Toinen usein käytetty härpäke omassa autossa on äänimerkki. Sillä kerron noille immeisille, joilla on varaa kalliiseen autoon muttei lisävarusteisiin kuten vilkku, mitä mieltä olen heidän "lisävarusteiden" puutteesta.
Tämän olen kans huomannut ja varsinkin tuo johtotähtiporukka ei tiedä,että jopa siinä kulkimessa on vilkut.veijostin kirjoitti:Tuota vilkun käyttökulttuuria on mielenkiintoista seurata varsinkin liikenneympyrässä. Jostain kumman syystä se vain usein on joko tällainen kolmekirjaiminen automerkki, jonka kuski ei vilkkua käytä. Toinen hyvin yleinen merkki on sitten tällainen missä on se joku tähtäin keulalla.
Savolainen sääntö käyttöön myös Vaasassa: "Vilikku piälle nii aekasi, että hävettää". Siten toimii.Breadfan kirjoitti:Tulee käytettyä. Se on mukavaa ajella liikenteessä kun tienkäyttäjät ovat järkeviä, mutta annas olla, kun joku tunari alkaa himmaamaan edessä eikä tietoakaan miksi. Sittenhän ne kääntyy sinne nakkikioskille. Mua alkaa suunnattomasti kyrsimään tommonen, saattaa mullakin kummasti torvi soida, sormi nousta ja oikeaan jalkaan tulla painoaNo harvoin kaikkea kerralla kumminkaan
![]()
Vai pitäskö munkin alkaa käyttäytymään liikenteessä, niinkuin Vaasassa kuuluu: kaistanvaihtajille ei anneta tilaa, ainakaan jos kehtaavat vielä vilkulla siitä ilmoittaa; käännytään henkilöautolla kuin rekalla konsanaan, reippaasti toisen kaistan kautta; eikä tosiaankaan käytetä vilkkua, v*ttuako se muille kuuluu mihin mä olen menossa.
Vilkku kunniaan, niin säästyy meikäläisenkin hermot!
Motarilla vilauttelen vaan kerran kun ohittelen isolla turvavälillä hitaampia.kotka kirjoitti: Täytyy myöntää että olen ite jostain syystä ottanu tavaks, että esim kaistaa vaihtaessa "säästän" vilkkua, eli vilkautan vaan kerran. Ei taida oikein hyvä olla sekään, vai mitä tuumitte...?