Miten Saabismi tarttuu

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Taudin leviämistapa

Periytyvää
71
38%
Tarttuu ihmis-auto -kontakteilla
77
41%
Tarttuu ihmiskontakteilla
12
6%
Luontainen turvallisuudentunteen tarve
10
5%
Myyntimiesten juonilla
1
1%
Autolehtien kautta
3
2%
Saabismi ei ole sairaus
13
7%
 
Ääniä yhteensä: 187

Saha
"Turbo"
Viestit: 281
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 14:26

...

Viesti Kirjoittaja Saha »

Meidän perheessä ei koskaan ollut Saabeja kun olin pieni, mutta tädillä ja tädin miehellä on ollut niin kauan kuin minä muistan, ja sieltä se varmaan lähti. Sitten siskon mies hankki Saabin, kortin saatuani hankin itse Saabin ja nyt on sitten omilla porukoillakin jo toinen Saab menossa.

Siskon mies tosin vaihtoi Saabin pois jo aikoja sitten, eikä ole vielä palannut takaisin terveiden kirjoihin :roll:

Omille lapsille on tullut jo opetettua Saabismin salat ja poika 3 v. bongaa jo nekin Saabit mitä minä en huomaa 8O
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Aika samoilla linjoilla, kun muutkin PERIYTYVÄÄ. Itse edustan kolmatta sukupolvea.. Mun pappa täyttää kohta 70.vuotta ja tietääkseni sillä on ollu saab koko sen ajokortti-iän..?
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
SAABMikko
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2004 12:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SAABMikko »

Valitsin ihmis-autokontaktin, mutta kyllä kait se tuo periytyvyyskin pitää paikkansa...
Isä oli kohtalaisen kova volvomies kun oli ostamassa ensimmäistä autoa. Budjettiin sopivassa volvossa ei ollut takana vöitä ja valinta osuikin Saab 96:een. Itse olin tuolloin aika herkässä iässä (2v) ja silloin ilmeisesti tämän tartunnan olen saanut. Eli ihan perinnölliseksi en ainakaan omalla kohdalla tätä luokittelisi!
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Kyllähän se mulla oli periytyvää. :)
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Tämähän on elämäntapa :wink: . Isältä pojalle täälläkin. Ekaa autoa ostaessa piti ostaa 323 masta johon faija totes että korjauta se sitten jossain muualla :? . Ja siitä se sitten lähti...
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Saapikas
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 16:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saapikas »

En voi äänestää. Saabismi on sairaus, mutta se voi myös tarttua niin, ettei sairastunut sitä tunnista, eli piilevä sairaus. Tästä voi myös parantua niin, että myy saabin pois ja elää onnellisena elämänsä loppuun saakka ilman että edes on huomannut joskus sairastaneensa ko. sairautta. :twisted:
P:n Vee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: To Touko 15, 2003 07:29
Paikkakunta: Ii

Sairauttako?

Viesti Kirjoittaja P:n Vee »

Morjens!

20 vuotta taisi tulla nyt keväällä saabismia täyteen, 1. Saab oli enon vanha 96 ja isällä on ollut Saab 33 vuotta, Pappa ajeli saabeilla 74-vuotiaasta aina 88-vuotiaaksi ja osti 1. Saabinsa isältäni, meidän suvussa on käynyt muutaman kerran näinkin päin. Veli ajelee -89 C-satkulla(, 4. Saab menossa), enolla 4. Saab ajossa. Vakavaksi on mennyt tauti.

Voihan se Saabismi tarttua tietysti myös pisaratartuntana, vaimon veli ajaa jo toista Saabiaan vaikka aikoinaan oli vankkumaton datsun-mies. Datsun kiepsahti katolleen syysliukkailla ja se oli sen auton "viimeinen pisara". Ensin hankki -86 90:n ja nyt -89 t16.

Jos kuitenkin saabismin sairaudeksi luette niin saatteko KELAlta korvausta krooniseen sairauteen? Auttaisiko jos Tarviketorin tai Motonetin kuitteja laittaisi liitteeksi??? Taitaa kuitenkin olla omavastuut sen verran kovat ettei näillä vähäisillä remonteilla pääse palkoille. Ei se taidakaan olla ihan oikea sairaus, sehän on vain hetkellinen mielenhäiriö joka kestää ja kestää...

teevee P:n Vee
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Itse sairastuin korjatessani tutun noppaa, jota olin aina kironnut ja haukkunut, vasta kun ajoin, ymmärsin mikä saab on autojaan :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Itsestään.

Kortin saannin jälkeen Saabi ei kuulunut mahdollisiin autoihini millään osa-alueella.
Vajaa neljä vuotta myöhemmin se olikin yht'äkkiä "pakko saada" auto.
Kolmas käyttö-/harrasteSaabi jo menossa.

Tänä Keväänä auton vaihdon yhteydessä katselin myös muun merkkisiä autoja, mutta Saabi vei voiton puhtaasti 8O .
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Osittaista turvallisuudenhalua... porukoilla kyllä oli parin vuoden ajan ysisatku kun olin pieni, mutta sen jälkeen on ollut useampia muita autoja. Kaitpa se oli tuo hinta-laatusuhde ysisatkuissa. Isolla koneella, turvallinen, halpa. Ja nykyinen saabismi saattaa johtua jo pelkästään saabien aliarvostuksesta... ihan mukava todistaa ihmisille millanen se OIKEASTI on! Ei ole ollut pahaa sanottavaa.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Periytyvää

Toisaalta ei SAAB oo ikinä ollu mikään nuorison suosikki , joten saa taas olla hiukan erilainen kuin muut. :D :D
(vaikken ihan poika enää olekkaan :cry: )
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Cyrus
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Pe Helmi 04, 2005 12:19
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Cyrus »

Varmaankin periytyvää, vaikkakin isä on myöhäisherännäinen, mutta viimeiset 10-15 vuotta on ajanut Saabeilla. Itselläni taisi Saab-innostus alkaa jo pienenä poikana isän kautta poliisi-Saabeista, oli hienoa päästä sinivalkoisen 99:n kyytiin ja siellä vielä oli niitä kaiken maailman nippeleitä ja nappeleita. Joillakin voi olla tietysti ikäviäkin muistoja poliisi-Saabien kyydissäolosta... :wink:
Luulenpa että noista tekijöistä löytyy syyt saabismille. Niin ja yksilöllisyys on eri luokkaa kuin esim.japanilaisissa autoissa.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Ei ollut perinnöllistä valitettavasti :cry:

Mutta onneksi oli kaveri jolla oli 900i 16v.
Ja kaveri sillä kyykytti kaiken maailman Civikit, bemut, uudet autot ja lopullinen ihastus Saabeihin tuli kun lähti 3km suoralla paikaltaan kiihdyttämään ja suoran toisessa päässä 220km/h mittarissa :evil:

Sen jälkeen ei ollut epäilystäkään että mikä olisi eka autoni :wink:
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
av
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja av »

Ihastus jo lapsena - ja ihmis-auto kontakti.
Meidän perheessä meni niinpäin, että pojalta isälle :D Tajusin kortti ikää lähetessäni, että ainoa "saab" mikä suvusta löytyy on 99:n pannu enon ladosta ja sehän tuntu jotenkin tosi ontolta, joten yksinkertaisesti pakotin autoa vaihdettaessa isäni ostamaan saabin :wink: Omakin tuli sitten myöhemmin hankittua...
9000CS 2.3T S
markeliina
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Huhti 21, 2005 12:40
Paikkakunta: lappeenranta
Viesti:

Miten Saabismi tarttuu

Viesti Kirjoittaja markeliina »

Polvesta polveen 8O
Eli esim. :D - äidiltä pojalle - joskus niinkin päin 8)
Vastaa Viestiin