Maksatko TV-lupamaksun

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Maksatko tv-lupamaksun?

Kyllä
87
46%
En, mutta minulla on telkkari
90
48%
En, minulla ei ole telkkaria
11
6%
 
Ääniä yhteensä: 188

ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

En oo lupamaksua maksanut eikä oo edes telkkariakaan. Lupamaksu on ihan järjettömän hintainen ja ohjelmista 99% täyttä soopaa.
#1970
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Suomessa toteutetaan aivan liian hektisesti amerikasta mallinsa saanutta yltiökapitalismia.

Esimerkiksi Suomen tv-lähetysverkko myytiin pari vuotta sitten ranskalaisella Digitalle, että saataisiin rahaa toteuttaa digi-tv:tä. Nooh, nyttenhän nuo rahat ovat jo finito, eikä digi-hommasta ole tullut juuri lasta eikä paskaa.

Minusta todella suurta kummastusta herättää suomalaisten hemmetin suuri halu myydä kaikki ulkomaille "hyvästä hinnasta". Mahtaa nyt kannattaa myydä lähetysverkko ulkomaille ja käyttää rahat joutavaan, jeesuksiksiko niitä ranskalaisia luullaan, tottakai sijoittajina haluavat hyvän (vähintään 10%pa.) tuoton sijoitukselleen, ja sitähän saavat siitä, kun nostavat verkon vuokrahintaa -> tv-lupamaksut nousevat. Aiemmin oli jollakin tavalla puolusteltavaa maksaa korkeitakin tv-lupamaksuja, koska voitiin katsoa rahojen pysyvän Suomessa ja tuottavan ainakin joltain osin kansallista hyvää. Mitä hyvää on nykyään lihottaa kansainvälisiä sijoittajia? Ei mitään, mutta se on muotia!

Ja esimerkkijä löytyy paljon muitakin, kuten Setec, joka myytiin Luxemburgiin, erittäin kyseenalaisen maineen omaavalle yhtiölle. Olenkin sanonut, että älykorttiyhtiössä on todellakin äly kortillla!

Toinen esimerkki nämä toinen toistaan suuremmista irtisanomisista ilmoittavat ulkoimaille myydyt kännykkäosa ja karkkiyhtiöt...voi hemmetti sanon mä!
Nooh... eihän tulevaisuus ole nykyjohtajien asia, kuhan tässä kvartaalissa piristetään huipputulos ja revitään hillot pihalle.

Tiedän tiedän...olen kaupallisen korkeakoulun kasvatti ja puhun punaisia, mutta siellä, jos missä oppii näkemään nykytalouden todella karut ja ihmistä arvostamattomat arvot.

Huhhu....jopas helpotti :D
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Puistokemisti
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Puistokemisti »

En oo koskaan maksanu...ENKÄ MAKSA :twisted:

Eikös tuo oo yle:n kehittämä maksu...?? en kato ylen kanavia eli en maksa tv-lupaakaan....(eihän kaupassakaan tarvii maksaa kaviaarista jos ostaa maitoa :lol: )
Aerochick
"Saabisti"
Viestit: 1192
Liittynyt: Su Helmi 06, 2005 09:56
Paikkakunta: Helsinsky

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

En todellakaan maksa. Piste.
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
pete2410
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2005 22:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pete2410 »

Tein periaatepäätöksen jo aikasemmin, että lopetan maksamisen.

Nyt se viimeistään vahvistuu teoksi asti, kun YLE kertoi korottavansa lupamaksuja MM-kisoista johtuvien helvetinmoisten kulujen takia... :x
9-5 Aero Nordic -00
Baas900
"Viggen"
Viestit: 585
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Onhan tuo vielä tähän asti tullut nätisti maksettua. :?
wiiwi
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Ma Heinä 11, 2005 09:41
Paikkakunta: Epsoo

tv-lupa

Viesti Kirjoittaja wiiwi »

Maksoin siihen asti, kunnes sain kuulla, että tv-luvan hinnat taas korotetaan..
Miksi maksaa sellaisesta, josta ei saa edes vastinetta..
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Tyttöystävä maksaa.

Hän katsoo paljon telkkaria, minä taas paljon monitoria / saabin pohjaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Jipo
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 21:49
Paikkakunta: Maalahti

Viesti Kirjoittaja Jipo »

Voi että!! Oven kello soi tänään. Avasin, ja oli tv-hallintojen tarkistaja. Sanoin että en osaa suomea (puhun vain ruotsi) kun hän ei osasi puhua ruotsia. Mutta ei meni läpi. Sain sakko 60€. Telkkari näki ovesta silti hän huomasi se kun mä avasi ovi. :-( Ei muuta ku ota muutama sen jälkeen. :-( Nyt mä meen bariin.


:-(
:-(
Jens Hall, 1661
272 on voittajien akseliväli! - Jope
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Nej helvata..!

(Ja korottaa saavat mun puolesta vaikka loputtomiin, säästö senkun kasvaa..) :lol:

Tosin nyt ei edes ole telkkua "osoitteessani" joten pitäisi oikeastaan kutsua herraa tirkistelijää kylään.. :idea: :roll:
illu
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: To Huhti 14, 2005 09:57
Paikkakunta: taipalsaari

Viesti Kirjoittaja illu »

Frostgrey kirjoitti:onhan tuo aivan perseestä, mutta tuleepa kumminkin maksettua :oops:
Sama homma täällä. Sieltä ja syvältä.
#2389
9-5 2.0t XWD
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

jens.hall kirjoitti:Voi että!! Oven kello soi tänään. Avasin, ja oli tv-hallintojen tarkistaja. Sanoin että en osaa suomea (puhun vain ruotsi) kun hän ei osasi puhua ruotsia. Mutta ei meni läpi. Sain sakko 60€. Telkkari näki ovesta silti hän huomasi se kun mä avasi ovi. :-( Ei muuta ku ota muutama sen jälkeen. :-( Nyt mä meen bariin.


:-(
:-(
Harmi homma, toivottavasti naukkailu helpottaa oloa :)
Samaisesta syystä ennen kerrostalossa asuessani ruuvasin aina ovikellot irti :lol:
Pääsääntönä on ettei ovea avata, tutut ymmärtävät soittaa puhelimella ennen vierailuaan 8)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

No en todella maksa, ikinä maksanutkaan. Tässähän on säästetty viiden vuoden aikana n. 860 euroa? (..tai siis, olisi säästetty jos olisi tv?) ;) Jos tuo maksu olisi edes mitenkään järjellinen, ts. vaikkapa 50 €, voisin harkitakin, mutta nykyisellään en, varsinkaan tuolla tarjonnalla. Kyllä se tarkastaja silti jaksaa 3-4 kertaa vuodessa vierailla, olisikohan asialla jotain vaikutusta kun tämä samainen tarkastaja on paikallinen poliisi jonka kanssa mulla on muutenkin välillä sukset ristissä? :D

Meillähän asiat on kuitenkin vielä jotenkin järjellisellä mallilla, esim. Englannissa näitä luvattomia telkkareita paikannetaan teknisillä apuvälineillä (jonkinnäköiset "tutkat" jotka huomaavat tv:n signaalin) ja maksamattomuudesta voit joutua parhaimmassa tapauksessa vankilaan, siis pitkähkö ehdoton tuomio. *heko*
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

kyllä maksan, vaikkei huvittaskaa
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Senverran fakki-idiootti olen että maksan tv-lupamaksua enkä ole mitään muuta vaihtoehtoa edes harkinnut ikinä... :)

Jos on televisio niin silloin maksetaan myös lupamaksua.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Lukittu