Sivu 1/1
"Huijarin" nimen paljastus vol.2
Lähetetty: To Helmi 24, 2005 17:06
Kirjoittaja Aksu900
Eli gallupin paikka kun tähän mennessä yleisestä käytännöstä ei ole sovittu.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=16549
Saako mielestäsi kyseisenlaisessa tapahtumassa tai muussa vastaavassa kaupankäyntitapahtumassa jossa koet itsellesi tehdyn vääryyttä, julkaista toisen osapuolen nimimerkin tai nimen, perustelut?
Eka yritys meni v*tuiks niin tässä toinen, toivottavasti kalluppiki pelaa tällä kertaa.
Lähetetty: To Helmi 24, 2005 17:17
Kirjoittaja samsikki
Saa, mutta ensin pitää kyllä olla melke hyvät perusteet ruveta ko. henkilöä huijariksi syyttelemään. Itsellä ei ole ollut tapana parin päivän viivästymisten takia vielä herneitä vetää nenään, mutta jos ruvetaan puhumaan viikoista tai kuukausista niin silloin olisi jo aika harkita huijarin nimen paljastamista.
Muutenkin kauppoja tehdessä tulisi vaihtaa ne puhelinnumerot vähintään, että voi ihan soittamalla ottaa yhteyttä myyjään/ostajaan!
Lähetetty: To Helmi 24, 2005 18:04
Kirjoittaja V-M
Jep, juurikin näin. Tähän asti on kaikki mennyt kohtuudella ja sovitellen tavaran ostot (siis yleensä on ollut ettei tavara vastannut kuvausta tms.) Mutta Tuo mainittu volvolandia malli vois toimia. Hieman karsastan tuota huijari sanaa mutta vain sen takia että se leimaa järjestelmälliseen toimintaan joka tietty pitääkin kertoa. Mutta kun muistaa että ihmisillä on erilaisia tulkintoja tavarasta ja sen kunnosta jne... ja kaikkea ei aina kirjoiteta auki. Mutta kannatan kyllä asiaa. Hyvä notes tuohon pitää laittaa. Itse ostan ja myyn vain niin että maksan tavaran tilille ennakoon ostaessa ja myydessä vaadin että maksu on tilillä tai kädessä. Hyvin on toiminut. kop kop. Vain kerran on tullut ohari mutta sitä on jo yli 10v aikaa vaikka kauppaa teen n.1-2 kauppaa/viikko tahdilla viimeisen 5v ajan. Mutta juurikin pitää alkaa yhdestä tavarasta soitteleen kun oli hieman vikaa
V-M
Lähetetty: To Helmi 24, 2005 18:44
Kirjoittaja Myrkky
Ehdottomasti saa ja pitääkin, mutta ei kevyin perustein.
Minullakin on joskus saattanut jonkun tavaran toimitus kestää, mutta silloin on ollut sovittunakin että kiirettä ei ole ja tavara on toimitettu silloin kun luvattu.(kuten esim. eräs etuspoikka)
Nyt avautumisen päätteeksi sopiikin toivoa, että en ole unohtanut mitään/muuten tyrinyt, ettei minun nimimerkki pomppaa heti listan kärkeen..

Lähetetty: To Helmi 24, 2005 19:01
Kirjoittaja potkuhousu
Tässä kohtaa sanon heti että kylmät faktat ilman tunteiden vuodatusta ajavat asiaa paremmin kuin ihmisten haukkuminen. Mielestäni olisi parasta edetä siten että ottavat ylläpitoon yhteyttä eli minä (potkuhousu) tai Vigge. Me olemme mielellämme auttamassa asiassa.
Monet erimielisyydet ja väärinkäsitykset on oikaistu ihan muutamilla meileillä.
EDIT: ja vielä lisään että me näemme admin puolelta mistä ip numeroista ihmiset ottaat yhteyttä joka helpottaa ihmisten jäljitystä.
Lähetetty: To Helmi 24, 2005 22:37
Kirjoittaja vanha
potkuhousu kirjoitti:Tässä kohtaa sanon heti että kylmät faktat ilman tunteiden vuodatusta ajavat asiaa paremmin kuin ihmisten haukkuminen. Mielestäni olisi parasta edetä siten että ottavat ylläpitoon yhteyttä eli minä (potkuhousu) tai Vigge. Me olemme mielellämme auttamassa asiassa.
Monet erimielisyydet ja väärinkäsitykset on oikaistu ihan muutamilla meileillä.
EDIT: ja vielä lisään että me näemme admin puolelta mistä ip numeroista ihmiset ottaat yhteyttä joka helpottaa ihmisten jäljitystä.
Tämä lienee se oikea tapa. Ensin tutkitaan ja jos ei touhu(huijaus tms foorumin väärinkäyttö) lopu -> bannaus ja tietojen julkistus, eikä välttämättä vain nimimerkin vaan laajempikin tunnistetietojen julkaisu. Uusia nimimerkkejä kun helppo rekisteröidä..... Tosin ylläpidolla lienee homma hanskassa, joten en heitä ala neuvomaan

Lähetetty: To Helmi 24, 2005 22:47
Kirjoittaja Psychocowboy
Olen täysin samaa mieltä että epäluotettavat ostajat ja myyjät on saatava kuriin. Mutta kaikessa on aina kaksi osapuolta, jolloin tarvitaan paikalle "raitapaita" tuomitsemaan(ylläpito?). Kuka on halukas ottamaan moista roolia itselleen?
On kokemusta vastaavista ongelmista kun on töissä yliopistolla jolla on myös samankaltaisia myyntifoorumeita. On usein mennyt toistensa syyttelyksi, josta ei hyödy kukaan. Toivotaan ettei mitään "mustaa listaa" tarvitse ottaa käyttöön.
Lähetetty: Pe Helmi 25, 2005 06:43
Kirjoittaja Tomi Liljemark
En näe hyötyä tuollaisesta listasta.
Lähetetty: Pe Helmi 25, 2005 06:53
Kirjoittaja 9000CD23T
Hei nyt ei nimitellä ketään huijariksi..!!!!
Vaan puhutaan ns..maksuhäiriöstä tai laiminlyönneistä.
Ja pitää muistaa että se tavaran noutaminen voi viivästyä esim..sairaus
tms..syy.
Mutta jos se on jatkuvaa niin silloin voisi ilmoittaa että tämä ostaja ei
huolehdi sitoumuksistaan noutaa tavara/tuote tms..
Tai jos on sovittu deitti ( auton katsominen tms..) ja ikinä/harvoin ilmestyy
paikalle...( sama koskee myyjää ) niin tällöin voisi olla paikallaan ilmoitella
toisille että tällaista pääsi käymään.
Se milloin ilmoitellaan nimiä..onkin jo vaikea juttu.
Jospa siinä listalla kerättäisiin pisteitä yksi virhe on piste ja kukin tahollaan
näkisi siitä kuka on pistepörssin ykkönen..kakkonen...jne..
Ja samalla siinä pitäisi ilmetä onko kyseessä MYYJÄ vai OSTAJA.
Kyllä ne myyjätkin osaa vetää huulesta...

Lähetetty: Pe Helmi 25, 2005 10:03
Kirjoittaja Mäksä
ehdottomasti pitää paljastaa. ja pitää myös antaa risuja vaikka ei olisikaan huijari jos homma ei pelaa kuten pitäisi