Sivu 3/5

Lähetetty: Ma Tammi 01, 2007 14:12
Kirjoittaja Freddie
Kohta poijjat väittelöö kumman isi voittaa tappelun :lol:

Äänestin diesel.
Mielestäni mukavampi maantiellä ajellessa. Vähemmän kierroksia, enemmän voimaa käytettävissä. Lyhkäiset välityksetkään eivät vaivaa. Tehollinen kierrosalue kuitenkin on suurinpiirtein sama, 1000 kierrosta alempana.
Ja nyt joku väittää, ettei diesel kierrä. Tervetuloa kuuntelemaan kuinka reilu 3 litrainen 6-sylinterinen diesel ottaa ~6500rpm

Harrastusvehkeessä sitten bensa.

Huomatkaa paino sanoilla _mielestäni_ ja _suurinpiirtein_.

Lähetetty: Ma Tammi 01, 2007 14:41
Kirjoittaja Keme
Kaupparatsu kirjoitti: Tuollaisella avatarisi malmilla jäät kyllä alaväännöissä armotta kakkoseksi. Lyön vetoa, että ei sinulla ole edes automaattiakaan :roll:
Painaa sitä kaasupedaalia, niin ei tarvitse jännittää sen alaväännön puutteesta? Mutta hei, mitenkäs tässä topicissa ei ole vielä verrattu 1.4 bensakonetta 2.0 tdi pataan ja näin osoitettu dieselin ylivoimaisuutta?

Lähetetty: Ma Tammi 01, 2007 14:45
Kirjoittaja jhietala
Pensselit pestään bensalla. Eli bensa

Lähetetty: Ma Tammi 01, 2007 16:36
Kirjoittaja Tri-Lo
Asiallisemmin:

Perus-dieselkonetta on kehitettävä paljon pidemmälle että pystyisi edes vertailemaan bensakoneeseen. Eikö se sitten kerro jo kumpi on koneena parempi..? :roll:

Lähetetty: Ma Tammi 01, 2007 17:08
Kirjoittaja SEPA
Perse pyyhitään paperilla. 2-T rulaa! Miks sitä ei voi äänestää?No bensaaha siinäki o ja jotain muutaki jännää...

Lähetetty: Ma Tammi 01, 2007 17:55
Kirjoittaja Olli Kinaret
Herrat ei hehkuta.

Lähetetty: Ma Tammi 01, 2007 19:16
Kirjoittaja saab87
bensaa

Lähetetty: Ma Tammi 01, 2007 19:27
Kirjoittaja Bob
Nyt bensiini, mutta jatkossa valitettavasti diesel (mitenkäköhän sitä tärinää ja kalkatusta kestää :D ).

Lähetetty: Ma Tammi 01, 2007 19:54
Kirjoittaja ruohonet80
diisselistä voi tinkiä, mutta turbosta EI
siis Bensaa tankissain 8)

Lähetetty: Ma Tammi 01, 2007 21:32
Kirjoittaja Ystonnari
Alavääntö-Ari kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Asiallisemmin:

Perus-dieselkonetta on kehitettävä paljon pidemmälle että pystyisi edes vertailemaan bensakoneeseen. Eikö se sitten kerro jo kumpi on koneena parempi..? :roll:
no tietysti diesel, sitä sentään voi kehittää toisinku noit pieniä bensakoneita (tämä ihan oman kirjoituksesi pohjalta perustettua tietoa).
Kyllä noissa näyttäisi "nykydieseleissä" todellakin olevan jotain kehittämisen tarvetta, meinaa aina tukehtua kun joku klonksvagon tms. td-nokivasara edessä yrittää polettaa...ja tämä siis ihan ihan oman kirjoitukseni pohjalta perustettua mutu-tuntumaa.

Lähetetty: Ti Tammi 02, 2007 11:01
Kirjoittaja Ansis

Lähetetty: Ti Tammi 02, 2007 11:27
Kirjoittaja turkkaki
periaatteestakin näin.. ei tommosella dieseli kiesillä nykiminen niin kauheen lepposta ole verrattuna bensakoneen laajaan vääntöön.

Ja kuka noille TDI miehille on opettanut, että dieselissä on sitä "oikeeta" voimaa.. roikkuvat aina puskurissa..

työajossa tdi... ristus että saa hämmentää sitä keppiä.
nautiskeluun 2.3 TA tosimies ei hehkuta eikä hämmennä..

ja mitenniin dieselissä sama tehollinen kierrosalue.. ei nyt sentään.. voimaa tuossa dieselissä on just 1500 justiin jaksaa kiihtyä, - 2500, ja sitten loppuu kuin seinään.. Bensakoneella automaattikin vaihtaa yli 1000 väleillä, ja sehän ei edes käytä alavääntöä..

Lähetetty: Ti Tammi 02, 2007 12:04
Kirjoittaja Siriam
Eikö tuo nyt ole ihan selvää matikkaa. Bensa palaa tehokkaammin kuin diesel joten myös enemmän tehoa. :mrgreen:

Lähetetty: Ti Tammi 02, 2007 12:13
Kirjoittaja taassaapi
Siriam kirjoitti:Eikö tuo nyt ole ihan selvää matikkaa. Bensa palaa tehokkaammin kuin diesel joten myös enemmän tehoa. :mrgreen:
Ja paremmin - ei tule tuota tehottomuuden tunnusmerkkiä, nokisavua :lol: .

Lähetetty: Ti Tammi 02, 2007 12:21
Kirjoittaja saba90
Kannatan kumpaakin :lol: pihassa kolme diesel autoa ja neljä bensa autoa joista kolme saabbeja :wink: kyllähän tuo V8 dieselin ääni on ihan mahtava näissä kylmäkäynnistyksissä mutta kyllä silläkin pääsee kulutuksen puolesta 9.8l/100km j konehan on sentään 6.2 diesel mutta itse ajan bensa-autolla nyt ja tulevaisuudessa 8)