Sivu 4/6

Lähetetty: Ti Marras 21, 2006 15:13
Kirjoittaja saab87
ei oo ollu, ei oo, eikä tule olemaan. parhaat ranskalaiset saa grilliltä

Lähetetty: Ti Marras 21, 2006 17:45
Kirjoittaja Mawerick
Porukoilla on ollut sitikoita, renuja sekä peugeoteja. Tietty myös saabeja. Itellä on joku perverssi mielenkiinto aina ollut Citroen CX 25 GTI Turbo2 -mallia kohtaan... :oops:

Lähetetty: Ti Marras 21, 2006 18:03
Kirjoittaja make206
Mawerick kirjoitti:Porukoilla on ollut sitikoita, renuja sekä peugeoteja. Tietty myös saabeja. Itellä on joku perverssi mielenkiinto aina ollut Citroen CX 25 GTI Turbo2 -mallia kohtaan... :oops:
Mulle taas kelpais mieluiten alkupään metallipuskurinen CX Pallas huimine mittaristoineen ja nahkapenkeillä kits..

Lähetetty: Ke Marras 22, 2006 10:40
Kirjoittaja petteri75
Appivanhemmat hankkivat -00 Xantia farmarin - mitähän karmeuksia siitä on odotettavissa.. 8O

Jos pitäisi sitikka väkisin saada, niin kyllä sellainen täyskunnostettu Citroën SM 70-luvulta olisi siisti - Alppilan autosähkön pihassa tuli sellaista ihmeteltyä jonkin aikaa. Aivan eri aikakaudelta, muotoilu on omanlaistaan..voisi olla mielenkiintoinen kokemus.

Lähetetty: La Marras 25, 2006 22:20
Kirjoittaja Meazza
Perheessä on Saxo 1.4 5d. Ajoin tuolla työmatkoja kaksi vuotta; halpaa kulkua.
Nyt vaimo ei suostu antamaan pois. Pitää minun luopua satkusta, kun sain tonnarin ostettua. Onhan tuo näppärä pikkuauto :)

Lähetetty: Ti Marras 28, 2006 22:36
Kirjoittaja TT
Aikanaan oli lähemmäs 10 vuotta vm87 Citroen Cx turbo2 ja vieläkin harmittaa kun tuli luovuttua siitä, nyt olisi aika hieno harrasteauto. Silloin oli 96:ia kakkosautoina, joista yhtä "maanantaikappaletta" tuli tuolla hinailtua useampaankin kertaan tien poskesta...

Sen jälkeen oli pari vuotta Xsara VTS, mutta siinä ei ollut mitään erikoista, mikä olisi kiinnostanut pidempään.

Kuva

Lähetetty: Ti Marras 28, 2006 23:05
Kirjoittaja Svc
vjbremer kirjoitti: Eihän citroenillä ole mikään auto joka kiihtyis alle 9s 0-100.?
Jaa no, ehkä xsara vts.

Toi xantia activa oli vissiin alustaltaan suhteellisen hyvä.

:roll:
Xantia Activa V6
230 km/h,
0-100 km/h 8,0 s,
80-120 km/h in 4/5 7,2/9,6 s

Tämäkin menee lähelle:
Citroen Xantia Activa CT
2.0 l, 8-valve turbo
108kW, 235Nm
0-100 km/h in 9.5 sec

Eikä edes 2.0 16v vaparikaan nyt ihan mopo ole:
111 kW, 182Nm
213 km/h,
0-100 km/h 10,4s

Lähetetty: Ke Marras 29, 2006 08:08
Kirjoittaja Hessu
CX Turbo2 Prestige (pitkä malli) olisi aika makea, ja joku loppupään Xantia Activa kaikilla varusteilla kelpaisi myös. Nykyisellään perheessä on vain kolme Xantiaa ja kaksi Sabaa joten suhdeluku voi jonkun mielestä olla päälaellaan :)

Lähetetty: Ke Marras 29, 2006 10:27
Kirjoittaja NG900T
v**tu minkä näkönen :lol:

Lähetetty: Ke Marras 29, 2006 10:38
Kirjoittaja tuomas
Tälläisellä sitikalla ajelen aurinkoisina kesäpäivinä jäätelökiskalle taikka biitsille:

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Citroen_Dyane_6.jpg

-tuomas-

Lähetetty: Ma Tammi 01, 2007 16:39
Kirjoittaja m.k
Rellua tai sitikkaa ei ikinä, pösö on nytkin saapin kaverina... 406:sta parempaa samanikäistä ja -kokoista autoa saa kyllä hakea, eikä siinä muuta vikaa ole kuin mystisiä sähkövikoja (nyt ei pala kuskinpuolella valo, polttimo, sulake ja johdot ehjiä, soitan seuraavaksi jollekin Zambo-poppamiehelle ja kysyn neuvoa, mitä tehdä 8)).

Uudet sitikat on NIIN rumia, ettei tulisi mieleenkään, samoin vanhat. Ainoastaan Xantia ja Xsara ovat auton näköisiä, muut sitikat voi unohtaa ihan ulkonäkönsä puolesta. Itse ostin tuon 406:n ihan vahingossa, piti löytää muutama vuosi takaperin reilulla kympillä vähän ajettu farkku, ja joltain eläkeläisinvalidilta oli tullut tuo 406:n vaihtoon. Alunperin suunnitelmissa oli Vectra, mutta kun tuo tuli vastaan niin ostin pois, eikä ole kaduttanut. Saabiakaan ei pitänyt ostaa vaan diiselimersu, mutta miten sitten kävi... C220CDI:n sijaan pihalla on nyt 9-5 2,3t...

Lähetetty: Ma Tammi 01, 2007 17:26
Kirjoittaja make206
Eipä ole enään Sitikkaa, tai toistaiseksi ainakaan.
Poro tuhosi jouluna entisen ja uutta menopeliä haeskellaan.

Lähetetty: Ma Tammi 01, 2007 19:04
Kirjoittaja markeliina
Vanha rakas "Geesuni" (vuosikertaa -83) on ollut jo autojen hautausmaalla kahdeksan vuotta :cry:
Eli ollut on, ei ole enää :(
Kirjahyllyssä komeilee edelleen "Geesun" korjauskirja "hieman" öljyläikkien tahrimana ja sivujakin on teipattu uudelleen :?
Siihen vaihdettiin kone toisesta samanmoisesta, tosin nelivaihteisesta, ja siitä pakoputken Y-kappaleesta tulikin aikamoinen show, se kun on erilainen vaihteiden lukumäärästä riippuen (pituus), ainoa paikka jossa piti asiantuntija-apua, ja lisäksi miehistä sellaista käyttää, muuten sujui vaihto moitteetta tyttäreni kanssa; koko souvi 8) - Anteexi - poikani auttoi, silloin vuosia sitten, koneen nostelussa, mutta muuten "pesi" kätensä tilanteesta mielessään haavekuva omasta Saabista :roll:
Pidin, mielestäni sen ajomukavuus ja ominaisuudet olivat hyvät, vaikkakaan noottorin tilavuus ei ihan ihmeellinen ollutkaan, mutta keveys korvasi sen "vian" - suurin nautinto oli, nostaa nokka valoista lähtiessä ja yllättää, viereisellä kaistalla oleva uudemman auton ratin takana oleva aktiivikaasuttelija, vauhdikkaalla lähdöllä :twisted:
Nyt se on vain nostalgiaa, mutta muistona hyvä :oops:

Lähetetty: La Tammi 06, 2007 21:11
Kirjoittaja TURBOapc
kaks kappaletta 405 pösöjä löytyy.. päätelkää sitten siitä että onko se hyvä vai paha asia, sattuman kautta tullut pihalle...

Citikallako

Lähetetty: Su Tammi 07, 2007 21:42
Kirjoittaja Mhirvi
No joo,
Itse asiassa en aja enää, mutta 10v. kerkesin ajaa BX 16 TRS vm.88 mallilla, eikä se koskaan tielle jättänyt. Kulutusosaa tietys meni sitämukaa, kun kilometrejä kertyi.