ei todellakaan mene yli 2000 mutta jos sitä tilaa löytyy niin kierrokset menee yli 3000 (ainakin mun 2,1 900:ssa sitä voimaa tuntuu olevan eniten 4000 jälkeen).
Saab 900: Built like e Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW. (Quentin Willson - Top Gear)
Vastaa Viestiin