Sivu 2/2

miksi?

Lähetetty: Ke Helmi 21, 2007 00:40
Kirjoittaja a9000
kertokaas vielä miksi olette sen ketjun poistaneet? onko ketjun "haittaavassa vaikutuksessa" eroa 2.3 ja 2.0 koneissa?

Lähetetty: Ti Helmi 27, 2007 23:20
Kirjoittaja veini siekkinen
Ketjun poistoa en suosittele 95 saabiin.autostani poistetiin pc:llä.koneen ääni on pirunpaljon kovemi moottorissa.sama tehtiin saab 9000 vm.97 ei huomannut ero.aijon laittaa kesällä tasapainokejun paikoilleen kun haluan nauttia hiljaisesta matkanteosta.

Lähetetty: Ke Helmi 28, 2007 18:51
Kirjoittaja Tri-Lo
veini siekkinen kirjoitti:Ketjun poistoa en suosittele 95 saabiin.autostani poistetiin pc:llä.koneen ääni on pirunpaljon kovemi moottorissa.sama tehtiin saab 9000 vm.97 ei huomannut ero.aijon laittaa kesällä tasapainokejun paikoilleen kun haluan nauttia hiljaisesta matkanteosta.
Ruotsin foorumilla opetellaan samaa, ettei T7 koneesta tule missään tapauksessa poistaa ketjua.

Syy? Männäthän on niissä kevyemmät, mutta vauhtipyörä painavampi joten tuskin johtuu siitä. Moottorin kiinnitykset toisaalta taitaa sietää vähemmän tärinöitä, 9-5:ssa suunniteltu tp-akselikoneille kun tonnarissa taas ei.

Lähetetty: La Maalis 03, 2007 23:43
Kirjoittaja KARELPA
Tri-Lo kirjoitti:
veini siekkinen kirjoitti:Ketjun poistoa en suosittele 95 saabiin.autostani poistetiin pc:llä.koneen ääni on pirunpaljon kovemi moottorissa.sama tehtiin saab 9000 vm.97 ei huomannut ero.aijon laittaa kesällä tasapainokejun paikoilleen kun haluan nauttia hiljaisesta matkanteosta.
Ruotsin foorumilla opetellaan samaa, ettei T7 koneesta tule missään tapauksessa poistaa ketjua.

Syy? Männäthän on niissä kevyemmät, mutta vauhtipyörä painavampi joten tuskin johtuu siitä. Moottorin kiinnitykset toisaalta taitaa sietää vähemmän tärinöitä, 9-5:ssa suunniteltu tp-akselikoneille kun tonnarissa taas ei.
Velipojan 9-5 :ssa ei suurempaa vaikutusta (Manuaali 2,3t ) kun taas mulla aiheuttaa hieman moottori äänen kuulumista kajuuttaan ja pientä tätinää (Automaatti).
Automaatissa suosittelen pitämään kettinkit paikallaan, mutta manuaalissa hyvin pieni ero. Tästä päättelisin, koska tomaatissa ei ole vahtipyörää niin ei värinät tasaannu ihan yhtä hyvin

Lähetetty: To Maalis 08, 2007 20:56
Kirjoittaja AP
Tontusta poistettu, satkusta poisto suunnitteilla. Ei tarvi ajaa jänskäkakka housuissa, että millon se kilahtaa :D

noo problem!

Lähetetty: Ke Maalis 14, 2007 12:50
Kirjoittaja Mc Jape
itsellä poistettiin tossa kuukaus sitten ja ajannu sen jälkeen n.3000km ja hyvin mennöö!

VOi olla

Lähetetty: Su Huhti 01, 2007 20:14
Kirjoittaja JiiVee
Ehkä poistan, ehkä en. Vielä ei ole tarvinnut miettiä.

Onko tuo tasapainoakselien korjaus sitten niin kallista, ettei sitä haluta tehdä? Onko vain kyse siitä, että toisten mielestä ketjun poistolla auto paranee ja toisten mielestä huononee?

Omassani on ketju paikallaan ja äänetön. Autolla on ajettu 145 tkm ja öljyt vaihdettu 7-8 tuhannen välein lähes 100 tkm ajan. Alussa on noudatettu huoltokirjaa. En tiedä auttaako noin tiheä öljyjen vaihto tasapainovermeitten kestoon , mutta kerran vuodessa öljyt vaihdan.

Taidan odotella ja seurata tilannetta. Jos jonkun kone poikii todistettavasti siksi, että ketju on poistettu niin sitten pitää miettiä uudelleen.