Juu, tuli laitettua 99:n tankkiin kun pöristelin, ei ollut aiempaa kokemusta, muttei se silti tuntunut mihinkään liikkuvan, kun imusarja oli kokoajan alipaineen puolella...tähän pitänee puuttua...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Eihän sellaista kehtaisi edes tankata, bensamyyjättäretkin varmaan kikattaisivat tyyliin että "ai sulla on niin vanahanaikainen auto ettei se toimi nykybensoilla"
Taitaa olla ihan täysi floppi koko juttu, "haluatteko ostaa meiltä reilusti normaalia kalliimpaa polttoainetta jonka käyttämisestä ei ole yhtään mitään hyötyä verrattuna tavalliseen 95:een"
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Maantieajossa (80-110km/h) 99+ näytti kuluvan pari desiä sadalla vähemmän kuin 95:ta. Vertailulenkki tosin rajoittui vain noin 300km:iin. Menopelinä 9-3SS 1,8t +BSR Stage I. Kustannusten osalta menee aika tasan hintaeron kanssa...
laitetaan nyt vielä tähänkin että syyskuussa tiistaisin saa vpoweria ysivitosen hinnalla, eli kahtena tiistaina vielä saa "kokeilla halvalla".
itse tankkasin jetin bensan jälkeen yhden tankillisen tuota, sen jälkeen yhden tankillisen nesteen bensaa, ei ole kulkupuolella osoittanut mitään muutosta ja auto on se varma kotimainen 99
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Eilen vetäisin tankin täyteen V-Poweria kun 95:n hinnalla sai. On siinä selkeä ero verrattuna edelliseen tankilliseen JETin ysiviitosta, kone vastaa kaasuun paremmin ja ahdot pysyvät ylhäällä pidempään.
karg kirjoitti:Ei kokemuksia. 98E on riittäny hyvin.
Eipä riittänytkään enää kun V-Poweria sai 95E:n hinnalla. Keräilen kokemuksia.. palailen varmaan 98E:n käyttöön syyskuun jälkeen ellei Shell jatka jostain syystä tätä tiistai-kampanjaansa.
Suhtauduin terveellä skeptisyydellä mainospuheisiin, mutta nyt kun tuli kokeiltua, niin kyllä Aerolle tuntuu maittavan paremmin kuin Nesteen 98.
Eroa on lähinnä kun lähtee kiihdyttämään isolla vaihteella pieniltä kierroksilta. Lähtee huomattavasti halukkaammin, eikä muutenkaan nyi missään vaiheessa kiihdytystä.
Saabismi voi näköjään tarttua...itämisaika oli vaan pitkä.
9-5 Aero -02
Kun empiiriset kokeet on klubilaisten toimesta suorittettu ja litku hyväksi todettu , niin suoritan tankkauksen. Kuinkahan korkeeseen oktaanilukuun trionic pystyy säätämään itseään? Maailmalta saa boostereita , joilla voi nostaa oktaanilukua n.10 pykälää.
Nythän on niin,
että powerin MON on vajaan pykälän kovempi kuin 98:lla. RON on 99.5 .. JOS halutaan KORKEA MON ,voidaan käyttää aromaattilisäystä, joka sekin onnistuu , koska tavaraa on saatavilla.
NesteOilin selvitystä luvuista:
Oktaaniluku
"Luku, joka kuvaa kaasumaisen polttoaineseoksen puristuskestävyyttä eli kykyä vastustaa nakutusta. Oktaaniluku ilmoitetaan joko RON- tai MON-lukuna. Kaupallinen tutkimusoktaaniluku RON (research octane number) mitataan koemoottorilla suhteellisen kevyellä kuormalla. Moottorioktaaniluku MON (motor octane number) on samalla moottorilla raskaissa oloissa mitattu luku."
Jatkoa:
Tuo MON määrittää polkaistaessa nakutuskestävyyden, eikä mainosoktaani RON. Joten persdynot on ollu aika herkällä silloin kun eroja on havaittu.
Kokeilkaas 95TS (pienkone) bensaa, sen MON on min.90 , kyllä ahtaa...