Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188 Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja masas » Ke Tammi 19, 2005 15:27
normaali kiihdytyksellä liikennevaloista ,mitkä on moottorin kierrokset kun vaihdetaan isommalle ?
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880 Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola
Viesti
Kirjoittaja tevisu » Ke Tammi 19, 2005 15:35
Nyt täytyy sanoa, että koskaan en ole kiekkamittaria tuossa tilanteessa katsellut.
andelin
"Saabisti"
Viestit: 198 Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:09
Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja andelin » Ke Tammi 19, 2005 15:42
Kun vääntöä löytyy riittävästi alhaalla, niin harvoin tarvitsee käyttää yli 3000 kierroksia...
Sitten olisikin aivan eri asia, jos pellin alta löytyisi pääkallon kokoinen ahdin. Kierroksia olisi aina vähintään 4000 r/min
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715 Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja Rommitommi » Ke Tammi 19, 2005 15:49
Harvoin yli kolmentonnin menee normaaleissa lähdöissä
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436 Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Turbo16 » Ke Tammi 19, 2005 16:11
Yleensä siinä 3000rpm kohtaalla vaihdan, oli sitten T16 alla tai i16. Jospi tulee kiiru niin 4000rpm häämöttää
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Siriam
"Viggen"
Viestit: 511 Liittynyt: La Kesä 05, 2004 14:19
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Siriam » Ke Tammi 19, 2005 16:34
Ku ois ees kiekkamittari.
Ensimmäinen Saab: 900i 2.0L -89
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150 Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja pade » Ke Tammi 19, 2005 16:53
Rommitommi kirjoitti: Harvoin yli kolmentonnin menee normaaleissa lähdöissä
Sama täällä =P
9000CD23T
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571 Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja 9000CD23T » Ke Tammi 19, 2005 17:53
Missä se tomaatti nyt sitten vaihtaa kahdessa tuhanessako..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334 Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Mäksä » Ke Tammi 19, 2005 18:53
mun normaalikiihdytys valoista on hieman alle täyttä kiihdtytystä ja sillon tomaatti vaihtaa siinä 4500-5000rpm
jos joku kyydissä niin 2500-3000kierrosta koska sillon vaihtaa näteimmin
BMW 525iA Touring Executive
Nomadd
"Ruisku"
Viestit: 115 Liittynyt: To Marras 11, 2004 10:35
Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Nomadd » Ke Tammi 19, 2005 20:09
Vähän riippu kuka siinä rinnalla on...eli alkaako haastaan(tosi aikusmaista):oops: ...mut normaalisti tuossa 3000 pinnassa
Eiks jee...
Lappari
"Kaasari"
Viestit: 20 Liittynyt: Ti Tammi 11, 2005 20:41
Paikkakunta: Oulu / Ylivieska
Viesti
Kirjoittaja Lappari » Ke Tammi 19, 2005 21:03
Yleensä vähän päälle 3000. Riippuu tilanteesta joskus alle ja joskus yli...
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733 Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja SledgeHammer » Ke Tammi 19, 2005 22:07
enpä ole pahemmin katsellut
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
turbo-s
"Tuplakaasari"
Viestit: 99 Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 20:40
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti
Kirjoittaja turbo-s » To Tammi 20, 2005 01:05
Eiköhän se kolmetonnia ole aikas liki
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477 Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja hakuba2 » To Tammi 20, 2005 01:09
Nomadd kirjoitti: Vähän riippu kuka siinä rinnalla on...eli alkaako haastaan(tosi aikusmaista):oops: ...mut normaalisti tuossa 3000 pinnassa
Aika samoilla linjoilla. Jos tarve vaatii, niin sit kiihdytellään kunnolla. Mut piti tänään oikeen katto, niin kyllä sitä tulee vaistomaisesti vaihdettuu vajaassa kolmessatonnissa..
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Gouldenwind
"Hirsch"
Viestit: 906 Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
Paikkakunta: PORI
Viesti
Kirjoittaja Gouldenwind » To Tammi 20, 2005 01:14
Nomadd kirjoitti: Vähän riippu kuka siinä rinnalla on...eli alkaako haastaan(tosi aikusmaista):oops: ...mut normaalisti tuossa 3000 pinnassa
Vähän samaa vikaa. Silloin se bensa ei maksa kun viereen tulee leuhuttaan joku saksalaisella
..
Tänääkin ihmiset varmaan katto kun valoissa oli rinnalla joku liikemies mossellaan niin meikä rääkkää vanhustaan kansipahvi SAVUTEN!! mulle kun ei tarvii nokkaa nostella ja vierustoverin osoitella..