tavirengastus
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Tontussa suht. tuoreet Hakkapeliitat (edessä neloset, takana kakkoset) koko 195/65 R15. Nämä on hyvät, minä tykkään. Kitkarengasfanaatikot voi tulla kokeilemaan meidän pihatietä, kun se on umpijäässä ja pinta märkänä (nollakelillä).
Satkussa yhden talven ajetut Marangoni MeteoGrip nastat, 185/65 R15. Näiden pito oli erittäin positiivinen ylläri, vielä kun saisi sen jyristyksen 60-70km/h vauhdissa pois, niin olisi kyllä oikein kelpo kumekset, lisäksi nastat vähän näyttää katkeilevan. Mutta pitää kuin tauti
Niinjoo, nyttemmin seisonnassa olevassa T8A satkussa Nokia Hakkapeliitta Nr. 09 165 R15 antiikkirenkaat. Aivan uskomattomat saippuat ja kaikki nastat edestä poikki...tod. näk. pari kesää ajetuissa kesäkumeissa olisi parempi pito. Noilla ei ajeta kuin hätätilanteessa...
Satkussa yhden talven ajetut Marangoni MeteoGrip nastat, 185/65 R15. Näiden pito oli erittäin positiivinen ylläri, vielä kun saisi sen jyristyksen 60-70km/h vauhdissa pois, niin olisi kyllä oikein kelpo kumekset, lisäksi nastat vähän näyttää katkeilevan. Mutta pitää kuin tauti
Niinjoo, nyttemmin seisonnassa olevassa T8A satkussa Nokia Hakkapeliitta Nr. 09 165 R15 antiikkirenkaat. Aivan uskomattomat saippuat ja kaikki nastat edestä poikki...tod. näk. pari kesää ajetuissa kesäkumeissa olisi parempi pito. Noilla ei ajeta kuin hätätilanteessa...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Kolme talvea kitkoilla kymmenen nastallisen ohella, kun ei kerralla savolaistollo usko. Koskaan ei enää kitkoja eikä nokialaisia.
Edit: En halua etsiä liukastellen lumisia polanteenpäällisiä päästäkseni eteenpäin, enkä myöskään halua renkaita joista 1 tai useampi purkautuu muruina ja ampuu nastansa kankaalle... takuuasioista tapellen. Toivottavasti löydän jostain varaston jemmasta vielä yhden sarjan Gislavedin NF2 renkaita tai vastaavan Uniroyalina... pito/meteli suhde täysi 10 ja lisäksi kun nastat ei irronneet ei edes yrittäen.
Edit: En halua etsiä liukastellen lumisia polanteenpäällisiä päästäkseni eteenpäin, enkä myöskään halua renkaita joista 1 tai useampi purkautuu muruina ja ampuu nastansa kankaalle... takuuasioista tapellen. Toivottavasti löydän jostain varaston jemmasta vielä yhden sarjan Gislavedin NF2 renkaita tai vastaavan Uniroyalina... pito/meteli suhde täysi 10 ja lisäksi kun nastat ei irronneet ei edes yrittäen.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
9-3:ssa kitkat, nykyään Nokian Q:t (185/65-15) kun edellisille kävi heikosti takajarrun ollessa jumissa...
Nastoja oli 9-3:n alla kaksi ekaa talvea, jonka jälkeen tilalle vaihdoin satkun alla olleet Blizzakit.
Nastoja en enää laita alle, ne parit päivät jolloin pk.seudulla olisi selvää hyötyä nastoista voinkin edetä hiukan maltillisemmin
Satkuihin ei ole talvirenkaita...
Nastoja oli 9-3:n alla kaksi ekaa talvea, jonka jälkeen tilalle vaihdoin satkun alla olleet Blizzakit.
Nastoja en enää laita alle, ne parit päivät jolloin pk.seudulla olisi selvää hyötyä nastoista voinkin edetä hiukan maltillisemmin
Satkuihin ei ole talvirenkaita...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma Kesä 20, 2005 12:16
- Paikkakunta: Villähde
Nastat on, tai mitä niistä vahinkopalvelun hakka-4:n piikeistä on vielä jäljellä...
Melua kyllä pitävät mielestäni aika paljon. Tai saattaahan se olla pyörän laakerikin
Melua kyllä pitävät mielestäni aika paljon. Tai saattaahan se olla pyörän laakerikin
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
15" on talvikeleillä ykköset. Riitävä joustopinta niin gummi hakeutuu tien jokaiseen epätasaisuuteen ja hakee siitä hyvin pitoa. Renkaat on kuitenkin sivusuunnassa "tarpeeks jämäkät" suhteessa pitoon.
Renkaat signaturessa luetelluissa on samassa järjestyksessä:
185/65 Good Year Ultra Grip 500
195/65 HK4
185/65 HK2
Kaikki hyviä nakkeja.
Renkaat signaturessa luetelluissa on samassa järjestyksessä:
185/65 Good Year Ultra Grip 500
195/65 HK4
185/65 HK2
Kaikki hyviä nakkeja.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kyllä sen verran juntti Pohojalaanen olen etten aja talvella muutakuin nastarenkailla. Nyt Ässässä on alla 195/65/R15 Michelin Ivalot.
Mutta Jäärata Saappaassa kuitenkin parhaat pidot ovat
Mutta Jäärata Saappaassa kuitenkin parhaat pidot ovat
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*