MAC vai PC?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

MAC vai PC

Apple!
11
9%
PC
105
91%
 
Ääniä yhteensä: 116

Aero04

Viesti Kirjoittaja Aero04 »

joutilas kirjoitti:Hankin matkapuhelimeeni hands free -lisälaitteen. Nyt voin taas syödä ja juoda ajaessani.
Aika hyvä!! :lol: :lol:
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

joutilas kirjoitti:Juuri se jatkuva säätäminen oli se johon meni hermot pc:n kanssa.
Kyllähän asia on niin, että jos sä et PC:si rautakonffista muuta / koko ajan asentele uutta softaa, niin ei sitä tartte säätää.

Itse en ole kotona olevia koneita säätänyt varmaan puoleen vuoteen, ei ole tullut mitään uutta rautaa, eikä myöskään uusia softia. Lisäksi en käytä IE:tä enkä OE:tä, joten spywareakaan ei koneelleni pesiydy. Windows on käynnissä alati, bootit lähinnä jos win update niin haluaa.

Jostain syystä mä olen se poikkeus - Windows toimii mulla ihan hyvin, eikä pommeile ja juuttuile mystisesti.. Ymmärränkö sen toiminnasta liikaa vai liian vähän? En osaa sanoa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
kantti
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Touko 26, 2005 14:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja kantti »

Jope kirjoitti:Jostain syystä mä olen se poikkeus - Windows toimii mulla ihan hyvin, eikä pommeile ja juuttuile mystisesti.. Ymmärränkö sen toiminnasta liikaa vai liian vähän? En osaa sanoa.
Et varmaan ihan poikkeustapaus. Jos ei surffaa arveluttavilla sivustoilla ja tietoturva kunnossa eikä oo koko ajan asentelemassa uutta softaa, niin kyllä toimii. Eikä sille tuu olemaan kilpailijoita työasemien käyttöjärjestelmänä vielä pitkään aikaan. Linux on vaihtoehto, mutta tavalliselle surffailijalle vielä liian monimutkainen, ja Macci menee ihan omia polkujaan.
9000 CD 2,0 -95
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Ilman Macia ei olis noita paskoja .mov-videotiedostoja joka on ylivoimaisesti surkein videoformaatti.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

puu kirjoitti:Ilman Macia ei olis noita paskoja .mov-videotiedostoja joka on ylivoimaisesti surkein videoformaatti.
Eipä oo ainakaan viel kertaakaan ollu noita katsella Macillä, päinvastoin...eka niin hyvä laatuinen video (jota siis pystyi koko näytöllä katsomaan) oli juuri .Mov....tai siis sellainen joka katottiin netistä suoraan ilman koneelle lataamista.

eikä kyl koskaan ollu onglemia niiden kans pc:lläkään.

et EVO (Et Vaan Osaa)
BMW 525iA Touring Executive
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Ainakin PC:llä noi movit näyttää mun kokemusten mukaan huonoilta tiedostokokoonsa nähden. En tiedä millaista postprosessointia sitten macilla niihin saa. PC:llä kyllä on ainainen taistelu koodekkien toimimisen kanssa, mutta laatu on kyllä hyvää, varsinkin xvidillä. PC on säätäjän kone.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

puu kirjoitti: PC on säätäjän kone.
Nimenomaan, tämä oli syy miksi siirryin pois PC:stä..en jaksanu ainaista säätämistä etenkin virustorjunnan kanssa...Windowsiin löytyy päivittäin 8000 virusta, ja Macille on löydetty yksi virus ja sekään ei toimi näis uusis käyttiksis (lähde wikipedia)

edit: löyty mielenkiintoinen kohta yhden ohjelman tiedoista:

"Note: Free Ruler is only available for Mac OS X. It may work on Mac OS 9, but this has not been tested. It most definitely will not work on your stupid Windows PC."

:lol: :twisted: :lol:
BMW 525iA Touring Executive
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

No, ei tästä kannata riitaa ruveta tekemään. :) Toiset tykkää manuaalista, toiset automaatista. :D
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

puu kirjoitti:No, ei tästä kannata riitaa ruveta tekemään. :) Toiset tykkää manuaalista, toiset automaatista. :D
siin on muuten sama juttu, toiset ne jaksaa kaupungissaki säätää ja leikkii sil vaihdekepillään :D

autolla liikkuessa ajan autolla, ja leikin sit vaihdekepillä jossain muualla kuten kimi :lol:
BMW 525iA Touring Executive
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Kunnon virusohjelmalla ei ole viruksista tarvinnut murehtia vuoteen ja en ole softaan edes koskenut...

Ja .mov kyllä toimii ja sillä saa laadukasta videota, mutta suhteessa laatuun vie se paljon tilaa.
STCF #3
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

turhia ohjelmia ne siltin on viemässä muuta konetehoa... :)
BMW 525iA Touring Executive
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Onko muita käyttökelpoisia karttaohjelmia Mäccin kuin Route66?
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Höylä
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Heinä 22, 2005 11:18

Viesti Kirjoittaja Höylä »

Pc:tä käytän nytkin mutta mäkkiäkään en huonona pidä!
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

pc, mut kyllä mulle mäkkikin kelpais
curry
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Mac mini tuli vähän aikaa sitten ostettua, ja on se pätevä laite! OS X skulaa loistavasti ja iPodin kanssa homma sujuu kuin ajatus.

Ääni siis Macille.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Lukittu