Sivu 1/3

Oletko vaihtanut autoosi moottorin?

Lähetetty: To Helmi 17, 2005 08:55
Kirjoittaja Hessu
No niin, tuli mieleen kun keväällä joutunee taas turaamaan jotain tuon käyttöharrastepelin konehuoneessa, niin eipä ole ihan eka kerta enää jos koneen vaihdan. Montako kertaa itse kukin on kunnolla likastanut kätensä koneenvaihto-operaatiossa, joko pois nosto korjausta varten tai toinen suoraan tilalle?

Kone pois ja paikoilleen = 1 kerta.

Lähetetty: To Helmi 17, 2005 09:17
Kirjoittaja Reetu
Kyllä on jäänyt tekemättä kokonaan. Sivusta seurannut kyllä.

Lähetetty: To Helmi 17, 2005 09:19
Kirjoittaja Ansis
Nuorempana V***o 242.een vaihtui nopeimmillaan 142 kone kahdessa ja puolessa tunnissa. Siihen sisältyi molempien koneiden irroitus ja korvakkeiden, kaasareiden jne vaihto moottoriin. Eikä silloin ollut edes paineilmatyökaluja, joten varmaan oli tullut harjoiteltua aiemmin :evil:

Sittemmin on tullut vaihdettua muutama erimerkkinen tekniikka erimerkkisiin koreihin esim. Bedford Bliz- Toyota TD, Samara- Lancia Delta HF jne.

Lähetetty: To Helmi 17, 2005 12:13
Kirjoittaja peinu
Kutvosesta piti vaihtaa kun tuli tasapaino-onkelma.

Lähetetty: To Helmi 17, 2005 12:21
Kirjoittaja 9000CD23T
SAABiin en ole koskaan vaihtanut moottoria, muihin kyllä.
mm..Fiat Ritmo 75, Ford Escort 1100, Opel Kadett 1100 B-junior,
Datsun 1600. näistä kaikista kone hajosi, liekkö sitten ajotavassa vika..?
Fiiatillakin oli vauhtia 123km/h ja kakkonen silmässä, ( piti kokeilla paljonko se mylly kiertää ) kiertäähän se ja kiertokanki poikki ja lohkosta
läpi molemmalta puolelta.... :oops:

Lähetetty: To Helmi 17, 2005 12:25
Kirjoittaja 900turbo3d
Vanhasta välikoppa Eskosta tuli savut pihalle, alakerta solmussa, niin siihen joutu vaihtamaan koneen. Sitten satkuun oon kansa vaihtanu koneen, ja sitten edelliseen käyttömobiiliini f**t uunoon. Kesällä jatketaan. Tontusta kone pois, ja 99 kone pois, sitä en vielä tiedä mitä tilalle :twisted:

Lähetetty: To Helmi 17, 2005 12:27
Kirjoittaja 9000CD23T
Tästähän on ollut jo juttua, mutta laita tällainen pata...
http://www.saunalahti.fi/~rjh/saabv8.htm

Lähetetty: To Helmi 17, 2005 12:33
Kirjoittaja 900turbo3d
Taidan tyytyä ihan neljään sylinteriin per auto :oops:

Lähetetty: To Helmi 17, 2005 13:30
Kirjoittaja ankeskit
Datsun 120Y:hyn kerran vakiokoneen, Corollaan siihen ei-ihan-suoraan-sopivan turbokoneen kerran.

Saappi on sitten sitä varten, että siihen ei tarttis koneita lähteä vaihtelemaan, eikä muutakaan joutavaa ropeltamaan :wink:

--
antti

Lähetetty: To Helmi 17, 2005 13:31
Kirjoittaja Hessu
Mitähän ne autot ovatkaan olleet... Taitaa löytyä ainakin:

Ford Capri, Fiesta, Taunus, Sierra, Scorpio, Granada, Transit. Audi 80, 100. Subaru Leone, Volvo Amazon, Saab 900, Wartburg 353W. Muutamiin jopa useamman kerran :)

Lähetetty: To Helmi 17, 2005 16:36
Kirjoittaja Subonaattori
Kyllähän tuo operaatio on usempaan kymmeneen kertaan tehty. Jokkisautostakin 4-kertaa illan aikana...Oli vähän kytkin ja vaihdeaski harmia.

Lähetetty: To Helmi 17, 2005 16:57
Kirjoittaja pade
Never...

Lähetetty: To Helmi 17, 2005 17:18
Kirjoittaja Turbo16
Vastasin, että 1 kerta. Mutta muistinkin, että olenhan minä kuupan koneen ottanut parikin kertaa pois.

Nyt on siis se ensimmäinen kerta kun OG900 motti lähti irti, odottaa vieläkin tallin lattialla, koria johon se pääsisi istumaan :?

OT: nyt tuli hankittua se E-16 -hylsy, menenpäs irrattamaan kantta :lol:

Lähetetty: To Helmi 17, 2005 19:39
Kirjoittaja Milli
Ei ole ollut vielä tarvis.. :oops: Mut saa nähdä milloin on.. :?

Lähetetty: To Helmi 17, 2005 19:55
Kirjoittaja Suabisti
2-kertaa on 8-venttiilinen ruisku nostettu.