T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?
T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?
Aihe : Ollut juttua alkup. GT17 turbon kestävyydestä.
Gallupin tarkoitus hieman antaa kuvaa kuinka pitkälle tuo on kestänyt.
Oli mm. jokin huhu että vain erä näitä olisi jossa jokin valmistusvika.
Moni muu seikka tietty vaikuttaa kuinka hyvin/huonosti se kestää.
Gallupissa ei väliä onko alkuperäinen tai jälkeenpäin uusittu.
Gallupin tarkoitus hieman antaa kuvaa kuinka pitkälle tuo on kestänyt.
Oli mm. jokin huhu että vain erä näitä olisi jossa jokin valmistusvika.
Moni muu seikka tietty vaikuttaa kuinka hyvin/huonosti se kestää.
Gallupissa ei väliä onko alkuperäinen tai jälkeenpäin uusittu.
Viimeksi muokannut torque, Ti Touko 21, 2013 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?
180tkm. Koneesta sihti tukossa, parit laakerit oli finaalissa, jakopään kiristin paskana, hajoamiselta kuitenkin vältyttiin.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?
Myydessä oli mittarissa 215tkm ja alkuperäinen garret. Käynnistäessä joskus pienen pieni sininen pöllähys. Pääsääntöisesti ajo oli pitkää matkaa ja yleensä käytin hetken tyhjäkäynnillä ennen sammutusta.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?
187tkm, stage ykköstä kesti jotain 10tkm. Femmasta vaihdettiin ehjänä 140tkm kohdalla mitsuun, savuttaakin männänrenkaiden takia eikä turpon.
Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?
Toisesta autosta vaihdettiin käynnistys pölläyttelyn tähden 270 tkm paikkeilla, toiseen väljyyden tähden vajaan 170 tkm paikkeilla. Kumpikaan ei ollut vielä hajonnut, olisi voineet kestää hyvänkin aikaa. En tiedä, onko tämä nyt loppujen lopuksi ihan mahdoton ongelma, yleensä varmaankin riittää yksi turbon vaihto auton ajovuosien aikana. Onko 200 vai 300 tkm kohdalla, saman se maksaa, eivätkä ikuisia tunnu olevan.
Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?
9-5 M2007 185hv orkkisvirillä ja noin 75tkm ajettuna alkoi öljyn hävikki. Öljyt (Mobil 0W-40) vaihdettin aina 10tkm välein ja pysyivät aina tuohon saakka ylämerkissä vaihtovälin.
Eski
Eski
Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?
Tuolla allekirjoituksen 2002 mallisella ysivitosella (tehdasviri 185 hp) pääsi vajaa 90 tkm, sitten alkoi öljyt vähetä vaihtojen välillä ja laitettiin uusi turbo. Öljyt vaihdettu aina 10 tkm välein, lähtö lämpimästä tallista ja yleensä ajettu vähintään 15 km suuntaansa.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?
Ensimmäinen kesti 150.000 kilometriä ja toinen 75.000 kilometriä
Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?
N. 230 tkm oli lasissa kun sauhut tuli ulos. Yllätyksekseni Turbon päiväys vastasi auton valmistusaikaa, eli taisi olla alkuperäinen. Ensimmäiset 200 tkm ajettu 1. omistajan toimesta ilman huohotinpäivitystä ilmeisesti pitkää maantieajoa. Sen jälkeen omistajan ja ajomatkojen muutos sekä huohotinpäivitys. 220 tkm kohdalla Stage 1-päivitys ja piakkoin sen jälkeen siirtymienn etanoliin.
Tarinan opetus: vanhemmalla herrasmiehellä maantieajossa Garretti kestää oikein hyvin, viritettynä pätkäajossa ei sitten niinkään.
Vaihtui käytettyyn Mitsuun, eiköhän sillä ajele yhtä kauan kuin tuolla korilla muutenkin.
Tarinan opetus: vanhemmalla herrasmiehellä maantieajossa Garretti kestää oikein hyvin, viritettynä pätkäajossa ei sitten niinkään.
Vaihtui käytettyyn Mitsuun, eiköhän sillä ajele yhtä kauan kuin tuolla korilla muutenkin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?
Täyttä varmuutta ei ole mutta ehkä oli alkuperäinen kun hajosi.
255068 km mittarissa. Nyt on Mitsu kiinni.
255068 km mittarissa. Nyt on Mitsu kiinni.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?
222500 meni täysin varoittamatta.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24000
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?
315tkm eikä ollu edes loppu vielä , tiivisteet rupes falskaamaan.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?
244000 km kesti alkuperäinen GT17. Turbossa oli päiväys 02/06, eli tehtaalla laitettu turbo oli tuon 12 vuotta ja 244000km vanha. noin 20 tkm kesti stage1 tehot.
Siipiakseli heilui vähintään sentin puolelta toiselle ja savutus oli luokkaa älytön.
Siipiakseli heilui vähintään sentin puolelta toiselle ja savutus oli luokkaa älytön.
Saab 95 2.3t autom.-06