edelliseen portteriin kopsahti lisävalorautaan vastaavan näkönen elukka. Saabilla en olekkaan mitään liiskannut, kerran meinannut peura saada kyytiä, pästyin ihan hel*etisti, muttei osunut..
Oletko ollut kolarissa ?
Re: Oletko ollut kolarissa ?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Oletko ollut kolarissa ?
Aikanaan ensimmäisen autoni (joku japsihimmeli) perään ajoi 99, puolisen vuotta myöhemmin sitten samalla autolla lipsautin 900:n perään.
Oli muuten siihen aikaan OG900 takapuskuri kalliimpi kuin japsikikottimen kromipuskuri, muovimaski ja etulokasuoja maalattuna yhteensäkään. Ja kaikki uusia osia.
Oli muuten siihen aikaan OG900 takapuskuri kalliimpi kuin japsikikottimen kromipuskuri, muovimaski ja etulokasuoja maalattuna yhteensäkään. Ja kaikki uusia osia.
96 V4 -75
Re: Oletko ollut kolarissa ?
Kehällä valoissa tuli kuorma-auto vuokrapakun perään. Tuli metrin sisään ja samalla meni juuri hankitut huonekalut vaihtoon.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Re: Oletko ollut kolarissa ?
Mitenniin muka auto jossa on ABS'ät ei voi voi lähteä sivuluisuun kyllä vaan mun saabbi ihan ESP'kin päällä menee, miten ihmeessä noi absit liittyy sivuluisuun, EI JUMMARRA
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Oletko ollut kolarissa ?
Juu olen. Viime ja toissalauantaina. Kävin jakamassa Kittilän ja Kolarin leivät
Mutta ihan vakavasti puhuen. Toissa keväänä ostin tuon nykyisen varaosa-autoni. Heti seuraavana päivänä lähdin serkkupoikien luokse kylään. Tie oli vielä jäinen ja renkaat olivat huonot. Niinpä sitten erään vasemmalle kaartavan mutkan jälkeen lähti perä alta ja auto poorasi vasemman puolen ravissa kunnes lumipenkka otti kovasti vastaan ja käänsi auton poikittain. Liike-energiaa oli sen verran vielä jäljellä että keula vielä nousi penkan päälle. Oli aika jännän näkönen kun vetokoukku oli melkein tien pinnassa.
Soitin sitten serkkupojalle että käy vetämässä auton pois rattorilla. No kohtahan se tuli 504:lla Valmetilla ja veti minut pois penkasta. Ainut jälki tuli kuskin oveen lapiosta kun vihapäissäni koitin siinä ensin kovasti lapioida.
Tämä sattui erään talon pottupellon kohdalla jossa ei ole tullut juuri koskaa käytyä. Kyseisen talon isäntä onkin aina tämän jälkeen vitsaillut että saa meille tulla muutenkin kuin pottupellon kautta
Mutta ihan vakavasti puhuen. Toissa keväänä ostin tuon nykyisen varaosa-autoni. Heti seuraavana päivänä lähdin serkkupoikien luokse kylään. Tie oli vielä jäinen ja renkaat olivat huonot. Niinpä sitten erään vasemmalle kaartavan mutkan jälkeen lähti perä alta ja auto poorasi vasemman puolen ravissa kunnes lumipenkka otti kovasti vastaan ja käänsi auton poikittain. Liike-energiaa oli sen verran vielä jäljellä että keula vielä nousi penkan päälle. Oli aika jännän näkönen kun vetokoukku oli melkein tien pinnassa.
Soitin sitten serkkupojalle että käy vetämässä auton pois rattorilla. No kohtahan se tuli 504:lla Valmetilla ja veti minut pois penkasta. Ainut jälki tuli kuskin oveen lapiosta kun vihapäissäni koitin siinä ensin kovasti lapioida.
Tämä sattui erään talon pottupellon kohdalla jossa ei ole tullut juuri koskaa käytyä. Kyseisen talon isäntä onkin aina tämän jälkeen vitsaillut että saa meille tulla muutenkin kuin pottupellon kautta
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 197
- Liittynyt: To Elo 20, 2009 18:04
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Re: Oletko ollut kolarissa ?
Oon ollu kyydissä ku kaveri lähti peruuttamaan parkkipaikalla ja vauhilla peruuttikin ni toisen auton kylkeen me sanottiin vähä ennen törmäystä että siellä on auto takana ni sit ku se osu ni se sano meille että miksette te varottaneet sit se meinas lähtee karkuun, no me saatiin ylipuhuttua se että menee takasi no se meni ja kutsuttiin auton omistaja paikalle (tuttu mies) ni kolarin aiheuttaja totes vaan että pikku kolhu, no eipä siinä ollu ku pelkääjän puolen koko ovi kokonaan sisällä eikä lähteny enää auki
tässäpä tämmönen tarina
tässäpä tämmönen tarina
Re: Oletko ollut kolarissa ?
08 äitienpäivänä tuli hirvi tervehtimään konepellille
halusi toisen vilkunlasin viedä mukanaan, lommot konepellillä ja jäljet puskurissa
ei pahempaa onneksi ja han kestää
halusi toisen vilkunlasin viedä mukanaan, lommot konepellillä ja jäljet puskurissa
ei pahempaa onneksi ja han kestää
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Kirsi Jokela
0451255333
Re: Oletko ollut kolarissa ?
Kaksi kertaa,vuonna -72 rajussa peräänajossa.autona meillä oli takamoottorinen ja viimosen päälle turvallinen Simca 1000.Peräänajajalla oli luupää. Vuonna -87 risteyskolari,autona Wauxhall Victor vx90 vm.1969.Eli ajalta jolloin pelti oli peltiä,kylkeen tuli 70-luvun taunus.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Oletko ollut kolarissa ?
Nordenskiöldinkatua pitkin olin ylittämässä mannerheimintietä,oikealta tuli punaisia päin lada joka ajoi apparin ovesta sisään.Heti kolahduksen jälkeen huomasin että jopas on mielenkiintoista,vw polossa tulee automaattisesti hätävilkut päälle
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Re: Oletko ollut kolarissa ?
2 kuolutta 2 jäi henkiin--- minä ja eräs toinen 7.11-82 meillä corolla ja 240 mersu tuli kuskin puolen kylkeen oli paha sohjo keli
Ja kerran ajoin poikasena mutsin fillarin kaupan senään kun jarrut pettivät ja ohjaus tanko olikin sitten sylissä ja naama ruvella polvet auki
Ja kerran ajoin poikasena mutsin fillarin kaupan senään kun jarrut pettivät ja ohjaus tanko olikin sitten sylissä ja naama ruvella polvet auki
Viimeksi muokannut makeh, Ti Joulu 28, 2010 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En ole menettänyt järkeäni, tiedän tasan tarkkaan minne sen jätin.
Re: Oletko ollut kolarissa ?
Kolme kertaa yhteensä; kaksi kertaa itse kuskin paikalla ja kerran pikkukersana takapenkkiläisenä.
Näiden lisäksi nykyinen ÄnGeeni on kolaroinut seinän kanssa ilman, että kukaan oli autossa sisällä.
Näiden lisäksi nykyinen ÄnGeeni on kolaroinut seinän kanssa ilman, että kukaan oli autossa sisällä.
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1086
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: Oletko ollut kolarissa ?
Kerran olen tökännyt Mazda 323 perään risteyksessä 96:lla, vilkunlasi uusiksi, kumihuuleen pieni vekki, Mazda lunastukseen.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Re: Oletko ollut kolarissa ?
Case 1
Isäukon Suuri Volvo karkasi lapasesta hiekkatiellä 80-85 vauhdissa, ja törmäsi tien vasemmalla puolella korkeaan penkkaan, jossa törmäyskohdassa sattui olemaan suuria kiviä. Tie oli tuttu, mutta edellisen viikon aikana vasemmalle kaartuvaan mutkaan oli ajettu irtosoraa routamonttujen täytteeksi, enkä sitä osannut varoa. Ajotuntuma oli suorastaan kuulalaakerimainen. Mielessä kerkesi käydä kaksi ajatusta: 1. "Heh, nyt meni rallin ajamiseksi" kun perä irtosi, mutta auto kääntyi samantien poikittain, ja kun ikkunasta näkyi vain penkka, tuli ajatus 2. "Nyt hajosi isän auto..."
Lopputulos: Itse sain kuhmun otsaan ja käden naarmuille (olin lyönyt sen tuulilasiin), auto oli aika surullisen näköinen. Vakuutusyhtiössä oli tuolloin töissä harjoittelija, joka antoi autolle korjauspäätöksen. Vakituinen työntekijä kirosi tätä aika karvaasti palattuaan töihin, olisi kuulemma pistänyt heti lunastukseen. Noh, Volvoa korjattiinkin hyvä tovi ja käytettiin pari kertaa uudelleen korjauttamassa edelleen jääneitä vikoja (esim. moottori otti runkoon kiinni ja täristi oikein miellyttävästi), mutta lopulta auto oli ruodussa vielä pari vuotta ennen kuin jatkoi matkaansa kohti uusia seikkailuja.
Case 2
Kokeilin kaverin muorin Corollan hirvikolarikestävyyttä pienen vasan kanssa samana kesänä kuin case 1 tapahtui. Ajelimme (n. 80-90 km/h) pitkin tietä jonka reunat olivat pahasti puskittuneet, ja ajaminen oli kuin olisi rännissä ajanut. Noh, sieltähän loikkasi n. 20m päässä autosta tielle pieni hirvenvasa, ja kerkesin juuri ja juuri kääntää rattia sen verran, että kolahti auton oikeaan etukulmaan.
Lopputulos: Hirvi lunastukseen, äijät mökille saunomaan ja kaljanjuontiin kiittelemään hyvää onnea, ja autoon uusi konepelti, sivupelti ja tuikku seuraavalla viikolla. Ja parin viikon päästä kyseisen tienpätkän vierustat oli parturoitu puhtaaksi puskista.
Ja kaikki tämä ensimmäisenä kesänä kun kortin omistin. Arvatkaa ottiko pannuun.
Isäukon Suuri Volvo karkasi lapasesta hiekkatiellä 80-85 vauhdissa, ja törmäsi tien vasemmalla puolella korkeaan penkkaan, jossa törmäyskohdassa sattui olemaan suuria kiviä. Tie oli tuttu, mutta edellisen viikon aikana vasemmalle kaartuvaan mutkaan oli ajettu irtosoraa routamonttujen täytteeksi, enkä sitä osannut varoa. Ajotuntuma oli suorastaan kuulalaakerimainen. Mielessä kerkesi käydä kaksi ajatusta: 1. "Heh, nyt meni rallin ajamiseksi" kun perä irtosi, mutta auto kääntyi samantien poikittain, ja kun ikkunasta näkyi vain penkka, tuli ajatus 2. "Nyt hajosi isän auto..."
Lopputulos: Itse sain kuhmun otsaan ja käden naarmuille (olin lyönyt sen tuulilasiin), auto oli aika surullisen näköinen. Vakuutusyhtiössä oli tuolloin töissä harjoittelija, joka antoi autolle korjauspäätöksen. Vakituinen työntekijä kirosi tätä aika karvaasti palattuaan töihin, olisi kuulemma pistänyt heti lunastukseen. Noh, Volvoa korjattiinkin hyvä tovi ja käytettiin pari kertaa uudelleen korjauttamassa edelleen jääneitä vikoja (esim. moottori otti runkoon kiinni ja täristi oikein miellyttävästi), mutta lopulta auto oli ruodussa vielä pari vuotta ennen kuin jatkoi matkaansa kohti uusia seikkailuja.
Case 2
Kokeilin kaverin muorin Corollan hirvikolarikestävyyttä pienen vasan kanssa samana kesänä kuin case 1 tapahtui. Ajelimme (n. 80-90 km/h) pitkin tietä jonka reunat olivat pahasti puskittuneet, ja ajaminen oli kuin olisi rännissä ajanut. Noh, sieltähän loikkasi n. 20m päässä autosta tielle pieni hirvenvasa, ja kerkesin juuri ja juuri kääntää rattia sen verran, että kolahti auton oikeaan etukulmaan.
Lopputulos: Hirvi lunastukseen, äijät mökille saunomaan ja kaljanjuontiin kiittelemään hyvää onnea, ja autoon uusi konepelti, sivupelti ja tuikku seuraavalla viikolla. Ja parin viikon päästä kyseisen tienpätkän vierustat oli parturoitu puhtaaksi puskista.
Ja kaikki tämä ensimmäisenä kesänä kun kortin omistin. Arvatkaa ottiko pannuun.
#4972
--
Saabiton
M-B C280 W204
--
Saabiton
M-B C280 W204
Re: Oletko ollut kolarissa ?
Voisin kuvitella, että ei ollut ihan heti halpoja vakuutuksia tiedossa.Myrkrid kirjoitti: Ja kaikki tämä ensimmäisenä kesänä kun kortin omistin. Arvatkaa ottiko pannuun.
Re: Oletko ollut kolarissa ?
Joo, kivoja nuo pusikkotiet.
Itse olin pyydellyt silloista tielaitosta raivaamaan puskat kapean, päällystetyn kylätien varrelta, mutta turhaan.
Sitten eräänä päivänä täysikokoinen (n. 300 kg) hirvi hyppäsi puskasta suoraan eteen. Kaksi metriä korkea pajukko alkoi heti piennarviivasta. Vauhtia 80, tie korkealla, pellolle pudotusta metrejä, ei voinut väistää. Kerkesin vain hipaista jarrua ja täysosuma tuli. Hirvi keskelle 99:n tuulilasia. Onneksi ei mahtunut sisään!
Näkyvin vamma oli rikkinäinen tuulilasi. Pieniä lommoja keulasta katon kautta takatolppaan. Kojelautaan kolhuja hirven jalasta. Marmorikorjaamo oikoi lommot, vaihtoi lasin ja maalasi yli puoli saappia. Olisi mennyt lunastukseen, jos olisin halunnut uuden hanskalokeron kannen. Koska tyydyin siistiin purkuosaan, laitettiin 99 kuntoon. Olipas pienestä kii Itselle vain pari pikku naarmua käteen lasinsilpusta, kun nousin autosta ulos. Siis törmäyksen jälkeen!
Toinen tapaus: isohko jenkki meni itseltä lunastukseen, kun kaupunkialueella Jyry-Sisu tuli yllättäen kolmion takaa suoraan eteen. Itsellä vauhtia 50 km/h ja suoraan Sisun etupyörään pam. Jenkistä vääntyi runko sentin, joten lunastukseen... Itselle vain pieni nirhauma kaulaan turvavyöstä. Jyry-kuski muutaman viikon sairaslomalla, koska selkä retkahti
Itse olin pyydellyt silloista tielaitosta raivaamaan puskat kapean, päällystetyn kylätien varrelta, mutta turhaan.
Sitten eräänä päivänä täysikokoinen (n. 300 kg) hirvi hyppäsi puskasta suoraan eteen. Kaksi metriä korkea pajukko alkoi heti piennarviivasta. Vauhtia 80, tie korkealla, pellolle pudotusta metrejä, ei voinut väistää. Kerkesin vain hipaista jarrua ja täysosuma tuli. Hirvi keskelle 99:n tuulilasia. Onneksi ei mahtunut sisään!
Näkyvin vamma oli rikkinäinen tuulilasi. Pieniä lommoja keulasta katon kautta takatolppaan. Kojelautaan kolhuja hirven jalasta. Marmorikorjaamo oikoi lommot, vaihtoi lasin ja maalasi yli puoli saappia. Olisi mennyt lunastukseen, jos olisin halunnut uuden hanskalokeron kannen. Koska tyydyin siistiin purkuosaan, laitettiin 99 kuntoon. Olipas pienestä kii Itselle vain pari pikku naarmua käteen lasinsilpusta, kun nousin autosta ulos. Siis törmäyksen jälkeen!
Toinen tapaus: isohko jenkki meni itseltä lunastukseen, kun kaupunkialueella Jyry-Sisu tuli yllättäen kolmion takaa suoraan eteen. Itsellä vauhtia 50 km/h ja suoraan Sisun etupyörään pam. Jenkistä vääntyi runko sentin, joten lunastukseen... Itselle vain pieni nirhauma kaulaan turvavyöstä. Jyry-kuski muutaman viikon sairaslomalla, koska selkä retkahti
Saab 9-3 2,0T SE -2001 Stage X - Oikein. Hyvin. Kulkeva.
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...
Saab 9-3 2,0T Sport -2000. Steg1 + Eibach Pro-Kit + Pro Dampers
Honda CBR1000F - Se. Oikea. Menopeli.
LIMB home = nilguta kotiin...