Sivu 1/1

T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Lähetetty: La Huhti 27, 2013 11:47
Kirjoittaja torque
Aihe : Ollut juttua alkup. GT17 turbon kestävyydestä.

Gallupin tarkoitus hieman antaa kuvaa kuinka pitkälle tuo on kestänyt.
Oli mm. jokin huhu että vain erä näitä olisi jossa jokin valmistusvika.
Moni muu seikka tietty vaikuttaa kuinka hyvin/huonosti se kestää.
Gallupissa ei väliä onko alkuperäinen tai jälkeenpäin uusittu.

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Lähetetty: La Huhti 27, 2013 16:18
Kirjoittaja Money For Nothing
180tkm. Koneesta sihti tukossa, parit laakerit oli finaalissa, jakopään kiristin paskana, hajoamiselta kuitenkin vältyttiin. :roll:

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Lähetetty: La Huhti 27, 2013 18:34
Kirjoittaja vfr
Myydessä oli mittarissa 215tkm ja alkuperäinen garret. Käynnistäessä joskus pienen pieni sininen pöllähys. Pääsääntöisesti ajo oli pitkää matkaa ja yleensä käytin hetken tyhjäkäynnillä ennen sammutusta.

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Lähetetty: Ke Touko 01, 2013 20:38
Kirjoittaja Timppa
187tkm, stage ykköstä kesti jotain 10tkm. Femmasta vaihdettiin ehjänä 140tkm kohdalla mitsuun, savuttaakin männänrenkaiden takia eikä turpon.

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Lähetetty: To Touko 02, 2013 19:41
Kirjoittaja KN/Lieto
Toisesta autosta vaihdettiin käynnistys pölläyttelyn tähden 270 tkm paikkeilla, toiseen väljyyden tähden vajaan 170 tkm paikkeilla. Kumpikaan ei ollut vielä hajonnut, olisi voineet kestää hyvänkin aikaa. En tiedä, onko tämä nyt loppujen lopuksi ihan mahdoton ongelma, yleensä varmaankin riittää yksi turbon vaihto auton ajovuosien aikana. Onko 200 vai 300 tkm kohdalla, saman se maksaa, eivätkä ikuisia tunnu olevan.

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Lähetetty: Ma Touko 20, 2013 09:13
Kirjoittaja Eski
9-5 M2007 185hv orkkisvirillä ja noin 75tkm ajettuna alkoi öljyn hävikki. Öljyt (Mobil 0W-40) vaihdettin aina 10tkm välein ja pysyivät aina tuohon saakka ylämerkissä vaihtovälin.

Eski

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Lähetetty: Ma Touko 20, 2013 20:57
Kirjoittaja tosu
Tuolla allekirjoituksen 2002 mallisella ysivitosella (tehdasviri 185 hp) pääsi vajaa 90 tkm, sitten alkoi öljyt vähetä vaihtojen välillä ja laitettiin uusi turbo. Öljyt vaihdettu aina 10 tkm välein, lähtö lämpimästä tallista ja yleensä ajettu vähintään 15 km suuntaansa.

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Lähetetty: Ti Touko 21, 2013 19:23
Kirjoittaja Bazzet
Ensimmäinen kesti 150.000 kilometriä ja toinen 75.000 kilometriä :D

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Lähetetty: Ke Kesä 05, 2013 12:17
Kirjoittaja AZP
N. 230 tkm oli lasissa kun sauhut tuli ulos. Yllätyksekseni Turbon päiväys vastasi auton valmistusaikaa, eli taisi olla alkuperäinen. Ensimmäiset 200 tkm ajettu 1. omistajan toimesta ilman huohotinpäivitystä ilmeisesti pitkää maantieajoa. Sen jälkeen omistajan ja ajomatkojen muutos sekä huohotinpäivitys. 220 tkm kohdalla Stage 1-päivitys ja piakkoin sen jälkeen siirtymienn etanoliin.

Tarinan opetus: vanhemmalla herrasmiehellä maantieajossa Garretti kestää oikein hyvin, viritettynä pätkäajossa ei sitten niinkään.

Vaihtui käytettyyn Mitsuun, eiköhän sillä ajele yhtä kauan kuin tuolla korilla muutenkin.

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Lähetetty: Ma Kesä 17, 2013 10:32
Kirjoittaja tUrpoEinari
Täyttä varmuutta ei ole mutta ehkä oli alkuperäinen kun hajosi.
255068 km mittarissa. Nyt on Mitsu kiinni. 8)

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Lähetetty: Su Elo 16, 2015 13:29
Kirjoittaja McStadey
222500 meni täysin varoittamatta.

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Lähetetty: Su Elo 16, 2015 13:39
Kirjoittaja nalleolut
315tkm eikä ollu edes loppu vielä , tiivisteet rupes falskaamaan.

Re: T7 + GT17 Turbo, kuinka pitkälle Garretti pääsi ?

Lähetetty: Ma Kesä 18, 2018 00:33
Kirjoittaja henkkaw10
244000 km kesti alkuperäinen GT17. Turbossa oli päiväys 02/06, eli tehtaalla laitettu turbo oli tuon 12 vuotta ja 244000km vanha. noin 20 tkm kesti stage1 tehot.
Siipiakseli heilui vähintään sentin puolelta toiselle ja savutus oli luokkaa älytön.