tasapainoketjun poisto?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Poistaako vai olla poistamatta 2,3:n tasapainoketjua

Poistettu aikaisemmin eikä ongelmia
16
16%
Aion poistaa joskus
24
24%
En poista
22
22%
Seuraan tilannetta
15
15%
Kuuntelen kaverien neuvoja...
1
1%
Ongelmia poiston jälkeen
1
1%
Vaihdettu uuteen rattaiden kanssa
3
3%
ei mikään edellisistä
20
20%
 
Ääniä yhteensä: 102

a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

miksi?

Viesti Kirjoittaja a9000 »

kertokaas vielä miksi olette sen ketjun poistaneet? onko ketjun "haittaavassa vaikutuksessa" eroa 2.3 ja 2.0 koneissa?
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Ketjun poistoa en suosittele 95 saabiin.autostani poistetiin pc:llä.koneen ääni on pirunpaljon kovemi moottorissa.sama tehtiin saab 9000 vm.97 ei huomannut ero.aijon laittaa kesällä tasapainokejun paikoilleen kun haluan nauttia hiljaisesta matkanteosta.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

veini siekkinen kirjoitti:Ketjun poistoa en suosittele 95 saabiin.autostani poistetiin pc:llä.koneen ääni on pirunpaljon kovemi moottorissa.sama tehtiin saab 9000 vm.97 ei huomannut ero.aijon laittaa kesällä tasapainokejun paikoilleen kun haluan nauttia hiljaisesta matkanteosta.
Ruotsin foorumilla opetellaan samaa, ettei T7 koneesta tule missään tapauksessa poistaa ketjua.

Syy? Männäthän on niissä kevyemmät, mutta vauhtipyörä painavampi joten tuskin johtuu siitä. Moottorin kiinnitykset toisaalta taitaa sietää vähemmän tärinöitä, 9-5:ssa suunniteltu tp-akselikoneille kun tonnarissa taas ei.
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Tri-Lo kirjoitti:
veini siekkinen kirjoitti:Ketjun poistoa en suosittele 95 saabiin.autostani poistetiin pc:llä.koneen ääni on pirunpaljon kovemi moottorissa.sama tehtiin saab 9000 vm.97 ei huomannut ero.aijon laittaa kesällä tasapainokejun paikoilleen kun haluan nauttia hiljaisesta matkanteosta.
Ruotsin foorumilla opetellaan samaa, ettei T7 koneesta tule missään tapauksessa poistaa ketjua.

Syy? Männäthän on niissä kevyemmät, mutta vauhtipyörä painavampi joten tuskin johtuu siitä. Moottorin kiinnitykset toisaalta taitaa sietää vähemmän tärinöitä, 9-5:ssa suunniteltu tp-akselikoneille kun tonnarissa taas ei.
Velipojan 9-5 :ssa ei suurempaa vaikutusta (Manuaali 2,3t ) kun taas mulla aiheuttaa hieman moottori äänen kuulumista kajuuttaan ja pientä tätinää (Automaatti).
Automaatissa suosittelen pitämään kettinkit paikallaan, mutta manuaalissa hyvin pieni ero. Tästä päättelisin, koska tomaatissa ei ole vahtipyörää niin ei värinät tasaannu ihan yhtä hyvin
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Tontusta poistettu, satkusta poisto suunnitteilla. Ei tarvi ajaa jänskäkakka housuissa, että millon se kilahtaa :D
Mc Jape
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 20:43
Paikkakunta: HämeenlinnanTuulos

noo problem!

Viesti Kirjoittaja Mc Jape »

itsellä poistettiin tossa kuukaus sitten ja ajannu sen jälkeen n.3000km ja hyvin mennöö!
Volvo V70 2.4T -02,Volvo 850 2.4-94 ,ja 850T5-95 KA ,, 96-77 "rock" KA , 96-65 ,96-77b,95-65,95V4-67, 95VAN-70 , 95-72 Tele, 95-74,95-75 Tele VO, 99LE-73,99L-7599-83,9000Aero-93, 95 V4-75 JOKKIS + n.30kplosiksi.
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

VOi olla

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Ehkä poistan, ehkä en. Vielä ei ole tarvinnut miettiä.

Onko tuo tasapainoakselien korjaus sitten niin kallista, ettei sitä haluta tehdä? Onko vain kyse siitä, että toisten mielestä ketjun poistolla auto paranee ja toisten mielestä huononee?

Omassani on ketju paikallaan ja äänetön. Autolla on ajettu 145 tkm ja öljyt vaihdettu 7-8 tuhannen välein lähes 100 tkm ajan. Alussa on noudatettu huoltokirjaa. En tiedä auttaako noin tiheä öljyjen vaihto tasapainovermeitten kestoon , mutta kerran vuodessa öljyt vaihdan.

Taidan odotella ja seurata tilannetta. Jos jonkun kone poikii todistettavasti siksi, että ketju on poistettu niin sitten pitää miettiä uudelleen.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Vastaa Viestiin