Sivu 3/4

Re: VAIHDELAATIKOT

Lähetetty: To Huhti 01, 2010 08:27
Kirjoittaja juhokare
aero kirjoitti:
juhokare kirjoitti:Eli voisiko tästä päätellä, että vain hyvin suunniteltu ja toteutettu automaatti voi toimia ajossa.
Ei, vaan että automaatti, joka on kuljettajan kanssa samalla aaltopituudella, toimii ajossa. Kuskin mieli merkkaa hyvin paljon, miten auton tulee käyttäytyä - se koskee myös (automaatti)vaihteistoa.
Tuo on kyllä totta.

Re: VAIHDELAATIKOT

Lähetetty: To Huhti 01, 2010 20:06
Kirjoittaja Bob
Vain manuaali tulee kysymykseen :D .

Re: VAIHDELAATIKOT

Lähetetty: To Huhti 01, 2010 22:03
Kirjoittaja Turbolag
aero kirjoitti: Ei, vaan että automaatti, joka on kuljettajan kanssa samalla aaltopituudella, toimii ajossa. Kuskin mieli merkkaa hyvin paljon, miten auton tulee käyttäytyä - se koskee myös (automaatti)vaihteistoa.
Juuri näin. Itse ajan manuaalilla juurikin siitä syystä, että vain silloin voin olla varma, että vaihteisto tekee mitä haluan, miten haluan ja milloin haluan.

Kyllä hyvä automaattikin ihan asiansa ajaa ja onhan siinä omat hyvät puolensa, mutta en sellaista (ainoaan) käyttikseen ottaisi. Jos/kun omistuksessa olisi vielä useampia autoja, voisi yksi niistä olla joku automaattivaihteinen cruisailusohva.

Re: VAIHDELAATIKOT

Lähetetty: To Huhti 01, 2010 22:41
Kirjoittaja Minuteman
Automaatti, aina, ja tulevaisuudessa. Luultavasti käsihämmenteiset vaihteistot tullaan, jos ei nyt aivan kieltämään niin ainakin poissulkemaan ja saattamaan yleiseen häpeään jo vain siksi että auton kuljettaja voi ihan vain hölmöyttään tai epäympäristöuskovaisuuttan aiheuttaa muka enemmän pahoja päästöjä kuin mitä automaattisella ajatuksella varustettu (tai alistettu) auto ja kuski.

Olin itsekin vannoutunut käsityömies siihen saakka kunnes sain tarpeeksi pitkäksi ajaksi (viikoksi) kokeiltavakseni automaattivaihteistolla varustetun tarpeeksi tehokkaan Saabin.

Re: VAIHDELAATIKOT

Lähetetty: To Huhti 01, 2010 22:43
Kirjoittaja 900turbo3d
Manuaaleja on tähän asti ollu, seuraava käyttökikkare on automaatilla. Saa nähdä millanen se sitten on, kivikautinen vehje kun on.. Harrastepelissä toki 5 lovinen manuaali.

Re: VAIHDELAATIKOT

Lähetetty: Pe Huhti 02, 2010 00:16
Kirjoittaja aero
Minuteman kirjoitti:Automaatti, aina, ja tulevaisuudessa. Luultavasti käsihämmenteiset vaihteistot tullaan, jos ei nyt aivan kieltämään niin ainakin poissulkemaan ja saattamaan yleiseen häpeään jo vain siksi että auton kuljettaja voi ihan vain hölmöyttään tai epäympäristöuskovaisuuttan aiheuttaa muka enemmän pahoja päästöjä kuin mitä automaattisella ajatuksella varustettu (tai alistettu) auto ja kuski.
Kyllä se nykyaskeilla onnistuu automaageillakin, kun saa manuaalimoodissa heitellä pikkupykälää sisään :lol:

Re: VAIHDELAATIKOT

Lähetetty: Pe Huhti 02, 2010 07:51
Kirjoittaja jcarlson
Molempia ollut riittävästi, silti ajamisesta nauttimiseen tarvitaan omalla kohdalla manuaali. Automaatti sopii ruuhkassa matelemiseen tms. mutta mutkatiellä ottaa päähän.

Re: VAIHDELAATIKOT

Lähetetty: Pe Huhti 02, 2010 09:36
Kirjoittaja JugiBoy
Eka automaatti ja tästä lähin vain ja ainoastaan automaatti arkiautoon, muita en edes harkitse.

Re: VAIHDELAATIKOT

Lähetetty: Pe Huhti 02, 2010 16:20
Kirjoittaja ysitonnari93
Minuteman kirjoitti:Automaatti, aina, ja tulevaisuudessa. Luultavasti käsihämmenteiset vaihteistot tullaan, jos ei nyt aivan kieltämään niin ainakin poissulkemaan ja saattamaan yleiseen häpeään jo vain siksi että auton kuljettaja voi ihan vain hölmöyttään tai epäympäristöuskovaisuuttan aiheuttaa muka enemmän pahoja päästöjä kuin mitä automaattisella ajatuksella varustettu (tai alistettu) auto ja kuski.

Olin itsekin vannoutunut käsityömies siihen saakka kunnes sain tarpeeksi pitkäksi ajaksi (viikoksi) kokeiltavakseni automaattivaihteistolla varustetun tarpeeksi tehokkaan Saabin.
Ei kyllä ihan mahdoton ajatus 8O Sitä tiedä mihin tää nykyinen ilmastopolitiikkavillitys vielä johtaakaan :lol: Tottapa ne kehittää sitten jokin kaunis päivä sellaisen automaattilootan jolla pääsee pienempiin kulutuslukemiin kuin nykyisellä manuaalilla. Itselle on loppujen lopuksi sama kumpi laatikko on autossa, automaatti tai manuaali kunhan se on Saabissa :lol: Molemmilla saa ajettua samat ajot, ainakin siihen saakka kun ne kielletään :evil: :mrgreen:

Re: VAIHDELAATIKOT

Lähetetty: La Huhti 03, 2010 10:02
Kirjoittaja karg
Siitä asti (n. 7 vuotta sitten) kun ostin kokeeksi CSE 2.3TA -tonnarin, niin automaateilla on menty. Eipä ole ollut manuaalilaatikkoa ikävä paitsi pari kertaa moottoriradalla..

Re: VAIHDELAATIKOT

Lähetetty: La Huhti 03, 2010 10:11
Kirjoittaja Mawerick
ysitonnari93 kirjoitti:Tottapa ne kehittää sitten jokin kaunis päivä sellaisen automaattilootan jolla pääsee pienempiin kulutuslukemiin kuin nykyisellä manuaalilla.
Eiköhän VAG:n kaksoiskytkinlaatikko, paremmin tunnettu kauppanimellä DSG, ole jo tuollainen.

Re: VAIHDELAATIKOT

Lähetetty: La Huhti 03, 2010 13:27
Kirjoittaja wesku
Sekä manuaaleja että automaatteja on käytössä. Kyselyä voisi ehkä hiukan tarkentaa, ilmeisesti käsitteellä "automaatti ilman käsivalintaa" tarkoitetaan myös perinteisiä automaatteja joissa on kyllä mahdollisuus poistaa isompia vaihteita käytöstä käsivalinnalla ?

Re: VAIHDELAATIKOT

Lähetetty: La Huhti 03, 2010 21:30
Kirjoittaja Rene-Rane
siis " automaatti ilman käsivalintaa " tarkoittaa laatikkoa jossa ei ole Sentronic toimintoa

Re: VAIHDELAATIKOT

Lähetetty: La Huhti 03, 2010 21:35
Kirjoittaja Rene-Rane
Mawerick kirjoitti:
ysitonnari93 kirjoitti:Tottapa ne kehittää sitten jokin kaunis päivä sellaisen automaattilootan jolla pääsee pienempiin kulutuslukemiin kuin nykyisellä manuaalilla.
Eiköhän VAG:n kaksoiskytkinlaatikko, paremmin tunnettu kauppanimellä DSG, ole jo tuollainen.

onhan se itsellä ollut caddy'ssä sellainen ihan mukavaa kyytiä antaa mutta itse tykkään enemmän saabin tomaatista

Re: VAIHDELAATIKOT

Lähetetty: La Huhti 03, 2010 21:37
Kirjoittaja juhokare
Moni kehuu automaattia, mutta kun katselee äänestystulosta, niin siellä paistattelee manuaali kautta tomaatti suhteella 2:1 noin suurin piirtein. Ja oliko "aero", joka toi aika ytimekkäästi käsityksensä tomaatin ja automaatin eroista ja puolista.