Sivu 3/4

Lähetetty: Su Tammi 15, 2006 14:06
Kirjoittaja jmo
NG900T kirjoitti:Ei ahtoja eikä kierroksia yli 3000 ennen normaalilämpöjä
Juurikin näin.

Lähetetty: Ti Maalis 14, 2006 09:02
Kirjoittaja ^saabisti^
silloin tällöin :D

Lähetetty: To Maalis 16, 2006 17:45
Kirjoittaja skae
Autoilussa on syytä muistaa esilämmittely...ihan niin kuin siinä toisessakin asiassa 8)

Lähetetty: Su Touko 14, 2006 00:50
Kirjoittaja snuggles
Ensin pkäynnistyksen jälkeen jonkin aikaa tyhjäkäynnillä paikoillaan, että ehtii kone huokaista. Lämmöt nostatan normaaliin ennen polkemista. Ei kai se kylmällä motilla niin hyökikkään...hajoo vaan

Lähetetty: Su Touko 14, 2006 14:21
Kirjoittaja Milli
Ekat 200m rauhassa sit voi jo antaa mennä jos tarve vaatii.

Lähetetty: Su Touko 14, 2006 14:26
Kirjoittaja Reetu
Sama täällä pihasta kadulle rauhassa , sit lämä pohjaan jos on kiirus , oli kylmä tai kuuma kone.

Lähetetty: Su Touko 14, 2006 17:18
Kirjoittaja puu
Juu en kyllä kylmällä koneella rango muuten kuin hätätapauksessa.

Lähetetty: La Heinä 07, 2007 15:53
Kirjoittaja e0000333
Ei koskaan kenkää kylmälle koneelle. Noin 10-15sek tyhjäkäynti ennen liikkeelle lähtyä ja kaasu ei käy pohjassa ennenkuin termari on auennut....

Lähetetty: La Heinä 07, 2007 18:39
Kirjoittaja Jope
NG900T kirjoitti:Ei ahtoja eikä kierroksia yli 3000 ennen normaalilämpöjä
Sama, kelistä riippumatta.

Lähetetty: La Heinä 07, 2007 19:23
Kirjoittaja saba90
Eipä tule annettua lämää koskaan kylmälle koneelle,sitten kun on lämmennyt niin sitten voi kyllä antaa lämää jos ei oo bensamittari ns.opiskelija-asennossa :lol:

Lähetetty: Su Heinä 08, 2007 13:15
Kirjoittaja Henkka #2283
Tokkopa, mutta tuosta -96:sta on paha mennä sanomaan, kun mittari aina alaspäin kenossa. Nojoo, ruuveja mittaristosta kireemmälle jne. On kyllä surkeimpia tyyppivikoja, mitä koskaan on vastaan tullu.

Lähetetty: Su Heinä 08, 2007 18:02
Kirjoittaja petteri75
Ehdottomasti varovaa kaasunkäyttöä kunnes moottorin on käyttölämpötilassaan. E34 M5:ssahan on öljynlämpömittari siinä, missä muissa E34:ssa on kulutusmittari - kuvastaa varmasti asian tärkeyttä. Kesällä tuo M5 otti vedenlämmöt n. 10 minuutissa, mutta öljynlämpötilojen saavuttaminen kesti n. 10 km:n ajon verran. Vaikka jäähdytysvesi saavuttaakin sen "keskikohdan", moottoriöljyt = moottori saattaa olla vielä hiukan viileä. Joten ei poljeta kylmällä kovasti - ei se matka siitä minnekään lyhene, mutta moottorin kesto kyllä..

Lähetetty: Su Heinä 08, 2007 19:22
Kirjoittaja Henri S
Varovasti, sanoi rovasti... :D Eikä tuo vapari kulje mihinkään oli sitte umpijäässä eli hehku päästöväreissä...

Lähetetty: Su Elo 19, 2007 21:41
Kirjoittaja Kupari
Kylmällä koneella hissukseen kunnes lämmöt olleet jonkin aikaa normitasolla ja reippaan ajon jälkeen hissuttelen ennen pysähdystä ja tyhjäkäyntiä noin minuutin ennen sammuttamista.

Lähetetty: La Elo 25, 2007 03:16
Kirjoittaja nugge
Saabilla en ikinä polkis kylmäl. Aina odotan et lämmöt nousee.

Tosin tos ku oli Opel Kadett Frisco 1.8 nii prkl se kesti sellaset rääkkäykset et voi elämä.
Joka päivä töihin (esim -20c) käyntiin. 20sek et tyhjäkäynti menee alas ja sit vaa lutu lattiaan. eikä mitään hätää :D