Sivu 1/2

NG Satku vai tonnari?

Lähetetty: Ke Tammi 09, 2013 10:28
Kirjoittaja Jusbe
Eli kysymys kuuluu. Kumman valitsisin viritys aihioksi? Tonnari miellyttää omaa silmää ehkä pikkusen enemmän, mutta niitä on kovin vähän myynnissä vähän ajettuja yksilöitä. Satkuja näkyy kohtuu hinnalla olevan vähemmänkin ajettuja myynnissä. Samalla T5:llähän nuo on. Sanokaa nyt mielipiteenne tähän asiaan ja äänestäkää. Ja korin osia saa vissiin satkuun paremmin?

Re: NG Satku vai tonnari?

Lähetetty: Ke Tammi 09, 2013 13:57
Kirjoittaja Jusbe
No sitähän minäkin :mrgreen: Onhan tuossa vielä aikaa ettiä ennen hankintaa... Reilu vuosi.

Re: NG Satku vai tonnari?

Lähetetty: Ke Tammi 09, 2013 15:30
Kirjoittaja saba90
Ehdottomasti tonnari. Noi mistake vehkeet on alustaltaan kyllä aivan susia. Tai saa niistäkin hyvän kun jonkun touhutonnin laittaa kiinni..

Re: NG Satku vai tonnari?

Lähetetty: Ke Tammi 09, 2013 16:08
Kirjoittaja s.koutonen
no kyllä se tonnari.

Re: NG Satku vai tonnari?

Lähetetty: Ke Tammi 09, 2013 18:01
Kirjoittaja 99 GL
Tonnari jos kyseessä pelkkä harrasteauto

Re: NG Satku vai tonnari?

Lähetetty: To Tammi 10, 2013 09:49
Kirjoittaja aero
Tonnari, ehdottomasti.

Re: NG Satku vai tonnari?

Lähetetty: La Tammi 12, 2013 03:58
Kirjoittaja dollarihymy
sanoisin tonnari vaikka oma kohtaista kokemusta ei näistä tontuista oo

pari vuotta ajelin ng satkulla enkä tykänny yhtään sen ajettavuudesta

Re: NG Satku vai tonnari?

Lähetetty: La Tammi 12, 2013 10:18
Kirjoittaja Rattivaihde
Aika paha tulos satkun kannalta... neljä viidesosaa vastaan :D Itsekin suosittelen tonnaria.

Re: NG Satku vai tonnari?

Lähetetty: La Tammi 12, 2013 11:01
Kirjoittaja Jusbe
Juu. Itseasiassa olin eilen yhden tutun NG:n kyydissä ja tuntui kyydissäkin jotenkin paljon rimpulammalta kuin esim. papan vakio cd tonttu. Eiköhän se ole tonttu mikä tulee. :)

Re: NG Satku vai tonnari?

Lähetetty: Su Tammi 13, 2013 17:08
Kirjoittaja karg
NG900 cabbe on ainaskin vakioalustaisena aika kamala ajettava jossain 230km/h tienoilla. Ei se näillä suomalaisilla rajoituksilla (=niitä noudattaen) mikään huono ole, mutta jos haluaa ajella kovempaa, niin tonnari on esim. paljon vakaampi ajopeli vakioalustaisenakin ainaskin omien kokemusteni mukaan.

Re: NG Satku vai tonnari?

Lähetetty: Ma Tammi 14, 2013 23:09
Kirjoittaja TTH
Ei tuo satku nyt omasta mielestä niin kamala ole, tosin itellä on alusta täynnä uretaania, Konin Sportit ja madallus joka nurkassa. Molempia taitaa ruoste vaivata aikalailla, jos löytyy pakasta vedetty CDE-tonnari niin semmoinen kelpaisi itellekin. CS-tonnareita näkee liikaa, musta CDE-tonnari 2.3 täyspaineisena olis aika maukas. Vielä kun etsii siihen sopivat vanteet ja alustan niin sehän menee jo edustusautosta :lol:

Mutta toisaalta taas jos NG900 kiinnostaa niin miksei sitten suoraan T5 OG9-3? Ei ruosteongelmia, nätimpi ulkonäkö ja ajettavuuden saa kyllä satkun tapaan hyväksi kun käyttää vaan aikaa (ja rahaa), clämppiä, uretaania, subframe bracea jne..

Re: NG Satku vai tonnari?

Lähetetty: Ti Tammi 15, 2013 17:47
Kirjoittaja saba90
Samallalailla ne kolkitkin ruostuu kuin satkutkin. Kyllä se kolkkikin on ruma kuin rullatuoli jos ei ole sportin korisarjaa. Ruostumista vastaan taitaa olla ainut keino säännöllinen pesu ja vahaus

Re: NG Satku vai tonnari?

Lähetetty: Ke Tammi 16, 2013 15:31
Kirjoittaja 99 GL
Og9-3 on ilman helmojakin paljon nätimpi kun ng900.. ng-satku on varmaan rumin Saab ikinä.. Siis täysin vakiokuntosena. Rakennetut sitten erikseen

Re: NG Satku vai tonnari?

Lähetetty: Ke Tammi 16, 2013 17:20
Kirjoittaja saba90
Samaa paskaa eri paketissa :lol:

Re: NG Satku vai tonnari?

Lähetetty: To Tammi 17, 2013 11:04
Kirjoittaja Cruor
Itse kanssa jättäisin tuon ng900:sen laskuista pois kokonaan kun og9-3:ia rupee saamaan jokseenkin sopivaan hintaan. Myös kilometrien tuijottelu kannattaa unohtaa, itsellä ainakin noi +300tkm ajetut ollu paremmassa kunnossa mitä on tullut niitä vähän ajettuja "helmiä" ostettua. Se, miten autoa on pidetty on kyllä 95% auton kunnosta.

Kaikkihan tässäkin sitten riippuu siitä mitä haluaa. Toi ng900/og9-3 koppa nyt varmaan on se katu-uskottavampi vaihtoehto ja ulkonäkö-tuunaajan peli, kun taas tonnari on ajajan auto. Makuasioitahan nämä on. Jos tonnari toimii omaan silmään paremmin niin valitse se ehdottomasti.