Ennakko-odotus on sellainen, että turbolla ajavat vastaavat ylemmän, vaparilla ajavat alemman.

Niin no. Tuohan on suorastaan tykki verrattuna siihen että itsellä on tullut joskus taitettua matkaa autolla jossa 60hv ja omapaino 970 kg. Sillä ei ihan jokapaikassa ohitellakaan esim. rekkoja satkun alueella. Kyllä minä olen sen tehokkaan auton kannalla vaikkei itelläkään ole nykyään 150 heppaa enempää pirssissä. Mutta missä on se normaali- ja suuritehoisen raja?Jimo kirjoitti:Vaikka vanhassa uskollisessa onkin paperilla "vain" 100 hevosvoimaa, niin en kaipaa enempää.
Erittäin tuttu tunneJP_Vette kirjoitti:Ja usein tulee jälkiviisaita ajatuksia, et "tohonki olis kyl ehtiny" mut kaippa se on ihan ok vrt. nokkakolari![]()
Jaahas, mulla onkin siis suuritehoinen käyttöauto.Jimo kirjoitti: Oma näkemykseni on tällä hetkellä se, että henkilöauto on suuritehoinen, kun ollaan 130-140 hevosvoiman tienoilla. Eli jos joku tykkää puhua kilowateista, niin sitten 100 sellaisen kieppeillä.