NG Satku vai tonnari?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Kumpi parempi virittämiseen?

NG900
13
17%
9000
62
83%
 
Ääniä yhteensä: 75

Jusbe
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2012 16:47
Paikkakunta: JKL

NG Satku vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja Jusbe »

Eli kysymys kuuluu. Kumman valitsisin viritys aihioksi? Tonnari miellyttää omaa silmää ehkä pikkusen enemmän, mutta niitä on kovin vähän myynnissä vähän ajettuja yksilöitä. Satkuja näkyy kohtuu hinnalla olevan vähemmänkin ajettuja myynnissä. Samalla T5:llähän nuo on. Sanokaa nyt mielipiteenne tähän asiaan ja äänestäkää. Ja korin osia saa vissiin satkuun paremmin?
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
Jusbe
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2012 16:47
Paikkakunta: JKL

Re: NG Satku vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja Jusbe »

No sitähän minäkin :mrgreen: Onhan tuossa vielä aikaa ettiä ennen hankintaa... Reilu vuosi.
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: NG Satku vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Ehdottomasti tonnari. Noi mistake vehkeet on alustaltaan kyllä aivan susia. Tai saa niistäkin hyvän kun jonkun touhutonnin laittaa kiinni..
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
s.koutonen
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2012 21:07
Paikkakunta: oulainen
Viesti:

Re: NG Satku vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja s.koutonen »

no kyllä se tonnari.
#5577= Samppa Koutonen Oulainen
-Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa
-99 Turbo -81, 900 Aero-90, 9-5 "Red Devil", og900 avo 4d ja 10kpl muita saabeja
- Suabbi Productions
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: NG Satku vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Tonnari jos kyseessä pelkkä harrasteauto
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
aero
-
Viestit: 8700
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: NG Satku vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja aero »

Tonnari, ehdottomasti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
dollarihymy
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: To Elo 20, 2009 18:04
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: NG Satku vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

sanoisin tonnari vaikka oma kohtaista kokemusta ei näistä tontuista oo

pari vuotta ajelin ng satkulla enkä tykänny yhtään sen ajettavuudesta
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: NG Satku vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Aika paha tulos satkun kannalta... neljä viidesosaa vastaan :D Itsekin suosittelen tonnaria.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Jusbe
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2012 16:47
Paikkakunta: JKL

Re: NG Satku vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja Jusbe »

Juu. Itseasiassa olin eilen yhden tutun NG:n kyydissä ja tuntui kyydissäkin jotenkin paljon rimpulammalta kuin esim. papan vakio cd tonttu. Eiköhän se ole tonttu mikä tulee. :)
#5749
Saab 9000CD 2.3T -90 "Airflow"
Saab 900 2.1 3d -92 puoliomisteinen
Ford Cortina mk1 -63
Skoda Octavia Scout -12
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: NG Satku vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja karg »

NG900 cabbe on ainaskin vakioalustaisena aika kamala ajettava jossain 230km/h tienoilla. Ei se näillä suomalaisilla rajoituksilla (=niitä noudattaen) mikään huono ole, mutta jos haluaa ajella kovempaa, niin tonnari on esim. paljon vakaampi ajopeli vakioalustaisenakin ainaskin omien kokemusteni mukaan.
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: NG Satku vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja TTH »

Ei tuo satku nyt omasta mielestä niin kamala ole, tosin itellä on alusta täynnä uretaania, Konin Sportit ja madallus joka nurkassa. Molempia taitaa ruoste vaivata aikalailla, jos löytyy pakasta vedetty CDE-tonnari niin semmoinen kelpaisi itellekin. CS-tonnareita näkee liikaa, musta CDE-tonnari 2.3 täyspaineisena olis aika maukas. Vielä kun etsii siihen sopivat vanteet ja alustan niin sehän menee jo edustusautosta :lol:

Mutta toisaalta taas jos NG900 kiinnostaa niin miksei sitten suoraan T5 OG9-3? Ei ruosteongelmia, nätimpi ulkonäkö ja ajettavuuden saa kyllä satkun tapaan hyväksi kun käyttää vaan aikaa (ja rahaa), clämppiä, uretaania, subframe bracea jne..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: NG Satku vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Samallalailla ne kolkitkin ruostuu kuin satkutkin. Kyllä se kolkkikin on ruma kuin rullatuoli jos ei ole sportin korisarjaa. Ruostumista vastaan taitaa olla ainut keino säännöllinen pesu ja vahaus
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: NG Satku vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Og9-3 on ilman helmojakin paljon nätimpi kun ng900.. ng-satku on varmaan rumin Saab ikinä.. Siis täysin vakiokuntosena. Rakennetut sitten erikseen
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: NG Satku vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Samaa paskaa eri paketissa :lol:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Cruor
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2003 18:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: NG Satku vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja Cruor »

Itse kanssa jättäisin tuon ng900:sen laskuista pois kokonaan kun og9-3:ia rupee saamaan jokseenkin sopivaan hintaan. Myös kilometrien tuijottelu kannattaa unohtaa, itsellä ainakin noi +300tkm ajetut ollu paremmassa kunnossa mitä on tullut niitä vähän ajettuja "helmiä" ostettua. Se, miten autoa on pidetty on kyllä 95% auton kunnosta.

Kaikkihan tässäkin sitten riippuu siitä mitä haluaa. Toi ng900/og9-3 koppa nyt varmaan on se katu-uskottavampi vaihtoehto ja ulkonäkö-tuunaajan peli, kun taas tonnari on ajajan auto. Makuasioitahan nämä on. Jos tonnari toimii omaan silmään paremmin niin valitse se ehdottomasti.
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
Vastaa Viestiin