Saabistit isänmaallisia?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Saabistit isanmaallisia?

Olen käynyt armeijan, olen isänmaallinen
55
58%
Olen käynyt armeijan, isänmaallisuus on "out"
9
9%
En ole vielä käynyt armeijaa, mutta aion käydä
14
15%
En ole käynyt, enkä aio käydäkkään
17
18%
 
Ääniä yhteensä: 95

Aerochick
"Saabisti"
Viestit: 1192
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 09:56
Paikkakunta: Helsinsky

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

Bob kirjoitti: Saattaisi tulla Hki-Vantaalle ruuhkia, kun 5 miljoonaa ihmistä olisi lähdössä jonnekin... vai ajattelitko, että on vain joidenkin yksinoikeus lähteä... ja tulla sitten mahdollisesti takaisin, kun "tilanne" on rauhoittunut ns. valmiiseen pöytään, vai?

Mitkähän maat ottaisivat nuo 5 miljoonaa pakolaista vastaan...
Jos nyt ruvetaan ihan pilkkua viilaamaan...
Yksinoikeushan on vain tietyillä lähteä. Valitettavasti elämä on epäoikeudenmukaista ja joillakin ei siihen lähtöön mahdollisuuksia olisi. (+Suomesta pääsee pois muutenkin kuin Hki-Vnt kentän kautta..)

Pakolaistilanteitahan on esiintynyt pallon päällä jo ennenkin eikös? Kaikki eivät lähde ja valmiiseen pöytään palaaminen onnistuu sitten useiden vuosien päästä jos silloinkaan. Aika moni pakolainenhan jää sitten sinne turvapaikkamaahan..
Itse tuskin tulisin siinä vaiheessa takaisin ilman erityisen pätevää syytä, kuten mainitsinkin aiemmin en ole järin isänmaallinen ja voisin hyvinkin pitää majapaikkaani elintasopakolainen-tittelin turvin jossain muualla. Pientä yleistystä harjoittaakseni, tuskin se Nokian sprigi-inskakaan on järin kiinnostunut jäämään tänne pommitettavaksi..
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

Olettekos käyneet koskaan volvolandia.com:n keskustelufoorumilla ja huomanneet siellä keskusteluun aktiivisen osallistumisen mukanaan tuomat "arvonimet"?

Olisikohan Volvo-kuskit Saabisteja isänmaallisempia? Meillähän tuo ylimmäinen "arvonimi" taitaa olla pääasiassa "hölösuu".
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Aerochick kirjoitti:
Mikä muu uhka? Ekologinen? Taloudellinen? Evoluution tuoma uhka? Maailmanloppu? Lintuinfluenssa? Meteoriitti?

Mitä siihen aikuistumiskysymykseen tulee, niin se taitaakin tällä hetkellä olla valitettavasti ainoa järkevä funktio armeijalle. Onneksi me naiset olemme niin fiksuja, että osaamme sosiaaliset- sekä sängynpetaustaidot ihan luonnostaan. 8)
No siinähän tuota listausta oli jo noista uhkakuvista. Minusta tuo "aikuistumis" tarkoitus ei ole mitenkään valitettavaa :D . Ja koska keskustelu ei koskenut naisten aikuistumista ja petaustaitoja niin en puutu siihen....vielä :wink: :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Aerochick
"Saabisti"
Viestit: 1192
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 09:56
Paikkakunta: Helsinsky

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

Psychocowboy kirjoitti: Minusta tuo "aikuistumis" tarkoitus ei ole mitenkään valitettavaa :D . Ja koska keskustelu ei koskenut naisten aikuistumista ja petaustaitoja niin en puutu siihen....vielä :wink: :wink:
Niin siis valitettavaa oli se, että se aikuistuminen on se ainoa fiksu merkitys armeijassa, ei itse aikuistuminen. Sikäli mikäli 18-20-vuotiasta poikaa voi aikuiseksi kutsua. :roll:
Ja itseni suljen pois tuosta sängynpetaamistaitoiset-ryhmästä. :lol:
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

No empä ole huomannut paljoa armeijan pojista miehiä tekevät, kun katsoo tämän pikkukaupungin nuorisoa, intin käyneet ajavat edelleen karvaoopelilla paikallista ylä-astetta ympäri, vaikka ikää on jo 30, töissä tuskin ovat, jos ovat, niin työteekissä päivärahalla, ne harvat fiksut intin käyneet ja sivarit täältä ovat jo häipyneet parempien duunien perässä.

Sivari se kestääkin 13kk, ja jos pelaa korttinsa oikein ja hakee kelvollisen palveluspaikan, pääsee tekemään järkevää työtä tuon ajan, tuota kun tekee palkatta yli vuoden, ja sitten menee töihin, niin osaa jo arvostaa asioita. Ja palvelusajaltahan saa työtodistuksen, josta on hyötyä töitä hakiessa.

Totesimpa tuossa sivarin alkaessa, että huomattavasti koulutetumpaa ja sivistyneemmän oloista porukkaa tuli vastaan, kuin nuo armeijaan lähteneet "pojat", ehkäpä syynä se, että sivariin menee porukka huomattavasti vanhempana, ja asioihin tutustuneempana. Toki siellä niitä lusmujakin oli oma porukkansa.

Armeijassahan sanotaan, kaikki mitä tehdään, itse ei tarvitse edes ajatella mitään, sivari toimii oma-aloitteisesti, eikös siihen vaadita jo hieman kypsyyttä. Ja kyllä osaan petini pedata, ja siististi sen teenkin.

"Väkivalta ei maailmaa hallitse, sillä kansakunnan väkevyys ei ole
sotakuntoisten miesten luvussa, vaan sen isänmaallisuudessa, tavoissa ja
sivistyksessä, kansallishengessä."

J.V. Snellman


Nimim. Sivaria 6kk jäljellä, ja tässä samalla ehdin vielä töissäkin käydä.

Edit: eikä sitten herneitä nenään, itselleni ei ole merkitystä, mitä kukin ajattelee ja miten velvollisuutensa suorittaa, tämän gallupin tarkoitus oli ilmeisesti kysyä ollaanko isänmaallisia, eikä väitellä näiden kahden vaihtoehdon (intti/sivari) paremmuudesta. 8)

Itse pidän itseäni isänmaallisena, käyn töissä, maksan veroja, kunnioitan sodassa ollutta vaariani, ja säilytän omalta osaltani rauhan, jonka hän ja toverinsa ovat saaneet aikaan. Tästä asiasta hänkin on yhtä mieltä.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Aerochick kirjoitti: Niin siis valitettavaa oli se, että se aikuistuminen on se ainoa fiksu merkitys armeijassa, ei itse aikuistuminen. Sikäli mikäli 18-20-vuotiasta poikaa voi aikuiseksi kutsua. :roll:
Ja itseni suljen pois tuosta sängynpetaamistaitoiset-ryhmästä. :lol:
Ei varmasti liity enää aiheeseen, mutta.. Riippuu paljon itsestään, mitä varusmiespalveluksesta saa irti. Huonoimassa tapauksessa se voi olla tuota punkan ja pinkan tekemistä. Armeijasta voi saada myös paljon irti, esim. RUK:n tarjoamaa johtajakoulutusta arvostetaan edelleen työelämässä korkealle. Rekrytoinneissa tietyn tasoisiin tehtäviin huomoidaan edelleen , onko esim. AUK tai RUK suoritettu (vaikka tätä ei virallisesti julki tuoda).
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

On kyllä ollut ilo lukea topiccia, näyttää taas tulevaisuus paremmalta :)

Mun mielestä armeija on pakko käydä. (itse tosin ihan mielellään) Asiaa vois verrata vähän kuni saban tankkaamiseen: vaikka kuinka kismittää niin ei ole vaihtoehtoja jos meinaa nautiskella saabilla ajelemisesta.
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
tonttuCS
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2004 23:34
Paikkakunta: E-joki

Viesti Kirjoittaja tonttuCS »

En ole käynyt, enkä käy
ei vain ollut/ole minun paikka
Go or not
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

eka9000 kirjoitti:On kyllä ollut ilo lukea topiccia, näyttää taas tulevaisuus paremmalta :)

Mun mielestä armeija on pakko käydä. (itse tosin ihan mielellään) Asiaa vois verrata vähän kuni saban tankkaamiseen: vaikka kuinka kismittää niin ei ole vaihtoehtoja jos meinaa nautiskella saabilla ajelemisesta.
Ai että elämästä ei voi nauttia kuin käymällä intin? Ymmärsinkö väärin? Mielestäni tämä suomen "miesten koulu" on melko huvittava perinne, ja kun seuraa muuta maailmaa, niin kyllä tunnen asuvani melko takapajulassa.

Mutta jätän tämän keskustelun tähän, kun menee ihan offtopiciksi. Itse nautin Saabillani ajamisesta, ja sen tankkaamisesta, kuten myös elämästä, eikä siihen tosiaan tarvita metsissä rämpimisiä. Käyn eräretkillä usein, ja nautin siitä, mutta ilman puukkoa ja kirvestä suurempaa asetta.

Eiköhän se ole tänä päivänä ihan se ja sama onko sivari vai soturi, ainakin itse olen töissä ja vapaalla saanut samaa kohtelua kuin se toisen ajattelutavan edustajakin, joskus jopa parempaa, koska minut tulkitaan erilaiseksi, eikä massatuotteeksi.

Mutta ei herneitä, kaikki olemme silti täällä Saabisteja :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

lefa42 kirjoitti:
Mutta ei herneitä, kaikki olemme silti täällä Saabisteja :)
Näin on. Aamukampa.net on hyvä paikka sivari/soturi keskustelulle.
Ihan vain noin mielenkiinnosta kyselen näitä. :wink:
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
sheebu
"Viggen"
Viestit: 638
Liittynyt: La Touko 07, 2005 22:23
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja sheebu »

just huomasin että eka9000 tuolla avattarellasi on apilas selässä. apilas on häiriintynyt laite :twisted: :twisted:
9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01

#2592, STCF #43
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

Todella häiriintynyt laite :lol:

Parhaimmillaan noitten lisäksi kaksi pst ohjusta selässä.
Mutta kaikki mikä ei tapa, niin karaisee

Kommeet on pelit :)
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

lefa42 kirjoitti:Ai että elämästä ei voi nauttia kuin käymällä intin? Ymmärsinkö väärin? Mielestäni tämä suomen "miesten koulu" on melko huvittava perinne, ja kun seuraa muuta maailmaa, niin kyllä tunnen asuvani melko takapajulassa.

Mutta jätän tämän keskustelun tähän, kun menee ihan offtopiciksi. Itse nautin Saabillani ajamisesta, ja sen tankkaamisesta, kuten myös elämästä, eikä siihen tosiaan tarvita metsissä rämpimisiä. Käyn eräretkillä usein, ja nautin siitä, mutta ilman puukkoa ja kirvestä suurempaa asetta.

Eiköhän se ole tänä päivänä ihan se ja sama onko sivari vai soturi, ainakin itse olen töissä ja vapaalla saanut samaa kohtelua kuin se toisen ajattelutavan edustajakin, joskus jopa parempaa, koska minut tulkitaan erilaiseksi, eikä massatuotteeksi.

Mutta ei herneitä, kaikki olemme silti täällä Saabisteja :)
Ssiinä...myöss..minun..allekirjoitukseni..... NOIN. Kuva
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Olen. Siis isänmaallinen, ainakin omasta mielestä. Intissäkin tuli vietettyä se 12kk Haminan kautta kiertäen pari vuotta sitten. Elo-syyskuun vaihteessa pääsin vielä kertaamaan ja morjestamaan inttikavereita Kainuun metsiin, niin mikäs sen mukavampaa...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

pari kuvaa jotka tulevaisuudessa menneitä muistellessä on tärkeämpiä kuin jopa projektikuvat 8O

http://koti.mbnet.fi/eelias/asemiin.JPG
http://koti.mbnet.fi/eelias/mina.JPG

Voi niitä aikoja... :cry: :)

edittiä: jos sitä intin hyödyllisyyttä haetaan, niin noita romppeita kantamalla lähti puolessa vuodessa 15 kg pois...
PS. naiset armeijaan :lol:
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
Lukittu