NG Satku vai tonnari?
NG Satku vai tonnari?
Eli kysymys kuuluu. Kumman valitsisin viritys aihioksi? Tonnari miellyttää omaa silmää ehkä pikkusen enemmän, mutta niitä on kovin vähän myynnissä vähän ajettuja yksilöitä. Satkuja näkyy kohtuu hinnalla olevan vähemmänkin ajettuja myynnissä. Samalla T5:llähän nuo on. Sanokaa nyt mielipiteenne tähän asiaan ja äänestäkää. Ja korin osia saa vissiin satkuun paremmin?
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Re: NG Satku vai tonnari?
No sitähän minäkin Onhan tuossa vielä aikaa ettiä ennen hankintaa... Reilu vuosi.
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Re: NG Satku vai tonnari?
Ehdottomasti tonnari. Noi mistake vehkeet on alustaltaan kyllä aivan susia. Tai saa niistäkin hyvän kun jonkun touhutonnin laittaa kiinni..
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
-
- "Aero"
- Viestit: 312
- Liittynyt: Ti Kesä 26, 2012 21:07
- Paikkakunta: oulainen
- Viesti:
Re: NG Satku vai tonnari?
no kyllä se tonnari.
#5577= Samppa Koutonen Oulainen
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
Re: NG Satku vai tonnari?
Tonnari jos kyseessä pelkkä harrasteauto
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: NG Satku vai tonnari?
Tonnari, ehdottomasti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 197
- Liittynyt: To Elo 20, 2009 18:04
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Re: NG Satku vai tonnari?
sanoisin tonnari vaikka oma kohtaista kokemusta ei näistä tontuista oo
pari vuotta ajelin ng satkulla enkä tykänny yhtään sen ajettavuudesta
pari vuotta ajelin ng satkulla enkä tykänny yhtään sen ajettavuudesta
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: NG Satku vai tonnari?
Aika paha tulos satkun kannalta... neljä viidesosaa vastaan Itsekin suosittelen tonnaria.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: NG Satku vai tonnari?
Juu. Itseasiassa olin eilen yhden tutun NG:n kyydissä ja tuntui kyydissäkin jotenkin paljon rimpulammalta kuin esim. papan vakio cd tonttu. Eiköhän se ole tonttu mikä tulee.
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Re: NG Satku vai tonnari?
NG900 cabbe on ainaskin vakioalustaisena aika kamala ajettava jossain 230km/h tienoilla. Ei se näillä suomalaisilla rajoituksilla (=niitä noudattaen) mikään huono ole, mutta jos haluaa ajella kovempaa, niin tonnari on esim. paljon vakaampi ajopeli vakioalustaisenakin ainaskin omien kokemusteni mukaan.
Re: NG Satku vai tonnari?
Ei tuo satku nyt omasta mielestä niin kamala ole, tosin itellä on alusta täynnä uretaania, Konin Sportit ja madallus joka nurkassa. Molempia taitaa ruoste vaivata aikalailla, jos löytyy pakasta vedetty CDE-tonnari niin semmoinen kelpaisi itellekin. CS-tonnareita näkee liikaa, musta CDE-tonnari 2.3 täyspaineisena olis aika maukas. Vielä kun etsii siihen sopivat vanteet ja alustan niin sehän menee jo edustusautosta
Mutta toisaalta taas jos NG900 kiinnostaa niin miksei sitten suoraan T5 OG9-3? Ei ruosteongelmia, nätimpi ulkonäkö ja ajettavuuden saa kyllä satkun tapaan hyväksi kun käyttää vaan aikaa (ja rahaa), clämppiä, uretaania, subframe bracea jne..
Mutta toisaalta taas jos NG900 kiinnostaa niin miksei sitten suoraan T5 OG9-3? Ei ruosteongelmia, nätimpi ulkonäkö ja ajettavuuden saa kyllä satkun tapaan hyväksi kun käyttää vaan aikaa (ja rahaa), clämppiä, uretaania, subframe bracea jne..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: NG Satku vai tonnari?
Samallalailla ne kolkitkin ruostuu kuin satkutkin. Kyllä se kolkkikin on ruma kuin rullatuoli jos ei ole sportin korisarjaa. Ruostumista vastaan taitaa olla ainut keino säännöllinen pesu ja vahaus
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: NG Satku vai tonnari?
Og9-3 on ilman helmojakin paljon nätimpi kun ng900.. ng-satku on varmaan rumin Saab ikinä.. Siis täysin vakiokuntosena. Rakennetut sitten erikseen
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: NG Satku vai tonnari?
Samaa paskaa eri paketissa
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: NG Satku vai tonnari?
Itse kanssa jättäisin tuon ng900:sen laskuista pois kokonaan kun og9-3:ia rupee saamaan jokseenkin sopivaan hintaan. Myös kilometrien tuijottelu kannattaa unohtaa, itsellä ainakin noi +300tkm ajetut ollu paremmassa kunnossa mitä on tullut niitä vähän ajettuja "helmiä" ostettua. Se, miten autoa on pidetty on kyllä 95% auton kunnosta.
Kaikkihan tässäkin sitten riippuu siitä mitä haluaa. Toi ng900/og9-3 koppa nyt varmaan on se katu-uskottavampi vaihtoehto ja ulkonäkö-tuunaajan peli, kun taas tonnari on ajajan auto. Makuasioitahan nämä on. Jos tonnari toimii omaan silmään paremmin niin valitse se ehdottomasti.
Kaikkihan tässäkin sitten riippuu siitä mitä haluaa. Toi ng900/og9-3 koppa nyt varmaan on se katu-uskottavampi vaihtoehto ja ulkonäkö-tuunaajan peli, kun taas tonnari on ajajan auto. Makuasioitahan nämä on. Jos tonnari toimii omaan silmään paremmin niin valitse se ehdottomasti.
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
9-3 2.0t Cabriolet -00