CD vai CC malli

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

CC vai CD?

CC
14
52%
CD
13
48%
 
Ääniä yhteensä: 27

Jasmine
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 15:50
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Jasmine »

Kyl CD on hienompi ku CC mun mielestä mut CS on kaikkein hienoin tonnareista..
Saab 9000 CSE 2.3t -97
ysikolme
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 22:13
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ysikolme »

Olen aina pitänyt tuota cd-mallia muotoilultaan ajattomana.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Käyttö ja tarjonta tuon hyvin pitkälti määrää.

Monikäytössä on helpompi kuljetella jos on korkeita kuskattavia tavaroita ja tietty vapaata pituutta on enempi kun penkin saa nurin.

Mutta kyllä vaan CD:n konttiinkin menee paljon tavaraa ja esim. kauppakassit on huomattavasti mukavampi nostaa sedaniin kun luukku on kevyt käyttää.

Omaan silmään matalakeulasista miellyttää enempi CD kuten allekirjoituksesta saattaa arvata. :D
Tosin kun taloudesta löytyy jo combisatku ja CC-tonnari niin valinta oli vapaampaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
saapasjalkakissa
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä

Viesti Kirjoittaja saapasjalkakissa »

CC. Pystykeulalla. Oikea edustus-sportti. Tilaa on vaikka koko kylää kuskata ja liikkuukin ihan kivasti. CD on enemmänkin "pappa-malli" ainakin omaan silmään. Ja pystykeula paljon paremman näköinen kuin viisto. CD:henkin ehdottomasti vaihdettava pystykeula, niin sit vois jopa mennäkin, mutta kaatuvat penkit ratkaisee paljon, pitää olla tilaa kuskata suurempiakin tavaroita tarpeen tullen. Matalakeulaiset eivät niinkään miellytä ja CS:n perä ei ollenkaan.. Ääni siis CC:lle.
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Jos pitää valita cd vs cc, niin cc. Cs on komiampi, mutta taasen mun mielestä cc:n perä on komiampi kuin cs:n, joten cc cs:n keulalla...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

saapasjalkakissa kirjoitti:Oikea edustus-sportti.
Vähänlaisesti on näkynyt edustustehtävissä CC:tä...
saapasjalkakissa
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä

Viesti Kirjoittaja saapasjalkakissa »

9-5T kirjoitti:
rälläkkä kirjoitti:
saapasjalkakissa kirjoitti:Oikea edustus-sportti.
Vähänlaisesti on näkynyt edustustehtävissä CC:tä...
Niitä oli paljonkin kunnes CD(9000) keksittiin.
Noo, vaikkei niitä virallisesti edustustehtävissä olisi koskaan käytettykään, niin olisihan se silti edustava. Kyllä sitä esitellä kehtaa ja ovathan nuo vielä nykyäänkin ajanmukaisia varusteineen.
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

9-5T kirjoitti:9000 CC oli suosittu edustusauto virallisesti 1985-> kunnes 1988 tuli CD
Joo, Suomessa jopa ministerien virka-autoina ja tottakai monien yritysten ja valtion virastojen edustuskäytössä myös.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Juha96 kirjoitti:
9-5T kirjoitti:9000 CC oli suosittu edustusauto virallisesti 1985-> kunnes 1988 tuli CD
Joo, Suomessa jopa ministerien virka-autoina ja tottakai monien yritysten ja valtion virastojen edustuskäytössä myös.
Jaa...Eipä ole ikinä osunut silmään CC:tä valtion käytössä. Yritysten kylläkin...Vaan en minä ainakaan osaa mieltää CC:tä edustusautoksi.
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Kyllähän ne tais aika äkkiä hävitä, kun CD tuli markkinoille.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

CC-tonnarista oma saabismi aikanaan syttyi, ja onhan se jotenkin CD:tä mukavamman näköinenkin :)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

CC käytännöllinen mutta natiseva(Talladegana/Aerona kauniskin), CD hienostuneempi(sekä jäykemmän takaosan takia että ulkomuodoiltaan), CS kaikki samassa paketissa. :wink:
norther7
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 20:50
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja norther7 »

kyllä cc:kin oli edustusauto, vai onko väärin että omani on alunperin kuulunut silloiselle porin kaupuinginjohtajalle!? :lol:
kait sekin jotain on edustellut! :D

ääni menee myös cc ja pystykeula... mielestäni cd on liian pitkä(nnäköinen ainakin jos ei muuta)
ja pystykeula mielyttää omaa silmää enempi! :)

CS toki hienoin vaikkei sitä tässä kyseltykkään! ;)
saapasjalkakissa
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä

Viesti Kirjoittaja saapasjalkakissa »

Tri-Lo kirjoitti:CC käytännöllinen mutta natiseva(Talladegana/Aerona kauniskin), CD hienostuneempi(sekä jäykemmän takaosan takia että ulkomuodoiltaan), CS kaikki samassa paketissa. :wink:
CC natiseva? Älähän nyt. Ei ne mitään natise. Mikäs ihme täällä nyt porukkaa vaivaa. Mikä tekee CD:stä edustavamman ja hienostuneemman kuin viisiovinen sisarensa? Ja kyllä ihan perus CC:kin voi olla kaunis, vaikkei korisarjaa olisikaan jos on hyvin pidetty. Yhteenvetona kumminkin on sanottava, että Saabejahan ne on molemmat ja sehän on pääasia. :wink:
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: CD vai CC malli

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Tomppa80 kirjoitti:Minulla on ollut pari "monikäyttömallia" esim cc vectra ja cc octavia, ja olen perustellut itselleni monikäyttöön investointia. Mutta montako kertaa olen tarvinnut "monikäyttöä"?, en kertaakaan. On olemassa ns desing malleja jotka takuu varmasti on käytössä huonompia tilankäytöltään, mutta paremman näköisiä tietenkin. En väitä että CD on design malli. Tekisi mieli kysyä sinulta että montako kertaa olet kuljettanut sohvaa tai muuta vastaavankokoista esinettä autossasi, mutta ei kannata vastaus tiedetään. Jos tarvit jatkuvasti paljon tilaa niin tottakai cc tai Hiace Äänestyksen kysymys kumpi hienompi/parempi! Parempi sinun mielestäsi on CC ja sillä hyvä.
Ei vastata sitten kun ei kysytä. Minulle riittää monikäytön tai farkun valintaan jo tieto siitä että tarvittaessa sitä kuljetuskapasiteettia löytyy. Kun ostan autoni aina käytettynä niin korimalli ei aiheuta ylimääräisiä kustannuksia. Ostaisin varmasti sedanin tai vaikka designin (mikä se sitten lieneekään) jos löytäisin siihen riittävän hyvän syyn. Jo pelkät lastenvaunut riittää siihen että ei konttiperäisillä autoilla tee mitään.
Naisten perseiden millimetrin tarkassa analysoimisessa minä olen mestari mutta autojen perseiden ulkonäöstä minä en tajua yhtään mitään. Ja hjuvä niin. 8)
9000CS 2,3
Vastaa Viestiin