Kuinka moni on käräyttänyt rattijuopon?

Saabeihin ja autoiluun liittyvät äänestykset kuuluvat tänne.
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Kuinka moni on käräyttänyt rattijuopon?

Viesti Kirjoittaja haffu »

vmt kirjoitti:Eikö se paikantaminen pitäis nykyään onnistua häken päästäkin ilman että soittaja on asennellut yhtään mitään appeja puhelimeen?
Ainoastaan jos on henkeen ja terveyteen kohdistuva uhka, saavat paikantaa puhelun. Ja sekin tapahtuu vain saamalla tiedot mihin tukipisteisiin puhelin on yhteydessä. Näiden perusteella saadaan sitten sijainti, jonka halkaisija voi olla myös kohtalaisen iso = useita neliökilometrejä. Tämän vuoksi yleensä ne etsintäoperaatiotkin on laajoja, kun on saatu puhelin paikannettua jollekin alueelle.

Ja mikäli yhyttää rattijuopon ja uskoo pystyvänsä kiinni-ottoon on siihen ihan laillinen oikeus. Saattaa hieman nopeuttaa poliisin paikalle tuloa mikäli sanoo, että on ottanut henkilön kiinni. 8)
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
anttimak
"Turbo"
Viestit: 268
Liittynyt: To Elo 11, 2011 07:43
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Kuinka moni on käräyttänyt rattijuopon?

Viesti Kirjoittaja anttimak »

Olikohan se vuotta 2008 kun ajelin Oulussa ihan taajama-alueella (kaakkurista hiiroseen, kiilakiventietä) ja takanani oli nuhjuinen vectra joka ajoi turhan lähellä takapuskuria ja näytti siltä että on kiire päästä ohi (tiellä ei oikein ole järkevää ohittaa ja nopeuskin 50kmh) . Noh, olin siinä valppaana ottamaan tämän ohituksen vastaan minä hetkenä hyvänsä kunnes kuski teki ratkaisun: lähti ohittamaan minua oikealta niin että koko auto oli ojanpuolella! Onneksi vastaan ei tullut ketään joten sain ajettua kaistaviivanpäälle että tämä idiootti pääsi tielle. Siinä hetken ajelin perässä suu auki että mitähän helv... kunnes auto alkoi seilaamaan sen verran että ei ollut enää epäilyksiä kuskin ajokunnosta. Soitto hätäkeskukseen ja n.2min päästä poliisi soitti ja käski minun pysyä kuljettajan kannoilla ja pitää heidät kartalla. Siinä ajelin poikkimaantien ja valtatie 22:n valoristeykseen asti jossa uskoin kuskin pysähtyvän, koska paloi punainen.. ei vaan hän paineli häikäilemättä päin punaisia ja kuin ihmeen kaupalla pääsi valtatien yli. Minä jäin tietenkin punaisiin ja kerroin poliiseille että nyt homma on teidän vastuulla, olivat kuulemma pillitpäällä tulossa kaukovainiolla (n.3km päässä). Koskaan en saanut tietää oliko kuski jäänyt kiinni ja mitä kuskin verestä löytyi.
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
teermet
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 08:11
Paikkakunta: E-Suomi

Re: Kuinka moni on käräyttänyt rattijuopon?

Viesti Kirjoittaja teermet »

Päivitystä: Mikkelin poliisi soitti loppusyksyllä 2015 ja kyseli tilanteesta. Kyseessä on törkeä ratti, minkä edelläni ajanut on tunnustanut. Käräjille ei tarvitse mennä, koska rikkeestä tehdään kansliapäätös. Jos silloin olisi ollut käytössä autokamera, olisin antanut muistikortin poliisille. Nyt tuomiota ei välttämättä tule kuin ratista (ei liikenteen vaarantamisesta tai törkeästä sellaisesta), vaikka edelläni ajanut autoilija seilasi pari kertaa oikealle kaartuvassa mutkassa yli puolen auton leveyden verran keltaisen viivan yli.
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Re: Kuinka moni on käräyttänyt rattijuopon?

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Ei ainoastaan käräyttänyt vaan kiinniottanut...
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Kuinka moni on käräyttänyt rattijuopon?

Viesti Kirjoittaja AZP »

Olitko Saabilla? :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
teermet
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 08:11
Paikkakunta: E-Suomi

Re: Kuinka moni on käräyttänyt rattijuopon?

Viesti Kirjoittaja teermet »

Farkku-Aerollahan minä.
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Re: Kuinka moni on käräyttänyt rattijuopon?

Viesti Kirjoittaja Ransu »

AZP kirjoitti:Olitko Saabilla? :mrgreen:

Olin Saabilla mutten tuolla... :D
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Kuinka moni on käräyttänyt rattijuopon?

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

^Tuli kyllä itelläki sama heti mieleen :D
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kuinka moni on käräyttänyt rattijuopon?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

"olisin ajanut perässä hälytysvilkut päällä" itsekin luulin hetken et sillä toisella suapilla..varmaan tarkoitettiin et hätävilkut päällä.. :roll:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin