oletko tankannut Shell 99+ bensaa?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

oletko tankannut Shellin 99+ bensaa

kyllä
66
37%
ei
72
40%
aikeissa on
40
22%
 
Ääniä yhteensä: 178

Autumn
"Turbo"
Viestit: 245
Liittynyt: Ti Maalis 14, 2006 11:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Autumn »

Kaksi tankillista kerkesin ajaa v-powerilla ja en huomannut mitään eroa, kuten en myöskään ole huomannut mitään eroa laittessani 95 tai 98. 8O

EDIT: No ehkä saatto 0.1l/100km tippua kulutus v-powerilla.
Trust Me, I Know What I'm Doing..
9000 Aero -93 RE85
#3264
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Juu, tuli laitettua 99:n tankkiin kun pöristelin, ei ollut aiempaa kokemusta, muttei se silti tuntunut mihinkään liikkuvan, kun imusarja oli kokoajan alipaineen puolella...tähän pitänee puuttua...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eihän sellaista kehtaisi edes tankata, bensamyyjättäretkin varmaan kikattaisivat tyyliin että "ai sulla on niin vanahanaikainen auto ettei se toimi nykybensoilla" :D
Taitaa olla ihan täysi floppi koko juttu, "haluatteko ostaa meiltä reilusti normaalia kalliimpaa polttoainetta jonka käyttämisestä ei ole yhtään mitään hyötyä verrattuna tavalliseen 95:een" :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Ei kokemuksia. 98E on riittäny hyvin.
Hillo
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Marras 10, 2005 12:07

Viesti Kirjoittaja Hillo »

Maantieajossa (80-110km/h) 99+ näytti kuluvan pari desiä sadalla vähemmän kuin 95:ta. Vertailulenkki tosin rajoittui vain noin 300km:iin. Menopelinä 9-3SS 1,8t +BSR Stage I. Kustannusten osalta menee aika tasan hintaeron kanssa...
9-3 SS 1,8t 04
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

Kallista kun ferrarilla ajelu, eli en...
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Nahjus
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 08:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Nahjus »

Enpähän oo vielä...

Ps. Titteli muuttui turboksi :)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

laitetaan nyt vielä tähänkin että syyskuussa tiistaisin saa vpoweria ysivitosen hinnalla, eli kahtena tiistaina vielä saa "kokeilla halvalla".

itse tankkasin jetin bensan jälkeen yhden tankillisen tuota, sen jälkeen yhden tankillisen nesteen bensaa, ei ole kulkupuolella osoittanut mitään muutosta ja auto on se varma kotimainen 99
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4220
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Eilen vetäisin tankin täyteen V-Poweria kun 95:n hinnalla sai. On siinä selkeä ero verrattuna edelliseen tankilliseen JETin ysiviitosta, kone vastaa kaasuun paremmin ja ahdot pysyvät ylhäällä pidempään.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

CC:n ylipainekatkaisin säädetty normaalilla 98:lla, v-powerilla tulee fuelcutti, mutta ysikasilla ei. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Olen tankkaillut kun halvalla saa. Ei kai niitä oktaaneja liikaa voi olla :wink:
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

karg kirjoitti:Ei kokemuksia. 98E on riittäny hyvin.
Eipä riittänytkään enää kun V-Poweria sai 95E:n hinnalla. Keräilen kokemuksia.. palailen varmaan 98E:n käyttöön syyskuun jälkeen ellei Shell jatka jostain syystä tätä tiistai-kampanjaansa.
skae
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: To Marras 24, 2005 10:12
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja skae »

Suhtauduin terveellä skeptisyydellä mainospuheisiin, mutta nyt kun tuli kokeiltua, niin kyllä Aerolle tuntuu maittavan paremmin kuin Nesteen 98.
Eroa on lähinnä kun lähtee kiihdyttämään isolla vaihteella pieniltä kierroksilta. Lähtee huomattavasti halukkaammin, eikä muutenkaan nyi missään vaiheessa kiihdytystä.
Saabismi voi näköjään tarttua...itämisaika oli vaan pitkä.
9-5 Aero -02
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Kun empiiriset kokeet on klubilaisten toimesta suorittettu ja litku hyväksi todettu , niin suoritan tankkauksen. Kuinkahan korkeeseen oktaanilukuun trionic pystyy säätämään itseään? Maailmalta saa boostereita , joilla voi nostaa oktaanilukua n.10 pykälää.
ju60ni
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 13:57
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja ju60ni »

Nythän on niin,
että powerin MON on vajaan pykälän kovempi kuin 98:lla. RON on 99.5 .. JOS halutaan KORKEA MON ,voidaan käyttää aromaattilisäystä, joka sekin onnistuu , koska tavaraa on saatavilla.


NesteOilin selvitystä luvuista:

Oktaaniluku
"Luku, joka kuvaa kaasumaisen polttoaineseoksen puristuskestävyyttä eli kykyä vastustaa nakutusta. Oktaaniluku ilmoitetaan joko RON- tai MON-lukuna. Kaupallinen tutkimusoktaaniluku RON (research octane number) mitataan koemoottorilla suhteellisen kevyellä kuormalla. Moottorioktaaniluku MON (motor octane number) on samalla moottorilla raskaissa oloissa mitattu luku."

Jatkoa:
Tuo MON määrittää polkaistaessa nakutuskestävyyden, eikä mainosoktaani RON. Joten persdynot on ollu aika herkällä silloin kun eroja on havaittu.

Kokeilkaas 95TS (pienkone) bensaa, sen MON on min.90 , kyllä ahtaa...
95 2,3 vireessä
Vastaa Viestiin