NG Satku vai tonnari?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

Kumpi parempi virittämiseen?

NG900
13
17%
9000
62
83%
 
Ääniä yhteensä: 75

Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: NG Satku vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Cruor kirjoitti:Myös kilometrien tuijottelu kannattaa unohtaa, itsellä ainakin noi +300tkm ajetut ollu paremmassa kunnossa mitä on tullut niitä vähän ajettuja "helmiä" ostettua. Se, miten autoa on pidetty on kyllä 95% auton kunnosta.
Tämä on tosiaan totta, yleiskunnolla ja huoltohistorialla jne. on enemmän merkitystä kuin kilometreillä jos verrataan esim. 180tkm ja 300tkm ajettuja. Omista satkuista ostettaessa 180tkm ajettuun ovat edelliset omistajat tehneet kaikki pikaviritykset ja ranetukset mitä nyt yleensä voi kuvitella radion johtojen katkomisesta silikoniruostepaikkoihin, kun taas vajaa 320tkm ajettu on edelleen hyvin siistissä kunnossa, radio on kiinni alkuperäisillä liittimillä, konehuoneessa ei ole mitään virityksiä tms.

Toisaalta taas vanhempien 9-3 ostettiin 10 vuotta vanhana ja 110tkm ajettuna, ja se oli ollut uudesta asti jollakin papalla joka ei ollut radiotakaan kerinnyt asentamaan kun oli ollut niin kova kiire kolhia auton kaikki kyljet kuhmuille. Sisustan siivoamiseenkaan ei ollut aikaa riittänyt, mutta kaikki huollot oli tehty ajallaan ja 10tkm välein. Teknisesti ollut hyvin huoleton peli ottaen huomioon että maksoi ~4500 euroa kaksi vuotta sitten, ja etanolisoftauskin onnistui mukavasti ilman mitään komplikaatioita.
Cruor kirjoitti:Kaikkihan tässäkin sitten riippuu siitä mitä haluaa. Toi ng900/og9-3 koppa nyt varmaan on se katu-uskottavampi vaihtoehto ja ulkonäkö-tuunaajan peli, kun taas tonnari on ajajan auto. Makuasioitahan nämä on. Jos tonnari toimii omaan silmään paremmin niin valitse se ehdottomasti.
Tämäkin on hyvä pointti, itse ehdottomasti suosittelisin tonnaria jos jokin viritys tai vastaava on mielessä, mutta toisaalta satku/kolkki on se tyypillinen nuorisotuningauto, ja tonnari on niin "virallinen", iso ja kulmikas että voi olla hankalampi tuunata niin ettei lopputulos ole jotain naurettavan ja itkettävän välimaastosta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Jusbe
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2012 16:47
Paikkakunta: JKL

Re: NG Satku vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja Jusbe »

Kun en tykkää mistään "tuningista" silleen. Joku Viggen, Jubi, Aero yms. on hienoja mutta mikään yyberthyning jynkytynky ei kiinnosta. Saab on mun mielestä muutenkin sen tyyppinen auto, että ei siihen sovi mikään järkyttävä tuninki.

Lähinnä sopivan matala alusta, tarpeeksi tehoa ja ajettavuutta. Puskureita ja helmoja voi vaihtaa kunhan se ei mene yli.

Ja tonnari on se auto mikä tulee :mrgreen:
#5749
Saab 9000CSE -97 Terapiaprojekti
Transporter T5 käyttöauto
Cortina mk1 -63 harraste
Kimm-o
"Viggen"
Viestit: 602
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 08:39
Paikkakunta: Pori

Re: NG Satku vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja Kimm-o »

Hyvällä maulla molemmista saa ihan fiksut pelit aikaseks.
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1914
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: NG Satku vai tonnari?

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Ergonomisempi tonnarilla ajella ku satkulla. Ja onha se nätti
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Vastaa Viestiin