T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.

T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

0-50tkm
2
3%
51-99tkm
6
8%
100-199tkm
23
29%
200-249tkm
18
23%
250tkm-
29
37%
 
Ääniä yhteensä: 78

torque
"Aero"
Viestit: 412
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo/Espoo

T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja torque »

Aihe : Ollut juttua alkup. GT17 turbon kestävyydestä.

Gallupin tarkoitus hieman antaa kuvaa kuinka pitkälle tuo on kestänyt.
Oli mm. jokin huhu että vain erä näitä olisi jossa jokin valmistusvika.
Moni muu seikka tietty vaikuttaa kuinka hyvin/huonosti se kestää.
Gallupissa ei väliä onko alkuperäinen tai jälkeenpäin uusittu.
Viimeksi muokannut torque, Ti Touko 21, 2013 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp ´07
V70 2.5 FT A, ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 | 9-3 SE 2.0t A bp ´01

Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

180tkm. Koneesta sihti tukossa, parit laakerit oli finaalissa, jakopään kiristin paskana, hajoamiselta kuitenkin vältyttiin. :roll:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."

vfr
"Hölösuu"
Viestit: 1777
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja vfr »

Myydessä oli mittarissa 215tkm ja alkuperäinen garret. Käynnistäessä joskus pienen pieni sininen pöllähys. Pääsääntöisesti ajo oli pitkää matkaa ja yleensä käytin hetken tyhjäkäynnillä ennen sammutusta.
Saab OG9-5 AERO -01,Saab NG9-5 MY11, Lada 2107 MY85 isolohko.

Timppa
"Viggen"
Viestit: 565
Liittynyt: To Touko 27, 2004 11:40
Paikkakunta: Hattula

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja Timppa »

187tkm, stage ykköstä kesti jotain 10tkm. Femmasta vaihdettiin ehjänä 140tkm kohdalla mitsuun, savuttaakin männänrenkaiden takia eikä turpon.
Kauas on pitkä matka. #2587

9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower stage 1
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11 stage 1

KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1141
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Toisesta autosta vaihdettiin käynnistys pölläyttelyn tähden 270 tkm paikkeilla, toiseen väljyyden tähden vajaan 170 tkm paikkeilla. Kumpikaan ei ollut vielä hajonnut, olisi voineet kestää hyvänkin aikaa. En tiedä, onko tämä nyt loppujen lopuksi ihan mahdoton ongelma, yleensä varmaankin riittää yksi turbon vaihto auton ajovuosien aikana. Onko 200 vai 300 tkm kohdalla, saman se maksaa, eivätkä ikuisia tunnu olevan.

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5658
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja Eski »

9-5 M2007 185hv orkkisvirillä ja noin 75tkm ajettuna alkoi öljyn hävikki. Öljyt (Mobil 0W-40) vaihdettin aina 10tkm välein ja pysyivät aina tuohon saakka ylämerkissä vaihtovälin.

Eski

Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 516
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Merimasku

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja tosu »

Tuolla allekirjoituksen 2002 mallisella ysivitosella (tehdasviri 185 hp) pääsi vajaa 90 tkm, sitten alkoi öljyt vähetä vaihtojen välillä ja laitettiin uusi turbo. Öljyt vaihdettu aina 10 tkm välein, lähtö lämpimästä tallista ja yleensä ajettu vähintään 15 km suuntaansa.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt tallissa 2010 NG 9-5 Vector Hirsch A sekä taas myös 2002 9-5 Arc A "kesäauto"

Bazzet
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 19:43
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja Bazzet »

Ensimmäinen kesti 150.000 kilometriä ja toinen 75.000 kilometriä :D

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9921
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja AZP »

N. 230 tkm oli lasissa kun sauhut tuli ulos. Yllätyksekseni Turbon päiväys vastasi auton valmistusaikaa, eli taisi olla alkuperäinen. Ensimmäiset 200 tkm ajettu 1. omistajan toimesta ilman huohotinpäivitystä ilmeisesti pitkää maantieajoa. Sen jälkeen omistajan ja ajomatkojen muutos sekä huohotinpäivitys. 220 tkm kohdalla Stage 1-päivitys ja piakkoin sen jälkeen siirtymienn etanoliin.

Tarinan opetus: vanhemmalla herrasmiehellä maantieajossa Garretti kestää oikein hyvin, viritettynä pätkäajossa ei sitten niinkään.

Vaihtui käytettyyn Mitsuun, eiköhän sillä ajele yhtä kauan kuin tuolla korilla muutenkin.

tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Täyttä varmuutta ei ole mutta ehkä oli alkuperäinen kun hajosi.
255068 km mittarissa. Nyt on Mitsu kiinni. 8)
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 279tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.

McStadey
"Hirsch"
Viestit: 805
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja McStadey »

222500 meni täysin varoittamatta.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: VW Touran 1.4TSI DSG MY16

Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 19737
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

315tkm eikä ollu edes loppu vielä , tiivisteet rupes falskaamaan.
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

henkkaw10
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 18:15
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Viesti Kirjoittaja henkkaw10 »

244000 km kesti alkuperäinen GT17. Turbossa oli päiväys 02/06, eli tehtaalla laitettu turbo oli tuon 12 vuotta ja 244000km vanha. noin 20 tkm kesti stage1 tehot.
Siipiakseli heilui vähintään sentin puolelta toiselle ja savutus oli luokkaa älytön.
Saab 95 2.3t autom.-06

Vastaa Viestiin