Sivu 6/7

Re: Gm Saab vs. Orgu Saab

Lähetetty: La Helmi 02, 2008 22:31
Kirjoittaja Minuteman
kaipa se GM:ään on taivuttava itse kunkin, jos meinaa Saabismia jatkaa. Kuitenkin on todettava että asioiden kehitys ei aina todellakaan merkitse edistystä vaan joskus pikemminkin päinvastoin. Mihin näissä merkeissä on joutunut tutustumaan ovat GM- pohjaiset hintelät alustaratkaisut etenkin etupäässä koskien NG900, sekä se Perkeleen Puolivalmiste mitä valmistaja kehtaa käsijarruksi kehua.

Re: Gm Saab vs. Orgu Saab

Lähetetty: La Helmi 02, 2008 23:03
Kirjoittaja Minuteman
9-5T kirjoitti:Tuo on surkea uusissa mutta eipä tule enää leikittyä sillä ajon aikana ja eiköhän se ole kuitenkin seisontajarru.
Eipä ole enää aikoihin tullut leikittyä "käkyllä", mutta että esim. NG900- käsijarrun saa pitämään edes katsastuksen ajan, vaatii jo mustaa magiaa tai jonkinsortin neekeriloitsuja. Mekaanisesti se on täysi susi, ja täytyy ihmetellä sitä että mikä h*lvetin talonmies Russelsheimissä vai missälie sen on vahingossa päässyt suunnittelemaan...

Re: Gm Saab vs. Orgu Saab

Lähetetty: Ti Helmi 05, 2008 13:37
Kirjoittaja KN/Lieto
Helppohan näitä GM Saabeja moittia on, mutta olisiko mikään muu maailman yritys ollut yhtä kärsivällinen Saabin suhteen? Tuskin.

Re: Gm Saab vs. Orgu Saab

Lähetetty: Ke Helmi 06, 2008 00:35
Kirjoittaja Minuteman
Mimmi kirjoitti:Yksikään "orgu Saab" ei ole pystynyt läheskään samaan turvallisuustasoon kuin parjaamanne "GM Saab".
No ei kait tästä tarvitse mitään uskonsotaa kehittää. Jos nyt sattuu toteamaan esimerkiksi tietyn käsijarrumallin olevan susi, mitä se kiistämättä on, niin ei kai se vielä parjaamisen tunnusmerkkejä täytä? Ei ainakaan omasta mielestäni.

Turvallisuustasosta puheenollen, olisi mielenkiintoista tietää että vieläköhän nykyään panostetaan esim. hirviturvallisuuteen samalla pieteetillä ja testeillä mihin ainakin mainostettiin panostettavan "OG-Aikoina"?

Re: Gm Saab vs. Orgu Saab

Lähetetty: Ke Helmi 06, 2008 21:06
Kirjoittaja Aarnikotka-Allu
KN/Lieto kirjoitti:Helppohan näitä GM Saabeja moittia on, mutta olisiko mikään muu maailman yritys ollut yhtä kärsivällinen Saabin suhteen? Tuskin.
ovat olleet kärsivällisiä koska ovat tarkoituksella vieneet omaan suuntaansa , osan uusien mallien kuten opel ja fiat-moottorien suhteen, eli merkkiin ei ole panostettu oman'identiteetin' suhteen.tämä on minun veikkaukseni asian suhteen.

Eikä ne nyt sitten ole huonoja kummatkaan,ei og eikä gm. ovat vain panostaneet eri asioihin.ja kehitystä tosissaan on ollut,suuntaan ja toiseen.

Re: Gm Saab vs. Orgu Saab

Lähetetty: To Helmi 28, 2008 08:53
Kirjoittaja eegas
On pari OPELia käynyt kakkosautona, ei antanut luotettavaa kuvaa, siksi pysyn aidossa, niin kauan kuin niitä vielä saa.

Re: Gm Saab vs. Orgu Saab

Lähetetty: To Helmi 28, 2008 11:57
Kirjoittaja jcarlson
Aarnikotka-Allu kirjoitti:
KN/Lieto kirjoitti:Helppohan näitä GM Saabeja moittia on, mutta olisiko mikään muu maailman yritys ollut yhtä kärsivällinen Saabin suhteen? Tuskin.
ovat olleet kärsivällisiä koska ovat tarkoituksella vieneet omaan suuntaansa , osan uusien mallien kuten opel ja fiat-moottorien suhteen, eli merkkiin ei ole panostettu oman'identiteetin' suhteen.tämä on minun veikkaukseni asian suhteen.

Eikä ne nyt sitten ole huonoja kummatkaan,ei og eikä gm. ovat vain panostaneet eri asioihin.ja kehitystä tosissaan on ollut,suuntaan ja toiseen.
Eipä Saabilla ole kummoista historiaa omienkaan moottorien kehittelystä pohjalta asti, pieni tehdas kun on aina ollut. Esimerkkeinä 2-tahti (DKW), V4 (Ford), Triumph ja sen kehittelyinä B ja H-koneet. GM-aikana tulleet 9-5 ja OG9-3 B2X5-koneineen ovat ehkä eniten Saabin itse kehittämät moottorit (edelleen etäisesti sukua H-koneelle).

Re: Gm Saab vs. Orgu Saab

Lähetetty: La Maalis 01, 2008 05:08
Kirjoittaja kristian
Asennevammani GM-Saabeja kohtaan ei tunnu vieläkään parantuneen vaikka ajelenkin nykyään saman konsernin tuotteella :oops:

OG-kuume on ja pysyy aina. Katsotaan, mitä kevät tuo tullessaan - josko vaikka 99:n :)

Re: Gm Saab vs. Orgu Saab

Lähetetty: La Maalis 22, 2008 22:39
Kirjoittaja Karjay
OG900 tietysti, varauksella NG 9-3 aero.

9000 = 2.3 turbot kulkee, muttei näissä kyllä mitään tyyliä ole
NG900/OG9-3 = Erittäin epäonnistunut paatti, korkeintaan teineille
9-5 = Hyvä auto, muttei sytytä
NG 9-3 = Loistava ajettava, varsinkin aerona. Ainoa Saab (OG900 turbon lisäksi), millä sietäisin ajella.

Omia mielipiteitäni vain... :)

Re: Gm Saab vs. Orgu Saab

Lähetetty: La Maalis 22, 2008 22:58
Kirjoittaja Minuteman
Karjay kirjoitti:9000 = 2.3 turbot kulkee, muttei näissä kyllä mitään tyyliä ole
Jaa,a. No voidaanhan tyyliksi laskea myös täydellinen tyylittömyys ja mauttomuus kuten muotimaailman huipulla :lol:

Tottapuhuen, eipä juuri tule tuolla kabiinissa mietittyä sitä että miltäköhän tämä meno nyt sattuu ulkopuolisten silmiin näyttämään, ja että onkohan tämä nyt tarpeeksi tyylikästä noinniinkuin auton puolesta. Saatikka että voisinkohan tehdä tai sijoittaa jotakin lisää näyttääkseni tyylikkäämmältä ulkopuolisten silmissä, etten minä vain vahingossakaan loukkaisi heidän tyylitajuansa / yleistä tyylimielipidettä.

:lol:

Re: Gm Saab vs. Orgu Saab

Lähetetty: La Maalis 22, 2008 23:04
Kirjoittaja Karjay
Itse asiassa ajattelin jo poistaa tuon oman viestini "turhan herjaavana", mutta nähtävästi saabisteilla on kykyä myös kommentoida sivistyneesti vähän vyön alle meneviin viesteihin, joten olkoon nyt siinä vaan. :)

Re: Gm Saab vs. Orgu Saab

Lähetetty: La Maalis 22, 2008 23:19
Kirjoittaja Minuteman
Eiväthän nämä nyt niin vakavia asioita ole, ja toivottavasti eivät myöskään tule olemaan. :wink:

Re: Gm Saab vs. Orgu Saab

Lähetetty: Su Maalis 23, 2008 00:06
Kirjoittaja Ässä
Karjay kirjoitti:OG900 tietysti, varauksella NG 9-3 aero.

9000 = 2.3 turbot kulkee, muttei näissä kyllä mitään tyyliä ole
NG900/OG9-3 = Erittäin epäonnistunut paatti, korkeintaan teineille
9-5 = Hyvä auto, muttei sytytä
NG 9-3 = Loistava ajettava, varsinkin aerona. Ainoa Saab (OG900 turbon lisäksi), millä sietäisin ajella.

Omia mielipiteitäni vain... :)
Juu, ei ole kuolemanvakava asia, sietää kommentoida :lol:

OG900 on minulle se oikea Saab. Combi on tilava, yleensä tehokaskin, ajajan auto.
Suositus: Ylipainota ja aja.

9000 taas on maanteiden kuningas, paremmasta ei ole väliä. Mutkaradalla se on täysi lulla, mutta pidän siitä matkakulkineena. En vaihtaisi pois, ainakaan jos kuormauskyky ei tulisi vastaan. Kaksi koiraa mahtuu silti CSE:n konttiin! Viritetty 2-litrainenkin liikkuu mukavasti.
Suositus: Hanki nyt heti käyttöautoksi!

OG 9-3 taas jatkaa hienoja perinteitä jo muotoilunsa perusteella, huomaa varsinkin Aero ja Viggen. Se on oikea Saab!
Suositus: Hanki, jos et tarvitse farmariversiota.

9-5 Wagon on ainoa tilava Saab tähän mennessä, miksi? :evil:
9000 on varmaankin sisätiloiltaan suurempi, mutta wagonin takakontti on ylivertainen muihin Saabeihin nähden. Silti se on naurettavan pieni mm. V*lvoon verrattuna, melkein vihaksi pistää :(
Suositus: Ostaisin silti, ja ostankin!

NG 9-3 on naurettava pikkuauto, jonne edes kaltaiseni nysä ei mahdu lokoisasti istumaan takapenkille. Sedan ei valitettavasti tarjoa paljoakaan 900 combin monikäyttöominaisuuksista. 9-3 Sportswagon on myös harmillisen pieni ja muovinen.
Suositus: Upottaisin silmäkkeeseen.

Re: Gm Saab vs. Orgu Saab

Lähetetty: Su Maalis 23, 2008 02:11
Kirjoittaja Minuteman
Ässä kirjoitti:OG900 on minulle se oikea Saab. Combi on tilava, yleensä tehokaskin, ajajan auto.
Suositus: Ylipainota ja aja.
Mitä meinaat ylipainottamisella? Jäikö minulta kenties jotakin kokematta OG- Satasen parissa silkkaa tietämättömyyttäni mahdollisista painopisteistä vaiko hähkö?

Re: Gm Saab vs. Orgu Saab

Lähetetty: Su Maalis 23, 2008 11:03
Kirjoittaja Ässä
Minuteman kirjoitti: Mitä meinaat ylipainottamisella?
Heh, osta piha täyteen, halpaa kuin saippua.