Pitkät valot päälle ennen vai jälkeen kohtaamisen.
Re: Pitkät valot päälle ennen vai jälkeen kohtaamisen.
Hyvä muuten et matkasta huomautit, tuo 100-200m on mun näppäilyvirhe eli piti olla kirjotettu 50-100m. Jatkos pitää lukea toiseenkin kertaan ennen lähettämistä.
CS 2.3T manuaali -93 (t5.2 t7mod customsofta penkissä tehty by vesa67) , Volvo S40 2.0T (0,65bar) -00 , Jäsen # 2986 puh: 0405033979
Emännällä S60T5 -01 Jeesiä: icarsoft vol2 volvo -96 ja Saab -98 eteenpäin obd-lukija viantsintään
Emännällä S60T5 -01 Jeesiä: icarsoft vol2 volvo -96 ja Saab -98 eteenpäin obd-lukija viantsintään
Re: Pitkät valot päälle ennen vai jälkeen kohtaamisen.
...ja sen riskin suuruus, että se hirvi juuri tuolloin loikkaisi eteenKumiukko kirjoitti:...Kohtaamisen jälkeen tuleva pimeä hetki on todettu olevan juuri se hetki, kun et näe sitä hirveä...

Eli pitkät päälle vasta vierellä.
Pasi #1047
Utan SAAB Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Opel on pop él Astra 1.4T automatic
Utan SAAB Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Opel on pop él Astra 1.4T automatic
Re: Pitkät valot päälle ennen vai jälkeen kohtaamisen.
Entäs sitten moottoritiellä, posotatteko aina pitkät päällä, oli vastaantulijoita tai ei, vai kuinka?
Itse vaihdan lähivaloille.
Itse vaihdan lähivaloille.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1139
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Pitkät valot päälle ennen vai jälkeen kohtaamisen.
Riippuu tilanteesta.
Ulkokurvin puolella ollessa voi hyvin pitää pitkät päällä. Suorallakin monesti, riippuen valojen tehosta ja kuvion leveydestä. Lisävalojen kanssa ei kärsi pitää suoralla, monella autolla normivaloilla kyllä.
Sisäkurvin puolella aina lyhkäsillä.
Ulkokurvin puolella ollessa voi hyvin pitää pitkät päällä. Suorallakin monesti, riippuen valojen tehosta ja kuvion leveydestä. Lisävalojen kanssa ei kärsi pitää suoralla, monella autolla normivaloilla kyllä.
Sisäkurvin puolella aina lyhkäsillä.
-
- "Aero"
- Viestit: 398
- Liittynyt: Ma Kesä 23, 2014 22:07
- Paikkakunta: Raceborg(Karjaan Tasavalta)
Re: Pitkät valot päälle ennen vai jälkeen kohtaamisen.
Liikkeelle lähtiessä 

9.3 SS TURBO X,Chevrolet Captiva 2,2 TURBO-D AWD 2012,Kia Cerato 2,0 -06,EX:9,3 ss 1,9tid -08,pöö406,Escort 1,6 "Cosworth",Liftbackki-Korola ,Aprilia,Suzuki
Re: Pitkät valot päälle ennen vai jälkeen kohtaamisen.
Kohdalla vasta vaihdan. Pattiin ottaa nuo jotaka vaihtavat seukinnin ennen kontaamista. Se on kuitenkin 100km/h vauhdissa 60 metriä eli kyllä sattuu iirikseen se. Turhaa on opettaa ajokoulussa, että ennakoivasti vaihdetaan pitkät, kun porukka ei tajua mitä se oikeasti tarkoittaa...
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Pitkät valot päälle ennen vai jälkeen kohtaamisen.
Eka postaus tänne
Nyt iltojen pimetessä oli pakko tulla vilkaisemaan, että miten muut saabikuskit valojaan käyttelevät ja katsomaan, onko porukka samoilla linjoilla. Eli vierellä vasta pitkät päälle on meikäläisen tapa. 


Re: Pitkät valot päälle ennen vai jälkeen kohtaamisen.
Ehdottomasti vierellä (mieluummin siinä peräkontin kohdilla).
Onneksi muissa autoilijoissa ei ilmeisesti ole pitkien väärinkäyttäjiä yhtä isolla prosentilla kuin saabisteissa.
Muutenhan sitä joutuis ajelemaan pupillit soikeena jatkuvasti
Onneksi muissa autoilijoissa ei ilmeisesti ole pitkien väärinkäyttäjiä yhtä isolla prosentilla kuin saabisteissa.
Muutenhan sitä joutuis ajelemaan pupillit soikeena jatkuvasti

# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Pitkät valot päälle ennen vai jälkeen kohtaamisen.
Pakko kommentoida kokemus muualta maailmasta: Intiassa pitävät pimeällä lyhyitä päällä, PAITSI jos joku tulee vastaan, jolloin molemmilla rävähtää pitkät päälle
Siellä logiikka toimii eri tavalla kuin Suomessa.

Siellä logiikka toimii eri tavalla kuin Suomessa.
2.3Aero 9000 -96
ex 2.0Aero 9-3 -00
ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.0Aero 9-3 -00
ex 2.0t 9-3 -02
#7314