Sivu 2/5

Re: mikä saab seuraavaksi ?

Lähetetty: Pe Heinä 22, 2011 20:29
Kirjoittaja Timon
Jos sitä nyt vaikka 10 vuotta tulis tällä 9-3:lla ajeltua ja säästeltyä niin seuraavaks vois harkita (tai haaveilla) ng 9-5:ta. Käytettyjä sportcombeja (toivon mukaan) saanee siinä vaiheessa jo sopivaan hintaan, mahdollisesti automaattina ja jollain vähän nykyistä matalapaine-mopoa tehokkaammalla koneella 8)

Re: mikä saab seuraavaksi ?

Lähetetty: La Heinä 23, 2011 13:51
Kirjoittaja Rattivaihde
OG900, matalakeula-9000 tai OG9-5. OG900 tarjoaa enemmän luonnetta ja kotoista tunnelmaa sekä pienemmän kulutuksen mutta alkavat olemaan uusimmatkin jo 20-vuotiaita... Tonnarin tai ysivitosen mukana tulisi ilmastointia sun muuta modernia ylellisyyttä mutta toisaalta myös luultavasti korkeammat korjauskulut.

Re: mikä saab seuraavaksi ?

Lähetetty: La Heinä 23, 2011 13:53
Kirjoittaja aero
...pienemmän kulutuksen? Vaihda sieniä :D.

Re: mikä saab seuraavaksi ?

Lähetetty: La Heinä 23, 2011 15:34
Kirjoittaja Rattivaihde
arvasin että joku puuttuu tuohon
No kaasarisatkulla pääsee maantiellä kohtuuvaivalla alle seitsemään litraan, sen mukaan mitä olen foorumia lukenut ysitonnisella vastaava vaatii enemmän yrittämistä. 9-5:lla saattaisi päästä samoihin kulutuksiin mutta sen kohdalla jokaiseen moottoriin liittyvä turbo johtaisi luultavasti siihen että ajaisin varsin epätaloudellisesti :D Kaasarilla taloudellisesti ajaminen on helppoa kun polkemallakaan ei juuri lujempaa mennä. Sitten on tietenkin vielä 9-5:n dieselversiot omassa sarjassaan, mutta valitettavasti olen sille raksutukselle allerginen... :roll: :mrgreen:

Re: mikä saab seuraavaksi ?

Lähetetty: La Heinä 23, 2011 21:29
Kirjoittaja aero
Olen kyllä rehellisesti yllättynyt, jos kaasarisatku menee helposti alle seiskan maantiellä ja käy vielä järkevästi. Se on totta, että ahdetulla LH-tonnarilla seiska kaipaa jo hitusen yritystä (8 menee helpolla), mutta sekä LH-iivari että Trionic -kuskeilta on kuultu helposti alle seiskan lukemia.

Re: mikä saab seuraavaksi ?

Lähetetty: Su Heinä 24, 2011 20:27
Kirjoittaja Rattivaihde
aero kirjoitti:mutta sekä LH-iivari että Trionic -kuskeilta on kuultu helposti alle seiskan lukemia.
Hyvä tietää kun jossain vaiheessa kuitenkin täytyy ruveta oikein vakavasti miettimään minkä kulkineen hankkii seuraavaksi.
aero kirjoitti:Olen kyllä rehellisesti yllättynyt, jos kaasarisatku menee helposti alle seiskan maantiellä ja käy vielä järkevästi.
Kovin säästeliäästi tuo satku on bensaa kuluttanut sen jälkeen kun moottori saatiin normaalikuntoon (aikaisemmin oli huonot tulpat, liian vähän öljyä, seos laihalla ym.), ja käy kuitenkin oikein hyvin, itse asiassa paremmin kuin aikaisemmin... En tiedä sitten käytänkö kaasua niin rauhallisesti vai mikä on, mutta en valita :D

Re: mikä saab seuraavaksi ?

Lähetetty: Su Heinä 24, 2011 20:34
Kirjoittaja aero
Njoo, ei se väärin ole jos noihin lukemiin menee :D, minä vain olen rehellisesti yllättynyt 8O.

Re: mikä saab seuraavaksi ?

Lähetetty: Ti Heinä 26, 2011 06:36
Kirjoittaja eegas
Kyllä se on vieläkin SAAB 900i 2,0 16V sedan, manuaalivaihteisto ja kattoluukku.

Re: mikä saab seuraavaksi ?

Lähetetty: Ti Heinä 26, 2011 10:40
Kirjoittaja ristos
Kun seurailee tämän ketjun kirjoittelua, on mielestäni aika mielenkiintoista, että suurin kiinnostus kohdistuu ns. "vanhoihin Saabeihin"? Siis, olisiko se todellakaan suuri tappio, jos näitä uusia ei enää tehtäisikään? Miten lie?
Itse kuvittelisin, että jos Saabin haluaisi, niin uuden haluaisi? Mutta jos niitä ei enää saa, ja vaikka saisikin, niin kyllähän noita muita merkkejä vielä varmaan valmistetaan. :D

Re: mikä saab seuraavaksi ?

Lähetetty: Ti Heinä 26, 2011 17:03
Kirjoittaja muri82
Kyllä se yksinkertainen syy siihen haluttavuuteen on Risto myös budjetti. Minulla todennäköisesti olisi varaa ostaa uusi 9-5SC, mutta yksinkertaisesti keksin taloudellisesti paljon parempia vaihtoehtoja. Olen yhden lähes 50te "auton" ostanut ja silloinkin piti jo euroja laskea tarkkaan. Rakentelin moneen otteeseen uutta femmaa laskureilla ja vaatimustaso (niin uusissa kuin vanhoissa) on varusteiden osalta jonkunlainen, niin hintaahan sille tuli. 9-3X:ää olen katsellut myös, mutta se taas on kokoluokaltaan liian pieni tälle taloudelle ja tuohon kokoluokkaan budjetin pitäisi olla lähempänä 40 tuhatta kuin 55 tuhatta.

On tappio, jos uusia ei enää tehtäisi, mutta on myös tappio ettei saabisteilla ole varaa ostaa uutta Saabia. Kyllä se NG on kaikesta huolimatta Risto hieno auto ajaa, kiitos koeajomahdollisuudesta :)

Re: mikä saab seuraavaksi ?

Lähetetty: Ti Heinä 26, 2011 20:20
Kirjoittaja Rattivaihde
Itsellä (ja luultavasti muillakin) jos ei suurimpana niin ainakin suurena vaikuttimena Saabin ostossa on raha, ja jos asuisin esimerkiksi Ruotsissa en varmaankaan kovin kauaa miettisi minkään 90-luvun ysitonnisen ostoa vaan säästäisin rahaa vähän pidempään ja ostaisin suoraan uuden 9-3:n. Mutta kun Suomessa ollaan niin uudet autot, niin Saabit kuin muutkin, maksavat suuria summia rahaa.

Jotain tekemistä asian kanssa on varmaankin myös sillä miten 80-luvulla duunarilla oli varaa Saabiin mutta nykyään ei ole vaikka autovero on koko ajan ollut olemassa, mutta tämä asia ei (mielestäni) liity niinkään siihen mitä Saabille on tapahtunut kuin siihen mitä Suomelle on tapahtunut... :roll:

Re: mikä saab seuraavaksi ?

Lähetetty: Ke Heinä 27, 2011 09:33
Kirjoittaja moilanen88
Rahamiehillä helppo huudella että ostakaa uusi saab,ei perseaukisella duunarilla ole varaa kuin vanhoihin autoihin...

Vaan jos seuraavaksi joko 9-3 ss tai uudempi femma.ehkä kymmenen vuoden päästä kun on rahaa.

Re: mikä saab seuraavaksi ?

Lähetetty: Ke Heinä 27, 2011 11:38
Kirjoittaja C 124 320
Mieleni halajaisi hankkia talliin tupliksen lisäksi vielä og900, nimenomaan kolmella ovella ja mieluusti vielä turbolla.

Re: mikä saab seuraavaksi ?

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 21:20
Kirjoittaja CCtonnis
9000 aero tai vanhempi 900 aero ois aika lipsakka. Enemmän kuitenkin vielä kallistuu tonnisen puolelle.. Jos sitä joskus moiseen euroja ois.. :roll:

Re: mikä saab seuraavaksi ?

Lähetetty: Su Elo 07, 2011 09:44
Kirjoittaja RacerX
9-3x olisi hieno hankinta seuraavaksi autoksi