Sivu 4/5

Lähetetty: Ti Tammi 02, 2007 11:27
Kirjoittaja turkkaki
periaatteestakin näin.. ei tommosella dieseli kiesillä nykiminen niin kauheen lepposta ole verrattuna bensakoneen laajaan vääntöön.

Ja kuka noille TDI miehille on opettanut, että dieselissä on sitä "oikeeta" voimaa.. roikkuvat aina puskurissa..

työajossa tdi... ristus että saa hämmentää sitä keppiä.
nautiskeluun 2.3 TA tosimies ei hehkuta eikä hämmennä..

ja mitenniin dieselissä sama tehollinen kierrosalue.. ei nyt sentään.. voimaa tuossa dieselissä on just 1500 justiin jaksaa kiihtyä, - 2500, ja sitten loppuu kuin seinään.. Bensakoneella automaattikin vaihtaa yli 1000 väleillä, ja sehän ei edes käytä alavääntöä..

Lähetetty: Ti Tammi 02, 2007 12:04
Kirjoittaja Siriam
Eikö tuo nyt ole ihan selvää matikkaa. Bensa palaa tehokkaammin kuin diesel joten myös enemmän tehoa. :mrgreen:

Lähetetty: Ti Tammi 02, 2007 12:13
Kirjoittaja taassaapi
Siriam kirjoitti:Eikö tuo nyt ole ihan selvää matikkaa. Bensa palaa tehokkaammin kuin diesel joten myös enemmän tehoa. :mrgreen:
Ja paremmin - ei tule tuota tehottomuuden tunnusmerkkiä, nokisavua :lol: .

Lähetetty: Ti Tammi 02, 2007 12:21
Kirjoittaja saba90
Kannatan kumpaakin :lol: pihassa kolme diesel autoa ja neljä bensa autoa joista kolme saabbeja :wink: kyllähän tuo V8 dieselin ääni on ihan mahtava näissä kylmäkäynnistyksissä mutta kyllä silläkin pääsee kulutuksen puolesta 9.8l/100km j konehan on sentään 6.2 diesel mutta itse ajan bensa-autolla nyt ja tulevaisuudessa 8)

Lähetetty: La Tammi 20, 2007 17:58
Kirjoittaja snuggles
Diesel. Ainakin tuntuu varmatoimisemmalta.
Muutenkin alkaa pensavehkeet tuntua vähän semmoisilta leluilta. <- - pakko oli keksiä jotain, kun kaikki haukkuu...

Jos joskus vähän ajan niin varmaan pensan laitan. Esim. pensa 9-3 on paljon kepeämpi ja helpompi ajaa kaupunkiajossa.(!)
Paljon traktoreita ajaneena tuntuukin kotoisalta tuo diesel.

"ei nyt sentään.. voimaa tuossa dieselissä on just 1500 justiin jaksaa kiihtyä, - 2500, ja sitten loppuu kuin seinään.."
Ei mulla ainakaan vielä 2500 lopu väännöt kuin seinään, tää kyllä taisi ollakki hiukan kärjistystä.

Paljo on tosiaan makuasioita nää ja myös lompakkoasioita.
Ois kyllä toisaalta mahtava joskus (ku ois lyhyempi työmatka) laittaa joku vihainen pensaturbosaba :) Ehkä joskus vielä

Tämmösellä matkalla en laita, vaikka todennäköisesti joku sieltä takarivistä huutaakin, että "joo, ajan määki pensa-autolla xxx-kertaa enempi ku sää dieselillä".
Siinäpä ajat, minä en.

EDIT: pari typoa ja tää:
Dieseli on mun mielestä siitä kiva, kun jos ajattelee hiilidioksidipäästöjä, niin ovat pienemmät kuin bensassa. Nyt joku tietty huutelee hiukkaspäästöistä, että dieselissä kovemmat, niinkuin ovatkin.
Mitenhän lie sitten kun tulee ne hiukkassuodattimet pakollisiksi?
Tietääkö joku?
Varmaan vähenee hiukkaspäätöt pieneksi niinku vähät tehotkin edelleen pienimmiksi.

Lähetetty: La Tammi 20, 2007 22:24
Kirjoittaja dq
dq kirjoitti:Diesel tietysti, pelkkä naftakoneen pakokaasujen tuoksukin saa jo villiksi. :lol: Ja ahdettu esikammiodieselhän se olla pitää, enää ei vois kyllä harkitakaan TDI-koneista kun sitten miustakin tulis TDI-mies? :roll:

Noo ehkä taas joku kaunis päivä tulee dieselillä käyväkin hankittua, viimeiset pari vuotta kyllä joutunut tyytymään bensalla käyviin.
Ahdettu esikammiodiesel hankittu. 8O

Lähetetty: Su Tammi 21, 2007 12:23
Kirjoittaja Speedou
Pakko lisätä topiciin, että itsellä on kokemusta ehkä tämän hetken hienoimmasta kiisselistä. Auton loogisesti siltä valmistajalta, joka tekee tän päivän parhaat koneet,eli BMW. Edes lastun kanssa 335 heppaa ja 600Nm tuottava kone ei voita sydäntä. Hemmetin tylsä vekotin. Kyllähän se kulkee, mutta mutta...ja hyytyy kierrosten myötä, vaikka 5500 kiertääkin. Sitten kun uusi pykälä arvotaan silmään tuntee taas kun ryksee, ollaan taas vetoalueella...huoh, ei näin.

Lähetetty: Su Tammi 21, 2007 13:05
Kirjoittaja Jussi
Speedou kirjoitti:...joka tekee tän päivän parhaat koneet,eli BMW.
Turkkilaisilla voi teettää moottoreita sunnuntaisinkin, toista se on alueilla missä valkoinen mies rakentaa autoja :)

Lähetetty: Su Tammi 21, 2007 13:07
Kirjoittaja kristian
Speedou kirjoitti: ...joka tekee tän päivän parhaat koneet,eli BMW. .
Kaikkihan ne kuvittelee omaa autoaan parhaaksi :lol:

Veikkaan ettei ne tämän päivän pippelinjatkeet enää 20 vuoden päästä niin über-erinomaisia ole, kyllä ne kestävimmät vehkeet on aina tehty ja tehdään Ruotsissa (ennen jopa Suomessa)... tai no, olihan saksalaisilla sentään MB aina W124-koriseen asti, sen jälkeen alkoi alamäki 8)

Lähetetty: Su Tammi 21, 2007 14:44
Kirjoittaja Speedou
Nosiis jooh, jos miettii kestävyyttä en sano mitään. Onhan noita bemun koneita poksunut jonnin verta. Lähinnä vaikka bemun uus Turbokone on aivan posketon laitos. Ei hirveesti ole Saabin turboilla sen rinnalla kehumista. Kiisselimarkkinoillakin ne vetää kovaa ja vaparit on hiton hienoja. Ei tässä ole mitään "oma on paras" meininkiä. En edes vertaa vapareita turboihin, mutta bemu teki ekaa kertaa ikuisuuteen turbokoneen ja on se markkinoiden ehdottomasti hienoimpia laitoksia.

Lähetetty: Su Tammi 21, 2007 17:00
Kirjoittaja kristian
Speedou kirjoitti:Nosiis jooh, jos miettii kestävyyttä en sano mitään. Onhan noita bemun koneita poksunut jonnin verta. Lähinnä vaikka bemun uus
Jeps. Näkökulmia on monia, ja minulle ainakin kestävyys merkitsee enemmän kuin minkäänlaiset suoritusarvot. Kaverilla makaa E34 M5 (3.6) takapihalla naapurinmukuloitten potkittavana kun kyllästyi jatkuvaan pommeiluun, saas nähdä mikä senkin "laatuauton" lopullinen tuomio on 8)

Lähetetty: Su Tammi 21, 2007 17:23
Kirjoittaja Speedou
kristian kirjoitti:Jeps. Näkökulmia on monia, ja minulle ainakin kestävyys merkitsee enemmän kuin minkäänlaiset suoritusarvot. Kaverilla makaa E34 M5 (3.6) takapihalla naapurinmukuloitten potkittavana kun kyllästyi jatkuvaan pommeiluun, saas nähdä mikä senkin "laatuauton" lopullinen tuomio on 8)
Totta. En minäkään siis salli sitä, että konetta pitää aina alle 100tkm rempata, mutta en myöskään odota pomminvarmaa toimintaa 300tkm. Ja kulutus on mulle yks haile kans. Joillekin se on esimerkiksi se, mikä tekee koneesta todella hyvän jne.

Esim. tuon oman rakkineen kone on arvoitus. Niitä pamahtelee sillon tällön maailmalla ja pienillä kilsoilla ilman syytä. Mä ajan sormet ristissä ja toivon parasta :) Uusi kone on kevyet 18ke...

Lähetetty: Su Tammi 21, 2007 20:52
Kirjoittaja Jussi
Speedou kirjoitti:Esim. tuon oman rakkineen kone on arvoitus. Niitä pamahtelee sillon tällön maailmalla ja pienillä kilsoilla ilman syytä.
Niitä paukkuu kaikista autoista, jostain enemmän, jostain vähemmän... ja silti nykyään lähestulkoon moottori kuin moottori kestää asiallisesti pidettynä 300 000 km.

Lähetetty: Ma Tammi 22, 2007 10:07
Kirjoittaja vjbremer
Bensa tietty. Täytyyhän auton kulkeakin.

Lähetetty: Ma Tammi 22, 2007 10:27
Kirjoittaja Henkka #2283
"Dieselin maksimivääntö on melkoinen: 300 Nm käyntinopeusalueella 2 000–2 800 r/min. Mahtavaa!"

http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 305&page=4

8O


Kuva


....bensa....